Le santisima Trinidad 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door newbie, 28 mei 2008.

  1. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.116
    Locatie:
    Hillegom
    Dit is in ieder geval geen model waar je de zender makkelijk in de handen van de ander drukt straks. Al dat touwwerk! Ik zou door de draden het verband niet meer zien geloof ik. Chapeau!
     
  2. Jerr

    Jerr

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wat een fijne topic om door te lezen. Jammer genoeg missen er wel veel foto's. Hetgeen de pret niet drukt. Blijf deze topic zeker volgen.
     
  3. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Ik moet dit verslag eens nodig gaan bijwerken.

    Als je in sneltempo met alle foto's wit zien, kan je hier terecht.

    Vermits mijn engels rotslecht is, staat er maar heel weinig tekst bij.

    The Santisima Trinidad (scratch) (1 : 50) - RC Groups
     
  4. Jerr

    Jerr

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Apeldoorn
    @newbie

    Fiets vanavond even langs de RC Groups. Bedankt voor de link.
     
  5. wim500

    wim500

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    107
    Fantastisch om inderdaad weer even alle foto's te kunnen zien.
    Zo zie je in een razend tempo een heel schip ontstaan.
    Mooi werk nog steeds Luc.
     
  6. Jerr

    Jerr

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Apeldoorn
    Heb de site met foto's bekeken. Wat een genot om daar langs te fietsen.
    Blijf het volgen en hoop het een keer varend te kunnen aanschouwen.
     
  7. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Gisteren de moed bijeen geraapt en de elektronica volledig aangepast.

    Wat houd dit in.

    * Ipv van 2 batterijen (ontvanger + pompbatterij)nog maar 1 batterij.

    De pompbatterij is 12V- 10Ah. (Gezien de 3 zware winchen veel stroom gingen trekken zou de ontvangerbatterij toch snel leeg geraken)

    Batterij is 12 V en dmv een ubec deze teruggebracht naar 6V.

    [​IMG]

    * Ipv een schakelaar aangestuurd door een servo om de pomp te bedienen een schakelrelais ingebouwd.

    vroeger :

    [​IMG]

    nu :

    [​IMG]

    aangesloten volgens 1 baterij +ubec:

    [​IMG]



    *een zekering van 10A geplaatst tussen de pomp(7A) en de batterij(de enigste)

    ik vermoed dat de ubec als een soort zekering gaat werken. Gaat de stroom boven de7.5A dan valt hij elektronisch uit.

    * alleen de stuurimpulsen van de zware servo's nog op de ontvanger laten aankomen.
    Dwz de + en - (voedingsspanning van de servo) rechtstreeks aangesloten op de uitgang van de ubec.
    Dit om te voorkomen dat de hoge stromen mijn ontvanger gaat beschadigen.


    Wat nog te doen:

    een nieuwe lift maken om het schip te water te laten.
    maidentrip is voorzien op 25/5( bij goed weer)
     
  8. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.954
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Er is moed en geduld nodig om een 3 master storingsvrij te laten werken ;).
    Ben ondertussen erg benieuwd naar een filmtje van de maidentrip :yes:
     
  9. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    28 mei 2008 was de eerste posting. dus bijna 5jaar op 1 bootje (met de nodige tussenstops)

    filmpje komt eraan, alhoewel iemand anders dit zal moeten doen ,want zeilen + filmen tegelijk zal mij de eerste keer nog niet lukken :D
     
  10. MYANGEL

    MYANGEL

    Lid geworden:
    6 okt 2009
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Zutphen gelderland
    Wat een werk, wat een schip Prachtig gewoon....

    Op naar de maiden voyage?

    Groeten Dyon.
     
  11. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    ik had verteld dat 26 mei de maidentrip ging zijn.

    voorlopig gaat dit niet door ofwel moet ik een briljant idee/tip krijgen.

    mijn systeem om hem in het water te krijgen, blokkeert al zonder gewicht.

    dit komt omdat de ophanging in het midden hangt, en van zodra dat de lift zakt blokkeert hij links of rechts.

    totaal niet bedrijfszeker.


    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]
     
  12. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Is het niet dat het gaat schranken doordat hij wil verdraaien/kantelen, Luc.

    Eigenlijk zou je daar iets van lineaire geleiders aan weerszijde moeten hebben. Maar die zullen voor deze lengte ook wel weer aan de prijzige kant zijn vrees ik.

    Groet,

    Ad
     
  13. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    De wielen zitten veel te dicht bij elkaar,
    maak een grotere rechthoek ,
    zodat de wielen ongeveer 40 cm. uit elkaar komen te staan ,
    dan zal hij ook stabieler zijn .
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Maak er dan ook wielen aan die tegen de zijkant kunnen lopen (niet alleen tegen voor/achterkant)

    Dan maakt het niet uit of je schip voor of achter de midden van de lift staat.
     
  15. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Inderdaad, Ad ze schranken.
     
  16. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Dat gaat niet, het water is aan de oever 50cm diep.
    De boot heeft een diepgang van 30 cm.
    De wielen staan 12 cm uit elkaar, dus schiet er nog 8cm over.
    Deze 8cm heb ik nodig als het water minder hoog staat.
     
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Waar zijn de wielen van gemaakt, Luc? Zijn ze niet van een te zacht materiaal?

    Groet,

    Ad

    EDIT
    Is het ook niet zo dat hij zonder belasting makkelijk schrankt, maar als je er gewicht op zet die belasting hem er juist doorheen trekt, zodat hij wel gaat werken.
     
  18. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dat maakt toch niet uit, ik heb het niet over je dokvloer maar over het staande gedeelte, al maak je die 60 cm.,
    nou dan zitten de bovenste wielen 10 boven water, zo wat!
     
  19. newbie

    newbie

    Lid geworden:
    3 jan 2008
    Berichten:
    1.155
    Locatie:
    belgie Limburg
    Ad , de wielen zijn van een skateboard , dus redelijk hard.

    Brandaris, mijn schuld, kon je niet weten.

    De bovenkant van het vaste gedeelte is op gelijke hoogte van mijn transportkar.

    Hierdoor moet ik de boot van mijn transportkar op het laadplatform schuiven, zonder deze op te heffen.

    Ze weegt maar 30 kg, maar met een afmeting van 170 op 200 op 70 ( bij benadering), doe je niet wat je wilt.

    Dus de hoogte in gaan, gaat niet , want dan staat die constructie in de weg om de boot erop te schuiven en dan moet ik de bot erover heffen.

    Ben nu aan het denken om met 2 // ijzers, het platform niet loodrecht te laten zakken maar naar voren te laten kantelen(weg van het vast gedeelte) ,maar ik moet ervoor zorgen dat het laadplatform dan horizontaal blijft
     
  20. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    En die paal met de lier eraan dan?


    Je hebt nu dit als platform:


    O. . . . .B.....O......O.......T. . . . .
    O::::::::::::::::::::::::::::::::::::::





    Wij dachten aan het volgende:


    O
    ::
    ::
    ::
    ::. . . . .B.....O......O.......T. . . . .
    O::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Schuif je soms eerst de boot op het flatform, dat geborgd staat met pennen tegen het zakken.
    Komt daarna de lier en de mast er pas op?
     

Deel Deze Pagina