Kyosho 1:8 Inferno Mp7,5 met electrisch motor

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Helge, 20 okt 2023.

1. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    1 wat zegt je Esc?

2 heb je plaats op je chassis voor 2 accu's?

2. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
  3. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
  4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De accu's kan je gebruiken als ze zeker die 60C kunnen leveren. De C-waarde wordt nog wel eens overdreven. En denk je dat die T-stekkers gaan passen op de XT60 stekkers op de regelaar?

Misschien moet je met al je onwetendheid gewoon eens naar een winkel gaan waar ze je alles kunnen adviseren, leveren en bij problemen je ook weer terug kan.

5. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Dankjewell.

Of de T-stekkers op de XT-60 stekkers past of niet, is niet zo balangrijk. Er zijn overgangen te koop op AliExpress.

Laatst bewerkt: 24 okt 2023
  6. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023

Als dit.
    En mochten er problemen zijn, dan kan ik ook solderen.

upload_2023-10-24_6-14-1.jpeg

7. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Als ik google op "kyosho inferno ve race spec arr" dan stoppen ze ook 2 lipo packs in de batterijhouder die je hebt gekocht, dus dat zou moeten passen.

Heb je al velcro straps?

8. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
  9. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Ja.

10. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Let even op de maatgeving, met name de lengte. Traxxas accu's zijn hier anders in.

Stekker op stekker op stekker is vragen om verliezen, ik zou geen verloopjes gebruiken.

En een splitter heb je niet nodig als je regelaar al 2 stekkers kent. Is dat overigens een splitter voor serie of parallel?

11. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023

Daar heb ik niet aan gedacht. Het is een parallelle splitter. Ik stop met het gebruik ervan. Ik wed dat de 7,6 volt batterij die ik als eerste heb aangesloten goed is.

12. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Hier heb ik een onderdeel gekocht dat niet origineel Kyosho is. Er zijn aandrijfassen met kruiskoppelingen en deze zijn gemaakt van staal.
    Nu het staal is in plaats van aluminium, is het niet zo belangrijk dat het origineel Kyosho is.
    Ze waren ook niet goedkoop. En ze zijn ontworpen voor MP7.5

Oorspronkelijk had de auto alleen een kruiskoppeling aan de voorkant, maar nu krijg ik die ook aan de achterkant.

upload_2023-10-24_20-10-51.jpeg

13. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Ik heb dit motor gekocht. De motor heeft goede feedback op aliexpress.

upload_2023-10-24_20-18-16.jpeg

14. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Dubbele koelventilator voor 4068 motor

upload_2023-10-24_20-30-10.jpeg

15. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Over de stekkers. Ik heb ESC met T-stekkers gekocht en dan Ik heb geen
    T-stekker-tot-XC60 nodig. Ik kunnen kiesen tusen XC60 en T-stekker.
    Maar als moet opladen - dan ik heb een nodig.

Deze is alleen nodig als Ik ga opladen.
    upload_2023-10-24_22-37-33.jpeg

upload_2023-10-24_22-40-5.jpeg

16. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ik lees dit maar wat laat. Ik heb een paar jaar geleden een MP7.5 ook omgebouwd naar brushless. Maar ik maak bij conversies de nodige onderdelen zelf zoveel mogelijk. Dat is voor mij het leuke eraan. Ik geef niet zoveel om origineel houden, al zorg ik telkens wel van zo weinig mogelijk gaten bij te boren of dergelijke. Zodat alles in theorie terug zou kunnen geconverteerd worden.
    Ik heb die surpass combo ook nog gekocht en gebruikt (heel aantrekkelijke prijs). Geen slechte ervaringen met een motor van dat merk, maar de esc is rommel. Zit niet goed samen, niet goed te programmeren. Of de te programmeren waarden leken er niet op. Ik weet niet juist meer wat, maar ik dacht dat de punch slechts heel laag gezet kon worden en/of de remkracht niet heel hoog. Beide zaken die je bij een buggy wel wilt. Behuizing was ook erg cheap en crappy... Hoe dan ook, voor mij geen esc's meer van die shops, of toch zeker niet voor 1/8 modellen. Voor 1/10 wel ok ervaring dacht ik. Soortgelijk merk is Hobby Queen. Maar daarbij zowel motor en esc rommel.
    En dan de T stekkers: nadat ik in mijn 1/8 modellen de één na de ander T stekker moest vervangen wegens smelten, ben ik overgestapt naar XT90. T of deans enkel ok voor 1/10 modellen. Gewoon een ander laadkabeltje. Ik heb ook wel wat overgangsstukken, maar enkel om te laden of voor kleinere modellen waar ik bv de T nog niet veranderd heb naar XT90.
    Gelukkig heb je de alu draagarmen weggelaten hier. Indien de onderplaat nog recht en ok, heeft een nieuwe weinig zin. Ok voor het kleur, maar dan ga je er wss niet echt mee rijden zoals bedoeld met een buggy?
    Ik heb bij de bouwverslagen een paar conversies staan denk ik. Een (nog oudere) Inferno DX (van mijn zoontje) en mijn Protech enigma. Ook een DR8 geïnspireerde bouw, die nog ongoing is...
    Mocht je inspiratie op willen doen... Ik ga altijd voor een cleane factorylike look in zoverre mogelijk, maar vooral functioneel en bruikbaar. Ik heb geen of weinig shelf queens.
    Mijn zoontje en ik ontzien ze niet. Eerlijk vond de modernere MP7.5 qua chassis minder dan die erg oude inferno DX. Mijn Protech enigma moet rond de leeftijd van de MP7.5 zijn (midden/eind jaren '90?) en hoewel ik zware fan ben van de oudere kyosho's, is de MP7.5 duidelijk wat ondermaats in vergelijking. Vond ik toch. Maar goed, blijft prima chassis, ideaal voor conversie.

17. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Moest even zoeken, maar dit was de mijne: [​IMG]
    Hier nog niet helemaal klaar, maar je krijgt het idee. De body is een eigen body die ik ondertussen gebruik voor verschillende 1/8 buggy's.
    Deze is al lang verkocht, het mij meer om het bouwen.
    En valt me ook te binnen dat er ook een ombouwverslag is van een kyosho MP5. Dus ouder model, maar ook een toffer in mijn ogen. Deze heb ik nog maar staat al even te koop.
    Brushless ombouw vind ik perfect voor een budget hoogwaardige brushless buggy te hebben. Met wat geluk vind je oudere nitro's 2dehands voor kleine prijsjes gezien nitro minder populair geworden is.

Helge vindt dit leuk.
  18. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Aluminium op deze auto maakt hem onnodig zwaar. Ik wil originele Kyosho-onderdelen die niet zijn gebruikt.

Wat betreft het chassis is het niet de kleur die het grootste verschil maakt met het normale chassis.
    Het blauwe chassis heeft veel beter en sterker aluminium en maakt de auto veel steviger.
    De oude chassis is vies.

Als ik problemen heb met de ESC, kan deze later in de hobbywing worden vervangen.

Was jouw Surpass-motor voor schaal 1:8? Op AliExpress heeft deze set 5-sterren feedback.

Ik heb nieuwe aandrijfassen gekocht die geen echte Kyosho zijn. Maar ze zijn van staal en bedoeld voor MP7.5.
    Omdat ze van staal zijn in plaats van aluminium, heb ik ze gekocht omdat ze aan één uiteinde een kruiskoppeling hebben.

Laatst bewerkt: 25 okt 2023
  19. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    [QUOTE="
    Gelukkig heb je de alu draagarmen weggelaten hier. Indien de onderplaat nog recht en ok, heeft een nieuwe weinig zin. Ok voor het kleur, maar dan ga je er wss niet echt mee rijden zoals bedoeld met een buggy?
    .[/QUOTE]
    Het blauwe chassis heeft veel beter aluminium en maakt de auto veel stijver dan het chassis dat op de auto zit. Het feit dat het blauw is, is best cool. Het chassis waarop het zit is roestig, bekrast en lelijk

20. Helge

Helge

Lid geworden:
    29 aug 2023
    Omdat de motor die ik gekocht heb niet goed is, zoals je zegt, heb ik ervoor gekozen de bestelling te annuleren.
    In de toekomst zal ik een motor en ESC van Hobbywing kopen, ook al moet ik nog veel meer sparen.

Deel Deze Pagina