Lengte rubber

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door M.l.v.Doesburg, 2 feb 2024.

  1. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.651
    Locatie:
    Den Haag
    Helaas was ik toch niet in de gelegenheid even te komen kijken. Gelukkig kon je uit de voeten met t rubber dat ik je hebt gestuurd.
     
    crins en M.l.v.Doesburg vinden dit leuk.
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.604
    Locatie:
    hier en daar
    Mooi ebeelden. Had je het rubber ook gesmeerd? Scheelt ook een heleboel!
     
  3. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.581
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ja het rubber had ik netjes vooraf gesmeerd.
    De eerste poging had ik wat weinig power. Daarna een druppeltje smeer op het propasje gedaan en dat maakte een flink verschil!
    Na een stuk of 10 vluchten leek het vermogen wel minder te worden en de vluchten korter. Misschien was het rubber toen een beetje aan zijn einde. Smeer je het rubber tussendoor ook nog op een vliegdag?
     
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.604
    Locatie:
    hier en daar
    Mooi!
    Ik smeer als ik voel dat het rubber droog lijkt..
    Ik smeer met 1:1:1 wonderolie:groene zeep:glycerine.
    Buiten (F1B) smeer ik met silicone olie, maar da's troep die overal op komt te zitten en nauwelijks weg te krijgen is.
    Zonder voorrekken zijn vaak vlucht 5,6 en zeven de beste.
    En afhankelijk van model en zaalhoogte kan het zinnig zijn om volledig op te winden en dan terug te toeren tot de torsie die het model aankan.
     

Deel Deze Pagina