Laat ik eerlijk wezen, het forum lijkt zijn einde te naderen..?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Wasp250, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modelman

Modelman

Lid geworden:
    12 jul 2013
    Voor de meeste vragen c.q problemen hoef je ook geen nieuw topic te openen ''zoek en gij zult vinden'' En als je dan toch iets vraagt waar al een topic over is krijg je gelijk commentaar van dat je maar beter moet gaan zoeken... Dus ja, op den duur zijn de meeste problemen wel al ergens in een topic besproken. Met als resultaat minder posts en een minder actief forum. Want de meeste mensen gebruiken fora als deze om hun problemen voor te leggen.

2. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Lijkt me een leuk idee.. Kan iedereen gezellig met elkaar praten :D

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik zie eerlijk gezegd liever minder nieuwe berichten die ook echt nieuw zijn, dan heel veel "nieuwe berichten" waarin telkens dezelfde vragen worden gesteld.

Ja, goed idee, nog meer onzinnig geleuter op het forum. Hadden ze daar niet msn/whatsapp/twitter en al die andere onzin uitgevonden?

4. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Daar is de modelbouwkroeg voor neem ik aan..

5. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Goh, ik ben dus niet de enigste die dit bemerkt heeft en geklaagd heeft. Nu wordt steeds het 2de bericht ververst, eerder zelfs het eerste bericht........ en dan gebeurd dat onder de noemer opschonen........ waarom iets schoon maken wat niet vuil is.............

Het forum is gedoemd om te sterven, en dat heb ik Robert al jaren geleden laten weten. Hij is al jaren de echte controle kwijt. Het gaat ten onder aan zijn eigen succes en moderatie...........

6. pierreke

pierreke

Lid geworden:
    26 okt 2010
    Zo erger ik mij de laatste tijd gruwelijk aan een mod die elke vraag over spullen van niet sponsors (bv een bepaalde oosterling waarvan wel advertenties in dit forum te zien zijn, maar ook andere leveranciers) meteen sluit onder het mom van winkelbespreking. De inhoud van het bericht lijkt niet gelezen, een naam is voldoende. Dat er informatie gevraagd of gegeven wordt over materialen doet dan niet terzake

7. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Wel opvallend dat het merendeel van de klagers die vinden dat "vroeger alles beter was", amper twee jaar lid is...

8. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Dat heeft niks te maken met mods... als je vind dat je verkoopdraadje te vuil word of te veel upjes bevat, stuur je ze gewoon een pb met de vraag of ze je draadje even op willen schonen. geen probleem... en mensen met een reactie die jou niet zint, gewoon op dat driehoekje drukken, en even de reden invoeren. als je gelijk hebt, krijgen zij ook een berisping en word de daadwerkelijke reactie verwijderd.

Als je geen newbie bent... waarom weet je dan niks over die knop: nieuwe berichten ??? is toch de meest gebruikte knop, op ieder bestaand forum ter wereld...

9. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Daar heb je wel een punt. Wat is er trouwens mis met winkelbesprekingen? Lijkt mij heel nuttige informatie voor een modelbouwer of gaat het om het belang van MBF zelf? Hoe dan ook winkelbesprekingen vinden altijd plaats, IRL of via een ander forum. Dat MBF daar niet aan mee wil doen is z'n goed recht maar is wel jammer.

Martin

10. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    lol

11. Zenith

Zenith

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Michael, het gaat erom dat er bij de advertenties van een bepaalde moderator en sommige anderen nooit meer dan 1 reactie staat zodat het lijkt alsof hun advertentie er nog maar net op staat. Hierbij wordt de eerste reactie elke keer aangepast. Dat is iets wat wij niet kunnen.
    Maar volgens mij hoef ik dat jou niet uit te leggen.

12. hoogvlieger

hoogvlieger Guest

+1

ze zijn vooral in de verkoop hoek behoorlijk fanatiek, als 't gaat om regeltjes toepassen op de topic's.
    en maak je eens per ongeluk een denk-foutje, word dat gelijk hard afgestraft...:-|

heb ook wel gemerkt dat het forum in rustiger vaarwater is gekomen, maar 't is ook zo, dat er nog heel wat mensen op vakantie zijn of zelfs nog gaan.
    denk dat je beter ergens half september nog eens de MBF activiteit onder de loep kan nemen, en dan conclusies trekken...:)

groet,
    Hoogvlieger

13. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    En daarbij als je hier klaagt over het forum van modelbouw ,zit je dus meer achter je pc dan dat je daadwerkelijk wat met je hobby doet .

14. Maurice2

Maurice2

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Tja, dan hebben we nog steeds crisis. Kan me best voorstellen dat als het echt niet meer gaat dat je dan je dure hobby er als eerste uit doet. Op zo`n moment heb je dan ook nog wel vaak iets beters te doen een forum afstruinen. En het zal heus wel weer beter worden. Maar dat heeft waarschijnlijk wel wat tijd nodig. Zoals alles wel in het leven, het gaat met golven. Nou zitten we een beetje onder in een golf, tja, dat bestaat, gaat vanzelf weer omhoog. Hopelijk snel ;). Maar als je bent ingestapt toen we boven op de golf zaten kan me best voorstellen dat het dan nu wat rustig lijkt, maar dat is nog niet gelijk het einde van een forum.

15. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    de mods moeten beter gaan samenwerken.
    door sommige mods wordt antwoord geven op een vraag gezien als kicken.
    en andere zien het gewoon als antwoord geven op een vraag.

en als je dan commentaar geeft op een mod levert jou dat een berisping op.
    daarom rapporteer ik niets meer. en momenteel is er zat te raporteren, maar niet meer door mij !!!!!

en wat het forum betreft , het zal allemaal wel loslopen. heel het modelbouw gebeuren zit in een dip. kijk maar eens naar het te koop forum.
    spullen die 15x gekickt worden, 1000 kijkers of zo gehad hebben en nog niet verkocht zijn.

een maximum aantal x kicken lijkt mij ook geen slechte regel.

16. Robion

Robion

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Midden Nederland hebben nog een week schoolvakantie

17. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Klopt, komt door de vakantie. Het oosten begint volgende week weer.

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Wat voor actie zoek je dan eigenlijk....?
    Voor mij is het forum een plek om vragen te stelen, antwoorden te krijgen, dingen te leren. Nu ben ik vooral in het zweefvliegforum actief maar daar heb ik geen veranderingen gemerkt. Hooguit dat er minder gebouwd wordt omdat iedereen aan het vliegen is maar dat heb je ieder jaar als het mooi weer is. Mijn bouwprojecten liggen ook al een paar weken stil.
    Waarschijnlijk zal dat voor de andere forums hetzelfde zijn.

19. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Rust...., we hebben even rust........Wasp250. Maar, we hebben goed nieuws voor je. De vakantie is nu voorbij en we gaan weer aan het werk....

Blijft voor ons vreemd klinken. Modelbouwforum.nl is nooit werk geweest en zal nooit werk worden :) We doen het graag en we doen het voor de hobby.

Maar, je wilt dus weten wat er de afgelopen maand allemaal is gebeurd?

Afgelopen tijd met z'n allen veel buiten gespeeld, veel evenementen bezocht en tal van nieuwe afspraken gemaakt voor het aankomende winterseizoen. Ik zou zeggen: 'bedankt voor je mening maar wees niet ongerust' :)

Oh ja, wat betreft de voorpagina: Dat was een software-matig ding en dat komt allemaal wel goed.

Oh ja, nog iets. Verwachtingspatroon is soms is te groot bij de bezoekers. Heb je vragen of suggesties? Laat het ons dan weten. Jouw opmerking heeft ons doen inspireren om weer het het ouderwetse 'ideeënbus' van stal te halen.

Trouwens, we maken de ideeënbus dan wel met een 3d printer. Ook weer zo'n nieuw onderwerp bij ons :)

Mag je kritiek geven? Tuurlijk, doe ik dagelijks wanneer het aanrecht nog steeds volstaat. Maar, doe het wel opbouwend en help zo nu en dan met afwassen.

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  20. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Bedankt Ron, ik zeg: 'schaakmat' :) Het is misschien wel een optie om de 'realtime' pagina standaard op de voorpagina te zetten. Maar, dat is iets voor de 'ideeënbus'

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina