Kyosho Offroad Elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Indoorvlieger, 21 feb 2013.

1. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Net nog even aan het stoeien geweest en toch nog even een kleiner pinion gemonteerd (23 tands uit mijn hoofd) en de temperatuur van de motor bleef nu aanzienlijk lager.

Heb nu max. 50 graden gemeten, echter was de buiten temperatuur ook wel 10 graden lager.

Ook heb ik een paar gaten geboord in de bevestiging van de motor, die zit niet op een "plaat" gemonteerd maar meer in een korte buis gemonteerd, waardoor de motor dus weer een gedeelte geisoleerd werd als het waren.

Ga nu dus weer een iets groter pinion testen van de week, maar nu eerst de accu laden.

P.s. de regelaar en accu bleven nu beide op 20 graden, koud dus.

2. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    nice!
    weet je zeker dat je het orginele spur erin hebt zitte?
    de snelheid is wel een eind omlaag gegaan zeker ofniet?

3. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Jep de spur is orgineel, ik dacht dat er voor de Sandmaster zelfs geen andere spurs leverbaar zijn.

De snelheid is idd wel flink gezakt, heb gister avond nog even met de gps van mijn gsm getest en kwam toen op 40 km/h uit met een lipo die toch wel voor meer als de helft leeg was.

Ik had wel het idee dat de trekkracht / acceleratie ook minder was maar dat kwam misschien omdat ik eerst op gravel reed en nu op straat.

Wordt vervolgd.

4. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Wat voor motor was het ook al weer? Een 10T? Met een 9T haal ik met de RB5, met Turnigy 5000 mAh 2S LiPo, 58.5 km/u.

5. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Het is een 10T motor.

De lipo had nog 3.55V per cel, was dus nog niet leeg, maar ook zeker niet vol en ik was nog wat in het donker aan het testen, dus echt lang voluit ging niet meer ook omdat de parkeer plaats aan de kleine kant was, zeker in het donker.

Ga dus komende dagen nog eens wat testen met o.a. pinions in combinatie met de timing en dan bij dag licht op een grotere parkeerplaats nog eens de snelheid meten.

Maar ben intussen al blij dat de temperatuur niet meer zo hoog oploopt.

6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Als de motor heet word is het het beste om de timing gewoon in het midden te zetten ( 0 meestal )
    Of een tikje naar de - zodat hij wat meer trekkracht krijgt en dan zou je een iets grotere pinion kunnen proberen, maar verwacht geen wonderen.

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

3.55 volt per cel onbelast? Dat is best wel laag, ik ga meestal niet verder dan 3.7 volt per cel onbelast, de lipo is dan zeker voor 70% of meer ontladen. De spanning valt bij een lipo langzaam af, tot een zeker moment, dan gaat het hard onderuit. En dat kantelpunt zit bij de 3.7 volt, is mijn ervaring. Hoe staat je lipo saver/ESC ingesteld?

8. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Ik heb de esc ingesteld op 3.5 volt, en dan zit er nog een losse lipo buzzer bij die staat dacht ik op 3.2 volt zo uit mijn hoofd en daar heb ik in mijn Axial scx-10 nog nooit problemen mee gehad.

Ik zal voor de zekerheid bij de volgende test het voltage een stap hoger instellen.

Verder moet ik nog een andere app op mijn gsm zetten voor een snelheids meting, ik heb helaas geen losse gps snelheids meter en dan nog een manier verzinnen om mijn gsm goed vast te kunnen zetten.

Voorlopig dus nog ff genoeg te doen, maar dat houdt je bezig hahaha

9. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Mijn buzzer staat ook altijd op 3,2v ingesteld,nooit problemen mee gehad eigenlijk.De esc grijpt wel eerder in of ik stop wanneer ik de prestatie wat voel verminderen,maar toen ik nog op circuit reed,reed ik ze wel altijd leeg tot de buzzer piepte.

10. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Het zit nog wel boven de gevarenzone, maar je zal wel een merkbare teruggang in snelheid merken, denk ik

11. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Kwa prestaties was het idd wel te merken dat het terug liep, vandaar dat ik ook maar gestopt was.

Ben dus benieuwd wat hij nu doet op een volle lipo met deze vertanding.

12. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
  13. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Ik ga komende week weer verder met de sandmaster, maar ga maandag avond eerst kijken naar een Kyosho Triumph, heb al wat gezocht op internet, zou toendertijd een wedstrijd buggy geweest moeten zijn.

Ben benieuwd hoe hij er technisch aan toe is.

14. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    voor jou indoor ;)

aankomende zondag gaan we weer op de zandwinning spelen, lekker lomp ik heb er zin aan!

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Is een wat oudere auto inderdaad, zat tussen de oude Ultima serie, en de nieuwe Ultima RB5 en latere modellen in. Ik ben benieuwd, ik heb wel een Pro-X nog ergens liggen, die zat dacht ik weer net voor de Triumph.

16. RXR

RXR

Lid geworden:
    8 jan 2014
    na flink wat te hebben gereden moet ik 1 van de achter schokdempers vervangen van mijn Kyosho dbx ve 2.0.

via google kom ik uit op Damper set (TR-132) - TopRC.nl met volgens het boekje shock oil #350.

Hoe universeel zijn schokdempers? zijn die echt auto/merk specifiek?

Zo vanaf de online afbeeldingen te zien, zie ik weinig tot geen verschil. Gaat het dan alleen om de lengte van de schokbreker?

17. erwin p

erwin p

Lid geworden:
    4 feb 2014
    Vanmiddag weer eens gereden met de kyosho sandmaser en nu met een 25 tands pinion.

De temperatuur zat nu op 60-65 graden, zelfs na meerdere "speed runs" .

Lijkt er dus op dat dit de juiste combinatie is.

De regelaar en accu blijven nog steeds "koud" zo'n 25 graden, dus zover ik het nu kan begrijpen zou de regelaar een "zwaardere" motor aan kunnen.

18. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    Vintage! wel tof, hopen dat de partnummers te onderscheiden zijn van de vintage nog bestaande exemplaren :D

20. bozko

bozko

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Hallo allemaal ik heb sinds eind januari een Kyosho DBX VE 2.0. Nu heb ik mij rear bulkhead kapot. Ik heb deze zo 5/6 weken geleden besteld bij de rc shop bij mij in de buurt, nu heb ik nog steeds niks. Zijn dit normale levertijden van Kyosho of ligt het aan de rc shop?

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina