Ok,dank je Nick.\ De BIG Lama is dus eigenlijk ook geen buitenvlieger? Het voordeel van de binnen heli's is dat je altijd kan vliegen,weer of geen weer. Dat spreekt me toch ook wel erg aan. En dan een wat grotere erbij voor buiten in het zonnetje!
inderdaad geen buiten vlieger. als je toch binnen wilt vliegen en buiten kijk voor een blade mcpx ook vaker hier op het te koop gedeelte aangeboden en als je deze heli kan vliegen vlieg je ook met elke andere heli de mcpx vliegt ook super stabiel deze is flybarless en heeft een 3assen gyro toch zou ik altijd een sim erbij kopen dit scheelt je zoveel ergenis en geld en koop je een mcpx kijk dat je er een dx6i zender bij krijgt i.p.v de dx4 met deze zender kan je weer altijd verder in de toekomst en ook kun je er meerde modellen mee vliegen dus een zender voor bijv 3 heli's 3vliegtuigen enzv er kunnen geloof ik 10 modellen ingeprogrameerd worden
Nick,ik heb alle raad ter harte genomen.De Lama blijft slecht te besturen,het probleem blijft hetzelfde. Nu kan ik de 2 motoren niet ruilen,dus zo testen zoals de suggestie was,kan niet. Dan maar 2 nieuwe erin,en gelijk weer wat onderdelen. Toen ik alles bij elkaar optelde,dacht ik:Toch maar een 2e Lama erbij kopen?Ik zal me ook eens gaan verdiepen in die mcpx van Blade.
goede keuze ga je geen spijt van krijgen , staan er 2 te koop in het te koop gedeelte zou je een 2de hands overwegen... ook een leuke heli http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-helikopters/180163-blade-nano-cpx-zgan.html mcpx <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > mcpx met zender <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > om zo maar wat op te noemen..
Hallo airlift heb je al eens de linkjes van de flybar er afgehaald en opnieuw op geklikt. Als er een linkje half op de bal zit heeft hij dit probleem ook. Het kan ook zijn dat je flybar krom is zet er eens een nieuwe op. Je weet maar nooit soms is het heel simpel M.V.G André
dit heeft niks met het weg draaien te maken. als je een tbe effect zou hebben zou ik na de flybar gaan kijken maar dit heb jij niet!!!! (tbe = toilet bowl effect) nieuwe motoren zouden de uitkomst brengen nick
Ik heb het hele draadje nog eens doorgelezen. Daarin geeft de TS aan dat de proportional schroef helemaal links in de hoek staat. Later staat dat de TS niets met het prop schroefje heeft gedaan. Meerderen hebben aangegeven met dit schroefje te experimenteren. Vraag dus aan de TS. Heb je wel of niet met de prop instelling geexperimenteerd? Helemaal links in de hoek lijkt me echt niet goed. Verder hebben meerdere mensen dingen aangeraden om te testen maar TS geeft daar geen reactie op.
Be-eL,ik heb het proportional schroefje helemaal tegen de klok in naar links gedraaid.Aan het gain schroefje heb ik niet gedraaid.Verder dacht ik in ieder geval netjes op ieder idee gereageerd te hebben.Zo niet,mijn excuses daarvoor,Ik stel de betrokkenheid van het forum nl erg op prijs!
als je hier nog niet aan gedraaid hebt! zet deze nu eens hoger als de gain te laag staat draaid de heli ook langzaam weg Nick
Hallo Nick,ik heb de gain helemaal naar rechts gedraaid,dat gaf geen merkbaar verschil,toen helemaal naar links,idem dito.Nu zijn de lipo's leeg en moeten geladen worden,het baasje ook(eten) en dan vanmiddag verder experimenteren met de gain. PS: is de door jou genoemde en geroemde mcpx net zo makkelijk te besturen als da Lama?
tis iets anders maar door de 3assige gyro goed te besturen , hij is wel wat zenuwachtiger maar daar wen je snel genoeg aan. wat de gain betreft staat standaard op 12uur geloof ik probeer deze tussen 12 en 1 uur te zetten. merk je helemaal geen verschil in vlieggedrag! reageerd de heli niet anders?
maar zo als eerder gezegt zou ik wel voor minimaal een dx6i kijken voor bij de mcpx hiermee kun je de heli zo tam als jezelf wilt afstellen. op de dx6i zitten meer instellingen/afstellingen op als bijv de dx4 / dx5 met de dx6i kun je ook verder mee in de toekomst. Een beter zender is de dx7se dx8 enzv met een goede zender kun je de heli helemaal na eigen smaak afstellen zowel super fel tot heel tam kortom een goede zender is wel vereist Nick
Ok,hou ik in gedachten! Ik heb het servoheveltje weer in de originele stand teruggezet,dit gaf al enige verbetering.. Toen weer met de gain verder. Helemaal naar links,naar -dus tegen de klok in:Moeilijk t6e besturen Helemaal naar rechts,naar +dus met de klok mee:Beter te besturen maar reageert niet lekker. Nu staat de gain op 11 uur,en dat gaat nu het beste. Maar om te zeggen relaxed vliegen,,,Nee,,,
OK geen probleem, we willen je allemaal helpen. De schroefjes op de 3 of 4in1 unit kun je het beste met kleine stapjes tegelijk verdraaien en kijken of dit helpt. Heb je onderstaande geprobeerd? Werkt je gyro wel de goede kant op? Als je de heli bij het chassis in je hand houdt ter hoogte van de rotor en gas geeft en de heli linksom en rechtsom heen en weer om de rotoras draait, voel je dan dat de heli tegenwerkt of meewerkt? Bij een goede gyro werking werkt de heli tegen. Is dit niet zo dan moet je de motorstekkers verwisselen en ook de polariteit van beide stekkers omwisselen.