Lasercut Grumman Goose prototype

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Bart83, 3 jun 2014.

  1. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Jef , ik heb het model met Rhino getekend. Leuk dat je het gaat volgen.

    Nog even bezig geweest aan de rompspant waar de romp word gesplitst.

    Mvg,

    Bart


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Den Haag
    Die bout gaat toch zeker wel ook door het spant? :confused:

    En ik denk niet dat zo'n opgesloten boutkop lang goed blijft zitten. Dat gaat wurmen, je krijgt er speling in en na verloop van tijd is het niks meer.

    Ook vraag ik me af of je wel nylon breekbouten wilt gebruiken voor de rompbouten.
     
  3. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.393
    Locatie:
    Boskoop
    Wat je ziet is de moer en het einde van de bout die door het spant steekt, Henri. Ik denk dat dat "wurmen" wel mee zal vallen. En ik heb nog nooit een breekbout gebroken, wel alles eromheen......;)
    Maar je moet idd niet met te koud weer gaan vliegen.

    Max.
     
  4. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Den Haag
    Ah! ... verkeerd gezien! :oops:

    Waarom heten het dan breekbouten? :confused:
     
  5. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Achh ik noem ze gewoon Nylon bouten. Een breek bout is eigenlijk een bout welke bv bij een contactslot van een auto wordt gebruikt. De boutkop breekt af als je de bout hebt vastgedraaid.

    [​IMG]

    Mvg,
    Bart
     
  6. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Vandaag de messing buizen op zijn plaats gelijmd en de voorste spanten constuctie gebouwd.

    Mvg,

    Bart

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    mooi man !!!!!

    ;)

     
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.844
    het ziet er weer goed doordacht uit
     
  9. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Bedankt heren ;)

    Vandaag de raampjes gemaakt van dun pvc folie. De raamframe's en een stempel worden gebruikt om de raampjes te vormen.

    Mvg,

    Bart

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.590
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Wow , mooie techniek , dat met die ramen.

    Cor
     
  11. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    Bedankt Cor :)

    Hier weer even wat foto's van mijn vorderingen.


    Op de vlakke bouwplaat de andere zijkant-delen gelijmd

    [​IMG]



    De openingen voor de triplex raamframes

    [​IMG]


    Triplex raamframes op z'n plek

    [​IMG]



    De romphelften worden op de eerder gebouwde ''box'' gelijmd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De spant voor het achterste rompdeel. Hier word de versteviging ST-1 op bevestigd

    [​IMG]



    De pen van de canopy-lock welke zal vorrkomen dat de achterromp er af schuift

    [​IMG]



    De spant op van het voorste rompdeel

    [​IMG]



    Canopy-lock

    [​IMG]



    Demonteren van de achterspant

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Nu zullen de romplspanten en de eerder gebouwde sub-constructie worden bevestigd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De kiel bestaat uit 2 3/32 balsa delen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Morgen weer verder . . . .



    Mvg,

    Bart
     
  12. Thebigred1

    Thebigred1

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Onna
    Wat een kunstwerkje weer! Mooi man!

    Marco
     
  13. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.367
    Locatie:
    Stein
    Knap stuk werk.
    Het is te zien dat het een lichte maar toch sterke constructie is.

    Ton
     
  14. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    Heel mooi, petje af!
     
  15. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Wil de Goose in werkelijkheid zien.
    Bart, houdt de wind in de gaten en je vrije tijd, want als de wind afneemt kom ik met mijn Empire jouw kant op; kunnen we vliegen en de Goose bekijken ! :rolleyes:


    Veel plezier met de bouw ! ;)
     
  16. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.326
    Locatie:
    Den Haag
    Even niet op het forum, en als ik terug kom staat de volgende mooie creatie al weer op de plank :). De Goose is een van mijn favorieten. Mocht het tot een kit komen ...

    Volger erbij.

    Freek
     
  17. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    @ Paul , ppff wind en regen hier . . .

    @ Freek , bedankt :)

    Vandaag de achterste spant van het voor romp deel op zijn plaats gelijmd. Verder de 2 lipo cardridges in elkaar gezet. Gary heeft deze ontworpen als upgrade voor de E-flite carbon cub. Ik heb de montage rail in het ontwerp van de goose geïntegreerd zodat de cardridges ook voor de Goose gebruikt kunnen worden.

    Morganmill/RC Carbon Z Cub Parts

    Mvg,

    Bart



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. franky

    franky

    Lid geworden:
    31 aug 2003
    Berichten:
    247
    Ben nieuwsgierig Bart, of dat palletje van die accubak nog extra gezekerd wordt.
    Want als deze in de vlucht omhoog komt (looping of rol bijvoorbeeld), dan kan je hele accu los komen te liggen.

    Tevens nog een vraag, hoe je die cockpit-latch gaat bedienen. Hij zit nogal achter in de romp en door de verstevigingen aan de onderkant, lijkt het zeer krap om er nog met je vinger bij te kunnen.

    Verder wil ik zeggen dat het een zeer mooi design is. Laat ons meegenieten, please
     
  19. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    @ Frank : Leuk dat je ook meekijkt.
    De cardridge word met de haken in de sleuven geplaatst. Als je de cardrige dan naar achteren duwt is kan hij niet meer omhoog uit de sleuven worden genomen. Om te voorkomen dat de cardridge naar voren schuift duw je het palletje in in de montage rail. Het plalletje beweegt behoorlijk stroef en gat ook met enige weerstand in de sleuf van de rail. Het systeem is al op veel carbon cubs getest ;)

    Mvg,

    Bart
     
  20. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.097
    Locatie:
    Sleen
    De canopy lock kan worden bediend als het de cokcpit is gedemonteerd. Hiervoor het ik een stang aan de canopy-lock gemaakt.

    Vandaag een begin gemaakt met het beplanken van de onderzijde. In de bouwhandleiding heb ik mallen gemaakt om de beplanking op maat te snijden.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Mvg,

    Bart
     

Deel Deze Pagina