Laat ik eerlijk wezen, het forum lijkt zijn einde te naderen..?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Wasp250, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Al die algemene grote draadjes vind ik niks.
    Vanalles word er snel achterelkaar besproken in het theekransje,
    als men iets belangrijk vind word er een topic van gemaakt.

En qua verkoop : Marktplaats.

Een topic als dit maakt het weer gezelig, dan zie je dat er veel reacties zijn,
    hopen dat het aan de vacantie ligt dan maar.

Handig linkje trouwens Ron.

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Daarom FAQs/stickies op slot, of betreffende FAQ-eigenaar mogelijkheid geven berichten te wissen nadat probleem is opgelost/uitgekeuteld. En nuttige berichten laten staan. Zo kunnen mensen geholpen worden en FAQ blijft compact. Dat doe ik eens in de zoveel tijd met deze FAQs
    (Re)winding and building motors - RCG
    e-flight calculators (compilation) - RCG

Ik word dood-zenuwachtig van dat real-time overzicht :D

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  3. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Of ... elke bump is automatisch 1, 2, 5, ...% vraagprijsverlaging?

4. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Dat hoeft allemaal niet Ron..
    De huidige 48 uurs regel voor de TS is voldoende , als die gewoon wat strenger gehanteerd zou worden.

Zie nu vaak genoeg verkoopdraadjes voorbij komen waarbij de TS hem zelf 3x in nog geen dag tijd kickt , soms zelfs meerdere van 1 en dezelfde persoon. Waar dan vervolgens geen actie op volgt...

Het gedoe van bieden en reageren via pb vind ik persoonlijk ook nog steeds niet handig... Vaak zie je als nog discussies ontstaan over wie wat en wanneer geboden heeft of wie er nou eigenlijk het object zou kopen.

Bij het oude systeem was dat veel duidelijker omdat je dat gewoon in het draadje kon doen waarbij iedereen kon zien wat op dat moment het bod was en van wie....

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

5. RCjeffrey

RCjeffrey

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Valt iemand het nu ook op dat dit topic eerst op de voorpagina stond en nu niet meer?

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Forum verplaatst naar waar een algemeen topic hoort te staan.

Er wordt altijd naar de mods gewezen terwijl er vele users rondzwerven die bezig zijn om alle forumregels te omzijlen of zelfs te negeren. Vele commerciële partijen die het tegen elkaar uitvechten en met stille hints hun producten en toko promoten.
    In het verkoop deel hebben we veel te maken met mensen die niet eens de forumregels nalezen en plempen zo hun advertenties neer.

Met genoeg andere voorbeelden heb ik zelf het idee dat als alle users nu eens zich aan de regels gingen houden het forum een stuk minder grimmiger wordt.

7. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Ik ben geen ICT'er maar als leek snap ik niet dat het blijkbaar onmogelijk is de berichten op "startdatum en -tijd" gesorteerd te laten staan. Dus dat je kunt reageren wat je wilt, het draadje blijft op dezelfde plek in de lijst. Dat zou een heleboel gedoe voorkomen.

8. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003

Omdat die nu in de kroeg staat, kroegtopics komen niet op de voorpagina.

9. Wasp250

Wasp250

Lid geworden:
    9 mei 2012
    En waarom moet dit topic nu ineens naar de kroeg worden geplaatst?? Het was een algemeen iets wat wel zeker met modelbouw te maken heeft en zeer zeker met het MBF in het algemeen.

Het is zeker geen kroegtopic en is ook niet als dusdanig aangemerkt door andere lezers.

10. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Het forum is groter dan alleen modelvliegen, vandaar modelbouwkroeg, neem ik aan. De kroeg overlapt alle takken.

11. Wasp250

Wasp250

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Oke, dan is het prima, maar alle reacties zijn nog steeds welkom. :)

12. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik had deze discussie volledig gemist. Komt zeker door m'n komkommerallergie:D.

Ik denk dat het forum nog steeds springlevend is, maar dat er wel veranderingen waar te nemen zijn. De meeste hebben hier de revue al gepasseerd, dus herhaling is niet nodig. Verschuiving naar "almost ready to....." produkten is duidelijk en in sommige richtingen zou de benaming "model assemblage" beter de lading dekken dan "modelbouw". Daar kan je blij of verdrietig over zijn, je zal er als forumlid mee moeten leven.

Het verkoopforum blijft een zorgenkindje. Vertrouwen op het volgen van regels is je kop in het zand steken, het gebeurt gewoon niet. Ik geloof dat de forumleiding daar ondertussen ook wel van overtuigd is, dus het zou me niet verbazen als er binnenkort weer wat gaat veranderen.

Groet,

Ad Bakker

13. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    is puur toeval...., maak je aub niet zo druk

14. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Het verbaasd mij dat het jou verbaasd.
    Tja... misschien geen kroegtopic maar gezien je het forum breed bekijkt ook zeker geen modelvliegtopic. De modelbouwkroeg is de enige plek waar in het algemeen over modelbouw gepraat kan worden dus hoort die daar thuis.

Overigens mensen met filters op forumdelen (he Ad!?) konden het in het modelvliegen wel eens gemist hebben. Daarom verbaasd het mij dat in de tijd dat deze filters niet werkten er mensen zijn die klaagden dat ze meer modelbouw konden zien dan voor hun nodig.

Kortom, 2 voorbeelden van toch niet forumbreed willen kijken.... ;)

15. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Sorry hoor. Gaat het nu om jou of gaat het om het forum in het algemeen? Your moment of fame is zo langzamerhand echt vermoeiend. Wij hebben onze reactie gegeven en wij hebben iets met jouw reactie gedaan. Wat wil je nu nog meer? Een standbeeld?

We staan op het punt deze discussie te sluiten, het is wel mooi geweest zo.

Waarom? We doen dit voor ons plezier, zo langzamerhand twijfelen wij eraan om nog zo door te doen. Zeg maar, wat wil je nu?

16. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Verdorie, nu je het zegt. Ik heb alleen de bouwfora van de opvliegende gemeenschap open staan:D. Daarom had ik het als waterman natuurlijk gemist.

Groet,

Ad

17. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Als je zoiets merkt, wat let je dan om onmiddellijk een PBtje richting Robert of Pascal te sturen met naam en toenaam? Mods zijn niets anders dan users met wat meer rechten. Maar de nadruk ligt op "users". Zullen zich dus minstens conform de forumregels moeten gedragen.

Theo: het is nog steeds niet geschiedt. Waarom deze herhaling van zetten? De eerste keer dat je zoiets riep was volgens mij een jaar na oprichting. We zijn ondertussen tien jaar verder...
    De aarde zal ooit ook vergaan, de zon zal uiteindelijk exploderen en daarna verschrompelen tot een zwart gat... En zo ken ik nog een paar "self fullfilling prophecies".

Heb je de tijd meegemaakt toen winkelbesprekingen nog toegestaan waren? Te zien aan het jaartal dat je lid werd: nee. De doelstelling was goed: kaf van koren scheiden; dozenschuivers scheiden van winkels waar men écht verstand van zaken had, service bood enz enz. Wat geschiedde echter? Het was soms gewoon schofterig. Vuilspuiterij, laster, complete onwaarheden. Winkeliers die ik ken als "vaklui" (ik ik kén de meeste modelbouwwinkels in Nederland!) werden ongenuanceerd onder de zoden geschoffeld. En waarom? Omdat "de modelbouwer in kwestie" even z'n gram wilde halen. En nee, het (zakelijk) belang van het forum speelde nauwelijks een rol toentertijd; het forum was nog niet zo gek groot.
    Als winkelbesprekingen nu getolereerd zouden worden, zouden (sommige) winkeliers het wel eens bijzonder benauwd kunnen krijgen; MBF is ondertussen een belangrijke speler in modelbouwend Nederland geworden. Een van de beste beslissingen die Robert ooit genomen heeft: winkelbesprekingen zijn verboden op dit forum. Dat geldt voor NL winkels, dat geldt ook voor HK, ook al wordt daar (in mijn optiek) nog steeds veel te veel aandacht aan gegeven.

En het is nog steeds mooi weer buiten, dus de meeste modelbouwers zijn aan het varen/rijden/vliegen (in absoluut willekeurige volgorde) en dus niet aan het bouwen. Hooguit aan het repareren, als er iets niet helemaal goed is gegaan. En als je je spullen kent, hoef je daar geen nieuw draadje voor te openen.

Mijn conclusie?
    Het forum is weliswaar anders dan 10 jaar geleden, maar nog steeds springlevend. Voorziet in een behoefte, dus heeft bestaansrecht. En ja, er zijn lieden die de zaak vernaggelen voor anderen, maar die heb je in de hele maatschappij.
    Deal with it.

18. Arier

Arier

Lid geworden:
    28 apr 2009
    Kom op Roel :confused: dat moeten er veel meer gemerkt hebben, inclusief Robert! Er staat bijvoorbeeld een Mejzlijk 28x12 drieblads carbon propellor die meerdere keren geupt is met slechts 1 reactie van de TS :rolleyes:.

Die moeten dan toch zeker geen moderator zijn ;)!

19. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    rust..., aub.., rust...., maak alles niet te groot en geniet. Wij zullen het 'uppen' in het verkoopgedeelte in de gaten houden. Pak nog even wat drinken allen en stuur mij de rekening

20. pierreke

pierreke

Lid geworden:
    26 okt 2010
    Mbt de winkelbesprekingen: Het ging mij om een aantal threads die als winkelbespreking werd aangemerkt terwijl de TS alleen vroeg naar ervaringen met een bepaald product. Ik neb geen zin om de betreffende threads er bij te zoeken, maar ze zijn er wel degelijk. Mij lijkt dat dit info is die zeker interessant is voor de diverse bouwers en niet gerelateerd hoeft te zijn aan de winkel.

Ik wil wel opmerken dat op de startpagina inderdaad soms weinig lijkt te gebeuren, maar dat er wel degelijk regelmatig nieuwe topics geopend worden. Het forum is echt niet dood, blijkbaar worden niet alle nieuwe topics meer getoond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina