Leuke RC heli voor binnenhuis

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door visser_sjoerd, 9 jan 2014.

1. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Zo zat ik dus ook al, heb 1x een flight sim app op mijn telefoon geinstalleerd, maar dat is best bagger :p, heb nu een kleine helikoptertje..maar een RC flight sim ernaast is iig niet mis :)

2. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Op je telefoon of ipad is leuk, maar niet te verglijken met een echte sim.

Niet dat een echte sim 100% realistisch is, maar komt aardig in de buurt. En je leert wel stick movements kennen

3. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Het zag er idd wel leuk uit, alleen de besturing is waardeloos..en als je zender in je hand hebt dan leer je idd de movements kennen :), ik kijk af en toe wat er op de markt is qua RC software

4. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Genoeg, maar die drie die ik net opnoemde zijn wel de meest gangbare.

5. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    daar heb je ook nog de meeste updates mee denk ik ofniet? :) zal het in ieder geval onthouden :)

6. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Ik heb zelf een paar v911's. Echt een perfecte heli om mee te beginnen. Ik durf de gewone v911 aan al mijn vrienden zonder vliegervaring uit te lenen. Behoorlijk onverwoestbaar. De pro vliegt iets nerveuzer en het landinggestel is niet zo sterk als die van de standaard v911.

Ik ben zelf begonnen met een 120sr als eerste fp heli, redelijk eenvoudig toestel en bijna weer gestopt met het leren helivliegen door de hoge kosten van de kwetsbare blade onderdelen die ik continu aan het vervangen was.
    Blade zijn leuke heli's, maar het staartje of landingsgestel (vrij kwetsbaar)van mijn 120sr is net zo duur als een complete v911 zonder zender.

7. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hallo Youri elke heli heeft zijn zwakke punten daar wordt geld mee verdient.
    Het leuke is om die zwakke punten er uit te halen, ik heb mijn blade 120sr bijna drie jaar en heeft mij 15 euro gekost om de zwakke punten er uit te halen.
    Ik heb tot nu toe nog geen schade weer gehad en inderdaad het landing skid is duur van de 120sr. ik heb er een gekocht van een trex250 en onder de blade gezet, ik meende dat die 6 euro koste en niet kapot te krijgen.
    En de batterij houder is ook een zwak punt die heb ik door geknipt zodat de accu's er wat makkelijker in gaan en minder weerstand op het kleine schroefje waar hij mee vast zit.

Grtjs André

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Klopt helemaal wat je zegt. Die van mij heeft dezelfde modificaties. Ik heb de sterkte van de nieuwe onderdelen gelukkig nog niet hoeven ervaren, doordat mijn vliegkunsten beter zijn geworden.

Waar het mij hier om ging is dat het voor een beginnend piloot fijn is om veel door te kunnen vliegen, zonder continu te hoeven sleutelen of modden om de heli in de lucht te houden.

9. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    ik zag ook al op youtube dat de V911 ook al gemodificeerd is met Metalen dingetjes..is dat een voordeel?, qua skid kun je van de V911 niet veranderen ofwel?

10. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Met metalen delen wordt de heli wel zwaarder, en het biedt voor een dergelijke heli geen voordelen, naar mijn bescheiden mening.

En waarom de skids vervangen?

Gewoon flink oefenen, zodat je netjes kunt landen.
    Gaat het mis; met lijm kun je heel veel repareren hoor.

En anders een bnf (losse heli) erbij !

11. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    zo zat ik dus ook al ja..heb gelezen dat de heli niet meer schokt..majah..ik laat het zo :p ik ben in ieder aan het oefenen met wat bochten enzo :) en landen ben ik ook aan het oefenen..als de heli in de lucht is..kan ik dan ook gewoon trimmen? :)

12. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Je kunt hem zeker trimmer via je afstandsbediening in de lucht. Beter is om hem mechanisch te trimmen door middel van de servo linkjes.

De meeste metalen delen die je voor de v911 kunt kopen zijn van rvs en niet van aluminium. De heli wordt behoorlijk zwaar en een stuk trager. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het geld te besparen voor een volgende heli.

Heb je de gewone (niet pro) versie, dan heb je al ontzettend sterke skids onder je heli. Sommigen dopen de skids een keer in de plastidip om ze nog wat sterker te maken. Ik heb het nog nooit geprobeerd.

13. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Ja hoor. Je kunt vliegend trimmen.
    Maar ik zou wel proberen de helikopter mechanisch (hoe dat heb ik eerder in dit topic uitgelegd) goed af te stellen. Ten eerste hoef je dan niet meer met de trimknoppen bij te trimmen en voor de toekomst dat je jezelf aanleert de helikopter mechanisch goed af te stellen.
    Een goed afgestelde helikopter, vliegt gewoon heel veel beter!

14. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Ik heb idd de gewone versie :)

15. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Nou als het mee zit heb ik mn V911 deze week nog. Heb de bestelling bij DX gecanceld, en kreeg via paypal direct mn geld terug. Dus kon ergens hier in een nl shop de heli bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  16. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Ah ok das wel netjes ja..als je in NL snel besteld heb je het denk ik de volgende dag wel binnen :) let me know als je dat dingetje binnen hebt hehe :D

17. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Parts ectzal ik wel via DX bestellen. Heb al een klein voorraadje beteld

18. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    haha ok nice! hopen dat je je heli snel binnen hebt man :thumbsup:

19. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Mn V911 is nu twee dagen binnen en heb mn eerste vlieg ervaring erop zitten. Maar wat is deze heli goed onder controle te houden. Als je net zoals ik eerst twee weken op een simulator heb gezeten heb je met 4 vluchten de V911 al onder controle. Het standaard landingsgestel is het grote zwakte punt van de heli. Maar over het algemeen is deze heli zeer hufter proof en maak ik mij inderdaad niet druk als die crasht of uit de lucht komt vallen. Ik zit er eigenlijk aan te denken om een BNF erbij te nemen, en een extra set lipo's, want ik las dat na twee of drie lipo's eea wel erg heet kan worden. Alleen het vervelende is dan weer dat je met de standaard zender beide modellen apart moet trimmen. Ik ben erg tevreden met deze heli, alleen waar ik een beetje bang voor ben.. omdat het vliegen redelijk kinderspel is en hufter-proof dat het ook weer te simpel is om het lang leuk te houden.

20. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    @ Rogers, Nice dat je de heli al 2 dagen binnen hebt, ik heb het leren vliegen zonder een simulator :), het vliegen gaat nu wel aardig goed. Vandaag even buiten gevlogen, maar dat is best wel pittig, stond beetje wind dus ja dat word echt goed onder controle houden.

Ik doe er binnenkort wel lipo's bij en nog een extra canopy want in die van mij zitten wat scheurtjes..maar qua crashes word het al minder dan eerst.
    Probeer gewoon wat dingen uit bv achteruit vliegen met een bocht enzo en dat gaat wel redelijk, ik ben in ieder geval tevreden met deze heli :D en het is een goede oefening met een single blade :).

Deel Deze Pagina