Laat ons je heli zien!

Deze heli zal ooit wel keer van de plank komen om hem mee te nemen naar shows,om hem daar aan het publiek te tonen.
Maar vliegen ermee jeukt me nu al,maar om s`werelds 1ste RC heli richting moeder aarde te zien gaan,dan kun je mij afvoeren:eek::eek::eek:

40 jaar helihistorie,wat ben ik blij om daar eigenaar van te mogen zijn.

Bedankt Merlijn!!!

Jij ook bedankt Arjan. Daar komt de heli geheel tot zn recht. Ik heb er veel plezier aan beleefd om de heli vliegklaar te maken en zo origineel mogelijk te houden :) Vind ik stiekem leuker dan het vliegen haha.

Niet te veel kwijlen he ;)

bijna op m'n toetsenbord gekwijlt ;)

persoonlijk zou ik zo'n juweeltje niet op zo'n klein plankje zetten....
hij zou er zomaar afgestoten kunnen worden, per ongeluk of expres... :roll:

Hij zit bij de skits (buisjes) vastgeklemt met gereedschapklemmetjes hoor:p:p:p

Dacht je dat ik zo`n juweeltje zo los op de plank zette?

daar zag het wel naar uit ja ;)

maar het ziet er zéér goed uit, prachtig gewoon :D

Hoi heren van de Hegi Modellbau Bell Huey Cobra uit 1972 (ik weet niet goed of het Arjantjuhh of Jonkje is)

Onderstaande afbeeldingen komen uit Hegi Modellbau kataloog (MK11) die ik bij m'n vader op zolder heb gevonden. Hij vermoedt die ie van het jaar 1973 is, ik kan geen referentiedatum terugvinden... Maar het moet in ieder geval een van de eerste katalogen geweest zijn waarin deze heli werd voorgesteld.

Ik heb ze ingescand in hoge resolutie. Als ik jullie er een plezier mee kan doen dan hoor ik het wel.

coverpagina:
full

bladzijde 26:
full

bladzijde 101 (reserveonderdelen):
full

binnenzijde van de rug:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hansl,

Beide goed. Ik heb de heli weer opgebouwd naar vliegwaardig en afgelopen maand de remaiden gedaan en Arjan is sinds enkele dagen de nieuwe gelukkige eigenaar.

Geweldig dat je die catalogus hebt gevonden. Mijn Cobra was van oorsprong ook blauw zoals op een van jouw foto's.

Ik stuur je even een pb met mijn email!

Groeten Merlijn

Hoi hansl,

Beide goed. Ik heb de heli weer opgebouwd naar vliegwaardig en afgelopen maand de remaiden gedaan en Arjan is sinds enkele dagen de nieuwe gelukkige eigenaar.

Geweldig dat je die catalogus hebt gevonden. Mijn Cobra was van oorsprong ook blauw zoals op een van jouw foto's.

Ik stuur je even een pb met mijn email!

Groeten Merlijn

Ik dacht al dat er ergens een verandering van eigenaar moest geweest zijn. Ik had al een paar dagen het idee om die afbeeldingen te posten en toen stond ie nog onder jouw naam. Nu zag ik hem op naam van Arjantjuuh staan.

Draag in ieder geval zorg voor de heli!

Scans zijn ondertussen onderweg.

Hoi Hansl,

Wil je mij de scans ook toesturen?
Ik PB je mijn e-mail wel.
Alle documentatie over deze heli is welkom:p:p:p

Alvast bedankt.

Vlieggroeten:

Arjan

Hier de foto's van mijn nieuwste aanwinst:

20120626_190651_jpg.jpg

20120626_190709_jpg.jpg

T-rex 700 met Turbine ombouw set en Wren 44 kerostart turbine. Savox HV servo's en Vbar 5.3

Hij is er al een weekje, en ook al ergens anders gepost:oops:

Maar ondertussen heb ik er voldoende vertrouwen in om hem als "de nieuwe aanwinst" te bestempelen:

full
full

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's geen "align" T-rex 600, dat is een "alien" T-rex 600.... :D

Groet, Bert

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik de kap plaatste.
Vanavond weer verder met de kap, eens kijken of er nog meer mooi spul op kan;)

Back