Kyosho Offroad Elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Indoorvlieger, 21 feb 2013.

1. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Smaken verschillen duidelijk! Ik vind het cab forward design juist mooier, zeker bij truggy's!
    Alleen de spoiler van die kyosho hierboven vind ik te groot.
    Lijkt wel 1/8 spoiler op 1/10 wagen.

2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Verschil in smaak is prima, ik vind het meer op een pickup truck lijken als je van de zijkant kijkt, en mis dan het aparte van een buggy. Maar er zijn ook wel ontwerpen die er mogen zijn, ik vind die van de Team C 1:10 competitie buggy wel redelijk.

3. Wen

Wen

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Yup ik ben met jou eens. Vooral bij een truggy heb ik dat ook. Vergelijk de losi 8ight body met de 8ight 2.0.

4. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ik zie dan ook graag pick up trucks :D

Ik ben vooral fan van de proline bulldog!

5. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Daar is niets mis mee, maar om dan elk type auto erop te laten lijken, wat nu een beetje wordt gedaan, gaat mij wat ver. ;-) Er mag wel wat verschil blijven, dat een buggy niet een pickup truck is met kleinere banden, maar een eigen karakter houdt. En dat heb ik dan meer met de oudere bodies, dan met de nieuwe.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat er onder de body zit, dat is dan wel weer zo.

6. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Ooh, ik heb geen bezwaar tegen cab-forward bodies, maar dan moeten ze wel mooi zijn (bv. Tamiya Manta Ray, de meeste Le Mans prototype autos). Bij veel moderne buggy bodies lijkt het wel alsof iemand op de achterkant van de body is gaan staan en vervolgens de cockpit naar voren heeft geschopt. Bij de bovenstaande Kyosho body valt dat nog mee, maar lijkt het er op dat ze een normale body hebben genomen, de cockpit eraf hebben gesneden, en dan maar een kartonnen doosje ondersteboven op de voorste helft hebben geplakt.:p

Stadium trucks tellen niet, die hebben de cabine altijd op de voorste helft zitten (hoewel je daar nu ook van die platgetrapte troep ziet...).

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Cab-forward kan ook sierlijk zijn, dat heeft ook Marui destijds laten zien:

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Stukje film van de re-release Scorpion op het strand:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013

Ik hou van m'n cab forward...

10. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Zeer mooi... 8O :worship:
    Gewoon perfecte kleuren combo!

11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Het is alleen geen Kyosho. ;-)

Maar wel een fraaie kap en daaronder ook prima.

12. Penzes

Penzes

Lid geworden:
    19 aug 2014
    Hallo, ik ben nieuw hier en heb eigenlijk geen recente ervaring met RC cars. Als kind heb ik wel een Kyosho gehad. Nu heb ik zelf twee kinderen, dus heb naast de "kids-cars" een "papa-car" gekocht. Het is de Scorpion 2014 geworden.

Als aandrijving heb ik gekozen voor:
    Novak 'Vulcan' Racing Brushless Motor 13.5t
    NOVAK EDGE 2S BRUSHLESS ESC

Servo:
    Savox HV Digital Servo 8KG/0.13s@7.4V

Ik hoop dat ik volgende week mijn auto binnen heb en kan beginnen met het opbouwen.

Nu ben ik op zoek naar tips voor batterij+laders. Ik overweeg LiPO 2S te kopen, weet echter nog niet, welk merk en vermogen.

Verder moet ik nog op zoek naar een zender. :confused:

Zodra ik de spullen heb, zal ik foto's maken. :cool:

13. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Leuk, een re-release Scorpion. 2S LiPo is een goede combi met zo'n auto, ik zou iets tussen de 4000 en 5000 mAh in gedachte nemen.

Zender, dan kun je 2 kanten op, goedkoop maar toch betrouwbaar, GT-2 zender, bij Hobby King te koop, maar ook dichter bij huis, bij Conrad. Voordeel is dat extra ontvangers voor nog geen 5 euro te koop zijn bij Hobby King, dus als er auto's bij mochten komen, zou je die met dezelfde zender kunnen besturen, zonder steeds de ontvanger over te hoeven zetten.

Heb je meer budget/wensen wat betreft de zender, display, grote merken, dan zijn er veel meer opties.

Wat betreft de lader, een leuke instapper is de B6, onder diverse merknamen te koop, ook goedkopere klonen, die soms net zo goed zijn, en soms niet zo goed. 2S kun je dan tot 5A laden, dus in afgerond een uurtje je accu weer vol, of nog wat sneller, want je zal hem niet helemaal leeg kunnen rijden, daar houden LiPo's niet van.Ook hoer geldt, er zijn duurdere laders te koop, die sneller kunnen laden, meer instelmogelijkheden hebben, etc.

Zelf ben ik ook "herintreder" wat betreft RC, sinds een paar jaar weer volop "radioactief" en bovengenoemde zender en lader hebben er toe bijgedragen dat ik nu minder problemen met accu's en storing heb dan ooit, en daardoor weer echt van de hobby kan genieten. Als je voor de zoveelste keer met half lege of slecht presterende accu's aan de waterkant (ik had ook boten, heb ik nu overigens nog steeds) staat, of na minder dan 5 minuten je auto al begint in te zakken qua snelheid, dan word je wel eens moedeloos. Dat is gelukkig nu anders.

Trouwens, welke Kyosho heb je destijds gehad, en wat is er mee gebeurd?

14. Penzes

Penzes

Lid geworden:
    19 aug 2014
    Ik heb de originele Scorpion gehad en als kind redelijk kapot gereden. Ik heb hem nog in Hongarije op mijn oude kamer staan, echter in een deplorabele staat. Ik zal het restaureren, maar nu even geen tijd voor. :neutral:
    Per toeval ben ik op de Scorpion 2014 gekomen en ik was meteen verkocht.

Ik twijfel over de motor, maar ik kan altijd nog een langzamere inzetten. Ik hoop dat deze niet te krachtig is voor de aandrijving.

Als lader had ik eigenlijk twee opties:

Maxxtrax 680 AC + V2 of de ADVANTAGE TOUCH DUO AC/DC 2X 100W CHARGER van TEAM ORION

Als besturing zou ik het liefst een Sanwa MT-4 willen hebben, echter deze kan ik nergens in de buurt uitproberen en voor 200 EUR koop ik het niet ongezien.

Ik geef liever een keer geld uit en weet dat ik wat fatsoenlijks heb, dan me te ergeren aan dingen die niet werken, niet lekker aanvoelen etc.

15. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    In het filmpje een paar berichten hierboven wordt gereden met een 13T, gaat prima zo te zien. Een 13.5 zal meer koppel hebben, omdat het een full size 540 motor is, en geen 380 in een 540 can. De gearbox is wat "opgevoerd" sinds de eerste uitgave, en zou meer moeten kunnen hebben. En meestal kun je op de ESC ook de motor wat tammer zetten, punch wat lager, minder timing boost. Scheelt ook in belasting. En natuurlijk het gasvingertje.

Goedkoop is vaak duurkoop, dat klopt. Maar soms kun je met weinig ook iets goeds hebben, dat was wat ik wilde aangeven. Zender is erg persoonlijk, wat de een fijn vindt kan de ander juist onprettig in de hand liggen. Met de GT-2 was de prijs zo laag dat ik het risico wel wilde nemen, een duurdere zender zou ik ook niet ongezien kopen.

16. Penzes

Penzes

Lid geworden:
    19 aug 2014
    Ik hoop dat ik hierover meer info kan vinden op het net, dit is Chinees nu voor mij.

In mijn buurt is er een shop, zij hebben Carson en Futaba.

17. Penzes

Penzes

Lid geworden:
    19 aug 2014
    Vandaag in Dortmund bij Berlinski geweest.

Ik heb een lader [Wizard Touch 90W ], een LIPO 4000mA en één SANWA MX-V zender gekocht. Gisteren is mijn Scorpion binnen gekomen. Volgende week moeten de overige delen bij de post zitten. Lijkt een vroege kerstmis te zijn, maar het kind in me is wakker!

18. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Zeer leuke momenten! Bij mij is er ondertussen weer wat rc gerief toegekomen een tijdje geleden.Moet echt afkicken dan om niet elke dag de brievenbus te gaan checken op pakketjes :D Of om weer eens wat te bestellen :p

19. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Oh dat klinkt bekend :p
    Ik heb deze maand ook al aardig wat besteld :p

20. EM71

EM71

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Iemand ervaringen met de RAGE VE

Deel Deze Pagina