Laat ik eerlijk wezen, het forum lijkt zijn einde te naderen..?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Wasp250, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    ja, eens, dit gaan we oppakken en wat aan doen

2. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
  3. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dit is beslist niet mijn ervaring. In zowel de schepen fora als in het multicopter forum (wat de fora zijn die ik het meest volg) zie ik heel regelmatig merken en ervaringen daarmee passeren en daar wordt nooit wat van gezegd. Soms wordt de leverancier daarbij betrokken, en dan wordt er meestal ingegrepen. In het geval van HK bijvoorbeeld ben ik het met Roel eens dat de tolerantiegrens behoorlijk is opgerekt, inclusief het steeds maar weer terugkomende gezeik over douane kosten en BTW heffing en hoe je dat zou kunnen omzeilen.

Groet,

Ad Bakker

4. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Nog geen kans voor gehad, commentaar van de betreffende mod toen ik hem via PB hierop aansprak was:
    Maar waarom iets opschonen wat nog niet door berichten van anderen verstoord is.............

Roel, ik denk dat je je daar toch wel heel zwaar in vergist. Dit is iets wat ik alleen persoonlijk aan Robert heb medegedeeld. En nee, niet via dit forum, maar via privemail, en ja, met naam en toenaam toendertijd. En dit was niet 1 jaar na oprichting van dit forum. ps, ik was gebruiker nummer 25 of zo die zich aanmelde toen.

Wat een onsportieviteit, wie zegt dat pierreke daar iets mee van doen heeft. Daarvoor heb je een webmaster en bij de meeste clubs is de website niet 100% actueel. Zelfs mijn zakelijke website die ik zelf verzorg loopt iets achter, maar is nog steeds actueel...... Van het forum verwacht ik dat dit proffesioneel wordt gerund en ook up to date blijft of voorloopt met hun software, maar de zoekfunctie werkt nog steeds niet, oude draadjes zijn nog steeds de foto's van weg en noem maar op....... en veel van die foto's staan nog steeds op dezelfde plek, alleen de URL klopt niet meer vanwege een update.....

Mag ik dan even 5 euro vangen voor een kratje pils......... en ja, meer ben ik daarvoor niet kwijt.......

5. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Tc01 nog altijd niets veranderd met je doem denken het feit dat je al meerdere accounts versleten hebt wil mogelijk hier ook wel wat over zeggen. Ja het is stiller op het forum maar dat is elk jaar. In september oktober komt de drukte wel weer terug.

Dit forum wordt zover mij bekend nog altijd door mensen met passie gedaan en niet door managers.
    Het is dan ook nog steeds gratis en openbaar voor iedereen. Ook ik ben het lang niet altijd eens met het beleid maar jouw doemdenken komt mij wel erg de strot uit.. dit was zeker ook weer een kut zomer?

@pascal. Leuk om te zien dat je tegenwoordig weer actiever aanwezig bent op het forum!

6. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    t forum is k*t bagger slecht niet goed bla bla bla...

pfff... ga lekker een ander gratis forum/ clubje of weet ik t wat zoeken... wat willen jullie nou... er komt 100.000 man hier met allemaal een eigen hobby, een grote bek en hun eigen mening die ze niet voor zich kunnen houden.. we oordelen wel over anderen maar er is niemand die zichzelf bekijkt en beseft hoe hij/ zij zelf dan wel of niet over zou komen..

steek is een hand in eigen boezem voordat je de hele wereld om je heen verdoemd en de hele boel vervloekt... Tuurlijk vroeger was alles beter en leuker en gezelliger.. toen het nog klein was en broederlijk... alleen niets blijft zoals het was..

Verdomme kom op zeg... gemiddelde leeftijd hier ligt toch zeker boven de 35... gedraag je dan ook naar wat je zelf preekt...

Krijg anders lekker t lep lazerus en sodemieter op van t forum waar heel veel mensen keihard voor werken...

7. e12

e12

Lid geworden:
    8 dec 2012
    ik ben zo blij met dit forum ,
    is een ding wat me niet goed lukt,
    dat is iets vinden via zoek balkje.
    Maar dan zoek ik het bij goolge ,en krijg je antwoorden, die van dit forum zijn.

ik ben heel blij met het forum.
    kijk nu eens hoe mega groot het is,
    pet je af , en ik zou niks veranderen , door gaan aub , geen tijd verspillen aan dit onderwerp.

ps. valt me op dat de starter , een zeer goede ,vriend is, van de eigenaar van een forum dat pas geopend is. ,multicopter !!

en dat die man hier verbannen is.
    toeval?
    nee want hij spugt op dit forum,
    ik vindt dit meer een flauwe daad

8. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Echt tenenkrommend wat sommige mensen hier posten. Mijn persoonlijke mening? Als het je niet bevalt dan hoepel je toch lekker op. Opbouwende kritiek is prima en moet ook kunnen maar galspuwerij kunnen de meeste mensen hier missen als kiespijn.

Om op deze opmerking terug te komen (en ook van Theo Coenen die dat telkens beweert) Als Alex, want daar hebben ze het over, zijn voorgaande post wist als hij een verkoopdraadje upt dan is daar niets mis mee. Heel flauw om te denken dat hij daardoor de regels overtreedt, en een smiley achter je post zetten help echt niet. Geloof me dat als hij dat doet dat we hem daar net zo hard op aan zouden spreken, zelf wel harder nog ivm zijn voorbeeldfunctie. Dus dat gewauwel van jullie slaat echt nergens op. Lever bewijs aan dat hij te snel upt of hou je kop dicht met nietszeggende verdachtmakingen.

Zo, dat is er uit. Ik ga weer leuke dingen doen, zouden een aantal hier ook meer moeten doen.

9. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    adem in, adem uit..., het gaat dus nog even verder zie ik. Beste Theo...., maak je niet zo druk en geniet van de hobby en het forum. Verdiep je eens in de nuance en de smilieys...

En, beste Wasp250? Ben je nu tevreden met je antwoord, ben je nu over de komkommertijd heen? Op 9 augustus heb jij je ook al zorgen gemaakt over het forum. Lees jouw eigen draadje even terug aub. komkommertijd-zelfs-op-het-forum-dat-mogelijk

Wees even concreet? Wat wil je nu? Wil je ermee stoppen? Moeten wij jou helpen? Wil je een eigen forum beginnen? Op al deze vragen kunnen wij jou helpen, dat doen wij graag. Wij pakken het ook nog mooi voor je in, doen er nog een kaartje bij en we helpen jou bij de lancering. We kennen zelfs nog enkele MBF'ers die graag met je meedoen? Wij hebben namelijk last van 1% ongenuanceerde pessimisten op dit prachtige forum. Zeg maar, wat wil je?

We sluiten eind deze dag dit onderdeel, wij hopen dan ook dan het komkommer-gemopper voorgoed gekwammer is. Zeg het maar, we zijn echt klaar met deze discussie en dat heb ik niet echt gauw. Maar, het is je gelukt. Iedereen mag een mening hebben over mij, Robert of welke moderator dan ook. Zolang het maar opbouwend en genuanceerd is.

Dus, wij geven jou nu de mogelijkheid om het slotwoord te doen, probeer dat eens positief te onderbouwen en probeer dan ook eens een compliment te geven.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. johnnyoss

johnnyoss

Lid geworden:
    25 jun 2012

pffffffffffffff kunnen we niet gewoon weer gaan bouwen restaureren en lezen en of daar over schrijven
    ik word een beetje flauw van deze discussie
    gezien al de reacties in dit draadje is het forum nog steeds actief en levendig dus klaar nu en verder met de leuke dingen int leven

11. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008

Lees de eigen reactie nog eens, en zeg dan eens eerlijk... vind je dit geen aardig hypocriete uitspraak?
    Je eigen professionele website hoeft niet up-to-date te zijn, maar je vind wel dat je dit van een gratis forum wel moet kunnen eisen?

Persoonlijk ben ik nog steeds vrij happy met dit forum. En, misschien een vrij naïeve gedachtegang,.. maar ik ben nog steeds van mening dat een forum (en vrijwel alles trouwens) zo gezellig is als je het zelf maakt.

12. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Da's ook mooi... Als ik op straat een auto een ongeval zie veroorzaken, en daarna zie doorrijden, ga ik richting politie en meldt dat. Inclusief merk/type/kenteken. Als ik die gegevens niet heb, of geen zin heb om ze op te zoeken/schrijven kan de politie er ook weinig aan doen, nietwaar?

En productbesprekingen zijn heel iets anders dan winkelbesprekingen. Vrijwel dit hele forum bestaat uit productbesprekingen. Op het moment dat een winkel met naam en toenaam wordt genoemd, wordt er (terecht) ingegrepen.

Je hebt in een zekere anti-voetbal-discussie ongeveer 13 maanden na de oprichting van dit forum en later nog meerdere malen gesuggereerd dat MBF op het punt stond in elkaar te storten, mede door het toelaten van voetbal-gerelateerde topics.

Nou moet het niet veel gekker worden... Dit forum wordt gerund door VRIJWILLIGERS, weet je nog? Lieden die een niet onaanzienlijk deel van hun vrije tijd in dit forum stoppen om zaken in goede banen te leiden. Die noemen we "moderators". En ik weet als geen ander wat voor een honde(n)baan dat kan zijn; ik heb het een tijdje gedaan. Dit forum wordt gerund door een beheerder die, samen met z'n broer de kop onder een financieel hakblok heeft gelegd. En dit allemaal naast een fulltimebaan en een gezin.

En jij gaat nu eisen stellen m.b.t. professionaliteit?
    Je bent hier te gast, vrijwillig aangemeld.
    Bevalt het je niet, prima, even goede vrienden, dan stap je vrijwillig op.
    Je weet feilloos hoe dat moet, want je hebt er ervaring mee.
    En by the way: "up-to-date" software kost geld, weet je dat? Als jij vind dat de software up to date moet zijn, zou je op z'n minst "vriend" van het forum mogen worden.

M.b.t. de topicstarter: ik weet niet wat jouw drijfveren zijn, maar ik zie nu twee draadjes waarin je dit forum onderuit probeert te halen. Het andere draadje is iets met komkommertijd. Voor jou geldt hetzelfde als ik tegen Theo heb gezegd: je kunt, als het je hier niet bevalt, je account op elk moment beeindigen. Maar stop met het suggestief insinueren dat dit forum nauwelijks meer levensvatbaar is.

13. pierreke

pierreke

Lid geworden:
    26 okt 2010
  14. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    kom op..., relax ff, check de smiley ;) :) :) :) -- Online communicatie is voor sommigen erg lastig te begrijpen. Of, wil je liever dat wij met z'n allen elke zin af gaan sluiten met: #ditishumor of #neemditnietserieus of #haha of #cool of #sterkte.

Het internet heeft ons smileys gegeven, juist om zaken te duiden.

Ik weet er helaas alles van. 7 jaar geleden heb ik ooit nog eens een verhaal geschreven over het fenomeen. Lezen, schrijven en interpretatie...., kom op. Doe even relax en trek die lange tenen even in.

Echt, hou op met dit geneuzel en neem alles in het leven niet zo serieus .

nu weer on-topic . Wij wachten met z'n allen op het slotwoord van de heer Wasp250 - dan kunnen wij eindelijk deze onzinnige discussie afsluiten :)

15. HackWar

HackWar

Lid geworden:
    26 dec 2011
    Mensen gaan dingen pas waarderen als je ergens voor moet betalen. Als men iets gratis krijgt dan zie dat er ook nog over gezeurd wordt.

Ik zeg sluiten dit onzin topic en een thumbs up voor alle vrijwilligers die hier heel veel tijd en energie in steken! :thumbup:

Verstuurd vanaf de maan

16. pierreke

pierreke

Lid geworden:
    26 okt 2010
    Dit heeft niks met lange tenen te maken, ik geef gewoon eerlijk de reden aan. Dan kun je wel gaan bagatelliseren, maar ik vindt het een serieuze kwestie en een ongepast antwoord

17. Wasp250

Wasp250

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Allereerst is het nooit mijn bedoeling geweest om negatieve berichten te plaatsen. Ik wilde enkel zien hoe sterk het forum leefde en dat leeft heel goed, en het gaat mij echt niet om een momentje van "be famous". Iedereen die hier op het forum in alle opzichten mee werkt, doet prima zijn best.

Mocht het nu allemaal verkeerd over gekomen zijn, dan bij deze mijn welgemeende excuses aan geboden en zal voortaan eerst nadenken voordat ik een topic gaat starten.

Sorry nogmaals als ik het wat overtrokken hebt.

18. e12

e12

Lid geworden:
    8 dec 2012
    respect

hoi ,ik moet u zeggen dat u respect verdien,
    Dat u dit soort berichten zo lang zijn beloop laat gaan.
    Al de mensen die hier helpen met forum (berichten die in verkeerd topic zijn geplaatst,op de juiste plek zetten.)
    Je verwijzen naar juiste topic.
    En dat vrijwillig toch?

Als je hier op forum berichten leest plaatst ,is dat een keuze!
    Dus lijkt me heel vreemd dat je hier komt als je loopt te klagen.
    En zo veel commetaar heb op alles.

als iemand ergens heen gaat voor hulp ,of hulp bieden.
    als gast !!

maar vindt het systeem niet goed werken .
    dan kan je dat aan geven bij beheer.
    persoonlijk.

maar als die steeds naar wens van een gast moeten handelen ,dan zou het niet meer lopen.

ik vind het echt knap dat beheer ,zo veel geduld heeft,

ben nu wel benieuwd hoeveel mensen er op een dag kijken op dit forum, en dan hoe veel er bij dit topic kijken ?
    en hoe veel mee gaan in dit onzin ver haal.
    ( maar hij is een vriend van iemand uit zelfde dorp, die hier verbannen is!! en zelf een forum is begonnen ,)

ik vindt het ondank baar ,respectloos.

respect voor het forum.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. Pascal

Pascal

Lid geworden:
    28 nov 2004
    Beste Pierreke, ik bel je even. Anders komen wij er nooit uit. :)

Daarnaast, aan u allen. Hierbij is het topic gesloten en bedank ik eenieder voor de reactie.

Ook namens Robert en de moderatoren, wij doen het voor de 99% van de MBF'ers. De overige 1% wensen wij een behouden vaart en veel succes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina