Kyosho inferno MP7.5 Porsche 911 custom

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Helge, 10 dec 2023.

  1. r3wd

    r3wd

    Lid geworden:
    9 okt 2020
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Tilburg
    Zeer interessant, dank voor de tijd die je in het verhaal hebt gestopt. Ik ga er eens verder induiken. Niet dat ik het ooit ga gebruiken want ik heb er niet de apparatuur voor maar technisch is het erg interessant.
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik heb shocktowers en een paar kleine plaatjes gemaakt in het verleden voor verschillende van mijn modellen. Ik heb het eerder voor alu doorgaans, maar wanneer zelfs 5mm waterjet alu (legering weet ik niet meer) verbogen van een shocktower vooraan na een harde crash, ben ik wat combinaties gaan uitproberen met carbon. Ik ben voorlopig geëindigdmet een 2 laag shocktower van (uit mijn hoofd) 3mm alu en 2mm carbon. Gewoon op elkaar geschroefd. Ik heb de indruk dat het deel alu wat zorgt voor taaiheid en de carbon voor de veerkracht/sterkte. Beetje sandwich dus al is het maar met 2 lagen en niet verlijmd (dat zou mss nog beter zijn). Carbon slijt vooral niet mooi. Bij een crash op beton of asfalt (of even over de kop rollen), beginnen beschadigingen uit te rafelen, prikken graag in de vingers enz. Drupjes secondelijm helpen natuurlijk dan. Bij een kleinere (goedkope buggy) verbogen de 2mm alu shocktowers erg snel, een jumpje was soms al genoeg. Daar heb ik dan 2mm carbo shocktowers voor gemaakt, prima upgrade. Er was niet meer ruimte dan voor 2mm, anders had ik er bv 3mm alu in gemaakt.
    Alu vind je overal: restjes profielen, afbraak van allerlei.. Dus leuk om te hergebruiken. Carbon daarentegen niet. Ook een reden om minder te gebruiken. Voor mij toch.
    Wat ik gebruik is eens een gekocht plaatje of overschotjes via mijn werk (soms heel kleine stukjes). Waterjet geeft het mooiste, netste resultaat, en heb er ook toegang toe (dat is een gelukje).
    Zoals altijd: elk zijn ding, ik ben benieuwd :)
     
  3. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik ben een grotere voorbumper aan het maken met carbon. Ik heb carbon op de voormontage gelijmd en zal gaten boren en aan elkaar schroeven.
    Hij is nog niet in de juiste vorm gezaagd omdat ik eerst de carrosserie moet krijgen om de vorm te kunnen zien.

    Ik dacht erover om schuimrubber voor FG auto's in schaal 1:5 te kopen en in de
    juiste vorm te snijden zodat het de hele carrosserie beschermt.


    upload_2023-12-19_22-4-54.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2023
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    De bumper zou ik nu niet uit carbon maken....
     
  5. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.249
    Locatie:
    Thuis
    bij een frontale tik tegen iets hards zoals een stoeprandje oid dan geeft Carbon niets mee.... plastic en dan met een ovaal gat erin geeft wel mee en zou hier een betere optie zijn.. als je nu tegen een stoeprandje rijd heb je gelijk je bodem krom :weetnie:
    maar het ziet er wel leuk uit :yes:
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Laten we het maar niet hebben over wanneer er een voet in de weg staat. Als de bumper de grond raakt zullen de randjes versplinteren en gevaarlijk scherp worden. 1 van de redenen waarom carbon bumpers bij raceklasses verboden zijn.
     
  8. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik maak shock towers.

    upload_2023-12-20_10-15-34.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Het schuimrubberen kussentje moet minimaal 2 cm buiten de koolstofplaat uitsteken.

    De Carbon plaat is niet volledig op maat gesneden. Ik ga nog meer knippen, maar ik wacht op het body Shell zodat ik de vorm kan zien.

    De carbon plaat moet veel kleiner zijn dan het schuimkussen.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2023
  10. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De front bumper is alleen een mount voor schuimkussen. Ik ga het Kleiner maaken.
    Ik ga een FG schaal 1/5 schuimkussen kopen en op maat sneiden.

    Morgen krijg ik de juiste boor en kan gaatjes maken in de Shock towers en dan monteren.

    upload_2023-12-20_15-42-10.jpeg
     
  11. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Achter Shock tower met body mount.

    upload_2023-12-20_21-52-32.jpeg
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.109
    Locatie:
    Rotterdam
    tippie:
    geef met een schuurpapiertje een beetje een ronde kant aan de scherpe randjes
    scheelt splinters etc
    heb je veel splinters op de randjes, even sec. lijm erlangs laten lopen.
    meestal gaan de losse carbon haren dan aan elkaar hechten, en gaat het niet zo in de vingers zitten.

    carbon splinters zijn echt heel erg vervelend..
     
    Helge vindt dit leuk.
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    En smeer de rand in met dunne superlijm zodat het ook nog een beetje in het carbon trekt.
     
    Helge vindt dit leuk.
  14. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Shock towers van Carbon en body mounts.

    upload_2023-12-21_16-34-52.jpeg upload_2023-12-21_16-35-13.jpeg
    upload_2023-12-21_16-35-34.jpeg
     
  15. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik zal een schuimkussentje bevestigen aan de lange schroeven die omhoog steken en dit ook op de carbon plaat lijmen.
    Bovenop het schuimrubberen kussentje zal ik een bovenste carbonhouder maken die wordt bevestigd aan de schroeven die omhoog steken. Maar eerst heb ik het schuimkussen nodig.

    De juiste vorm van de koolstofplaat is nog niet gesneden. Het kussen moet voorbij de koolstofplaat uitsteken. Als ik bots, moet het kussen beschermen, niet de koolstofplaat



    .
    upload_2023-12-23_1-2-40.jpeg

    Cardan in center. Dit zijn erg zeldzaam onderdelen
    upload_2023-12-23_1-3-47.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 23 dec 2023
  16. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik vond deze schaal 1:7 schokdempers op AliExpress.
    De auto waarvoor ze bedoeld zijn is schaal 1:7 en weegt 6,3kg. Ik denk dat het een zware schorsing zal zijn.

    8,8cm vooraan en 9,8cm achteraan.
    Als ze niet op mijn inferno passen, herbouw ik een beetje en maak ze passend.
    Ze zijn goedkoop, maar hebben zeer goede feedback.


    [​IMG]
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik wil je niet tegen spreken (eigenlijk wel) maar goede feedback op aliexpress is geen feedback. Je praat al over mensen die denken dat aluminium en felle kleurtjes een auto beter kan maken, het zijn geen racers. Daarnaast hoef je voor "betere prestaties" geen andere dempers te kopen, alleen een andere olie en evenueel zuigers met andere gaatjes (daar zijn zelfs ook boorkitjes voor te vinden) maar de gemiddelde basher verdiept zich daar niet in.

    Maar ach, ze zullen heus wel hun werk doen.
     
    HeliKoper vindt dit leuk.
  18. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    Ze lijkn me vooral veel te kort?
     
  19. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Ik heb offroad-dempers op mijn auto. Ik heb dempers voor onroad nodig. Mijn auto is te hoog.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2023
  20. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik kan ombowen als die niet past.
    Ik maak mijn eigen onderdelen. Maar 8,8cm en 9,8cm klinkt goed
     

Deel Deze Pagina