Lexan Chroom

Heren en Dames

Is er ergens chroom (spuitbus) te verkrijgen om aan de binnen kant van een lexan kap te spuiten.
Iemand ervaring ermee?
Lexan ontvetten met een afwasmiddel enne spuiten maar?

Ik heb het wel over chroom, dus niet over silver metalic, of het resultaat moet hetzelde zijn als chroom.

iemand?

Gr. richard

Ik weet uit mijn brommertijd dat er wel gewoon chroomspray te koop is.

Echter moet je hier ZEER gevoelig mee omgaan, en vooral de voorbewerking van het te spuiten materiaal moet uiterst precies gebeuren.

Het komt er namelijk in zoveel procent van de gevallen uit te zien alsof het gewoon metallic silver is.

(deze spuitbussen zijn oa. verkrijgbaar bij bijv. autoparts shops, maar ze zullen vast ook ongetwijfeld bij sommige modelbouwshops te vinden zijn)

edit: zie dit topic:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/35685/2

en deze quotes zijn misschien wel handig:

als ik het dichtste met spuitbus chrome wil spuiten dan pak ik speciale zinkspray die blijft goed zitten en blinkt als de terring
montana chrome silver

blijft ongeveer 2 maanden glimmen en is de beste chromespray die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, glimt het hardst en geeft niet af en verweert het langzaamst.

Volgens mij is het zelfs overspuitbaar met blanke lak en dan blijft het langer goed.

Ik gebruik het voor koplamp reflectoren en velgen van auto`s

en bij brommers op plekken waar het chrome weg is (wielen vorken achterbruggen) het geeft een goed resultaat en is goedkooppp
Verkrijgbaar in de betere grafitti spuitbussen handel.

uiteraard gaat dit allemaal over de buitenkant spuiten.
Als je het aan de binnenkant van een lexan kap spuit zou het eigenlijk perfect egaal moeten zijn.

Motip is een bekend merk maar op het BF zijn ze daar niet echt over te spreken

Laatst bewerkt door een moderator:
Ghiant heeft het in spuitbussen speciaal voor lexaan. Als je een airbrush hebt kun je het spul van Alcad gebruiken. Het spuiten is niet heel veel verschillend van een gewone verf, je moet alleen wel veel lagen spuiten, anders krijg je gewoon het silver metallic effect...

Ik heb een klein flesje, wat er een beetje "aluminium achtig" uitziet in het flesje. Wanneer je het spuit aan de binnen zijde van je body, zie er niets van. Echter er moet een laag zwart overheen en dan geeft het aan de buitenzijde van je body perfect chroom.

Het vervelende is dat er niets op het flesje staat. Ik heb het ooit gekocht bij de RC-shop in Zoetermeer.

Ik kijk of ik er achter kan komen wat het is / hoe het heet en dan zal ik het in deze post erbij zetten.

[edit]
Het etiket van het flesje lag dus los onderin de doos met verfflesjes. Er staat op "Alclad Lacquer Chrome" "code = ALD 107".
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
[/edit]

High Shine Finishes-Polished Aluminium, Chrome for plastic and Stainless Steel require a dark glossy base,use
Alclad Gloss Black Base
SPRAYING
Alclad should be sprayed at 15-20psi.
Spray from1 1/2 -2 1/2 inches away from the model.
Apply light coats.
Use the airbrush like a paint brush not an aerosol.
Buffing is not necessary-though tonal variation can be made by polishing selected panels with Micromesh.
A sealer is not required.
Regular Alclad can be masked and over-painted. Decal solutions can be used with Regular Alclad,but are not recommended for Polished Aluminium,Chrome or Stainless Steel.
http://www.alclad2.com/lacquer_colors.html

Grtz,
Ferry

Laatst bewerkt:
Gewoon een bus LRP Chrome, zijn gewoon in de handel.
Echter wel wat duurder dan de normale kleuren. 16-19 euro.

Het effect is prima!

Hey kijk wel even uit, Ik weet dat je ook speciaale chroom lak hebt voor lexan. je moet er dan wel ook nog een speciaal dek laag op doen...

Maar wat ik wil zeggen is, let even op..als je 'normale'verf pakt dat is volgens mij niet goed, omdat je echt iets meot hebben voor lexan, om dat ik 'normaale'verf niet een stofje zit dat het lexan buigbaar maakt..en dat is in die speciaale lak voor lexan natuurlijk wel!;)

Aloha Timo!

Ik gebruik Faskolor verf. Dit is dan wel met een airbrush.
Chroom heb ik nog nooit gebruikt.

Dus de vraag: welke backing kleur moet je hiervoor gebruiken? Wit of eerder zwart?

Ik gebruik die van alclad er zijn 2 soorten in 1 voor lexan en ander voor gewoon modelbouw heb deze bijde al gebruikt voor lexan en ze gaan allebij goed je moet deze spuiten met 15-20PSI en zeer dunne laagjes en aflakken met zwart. Zie wel dat je de ondergrond(lexan) niet schuurt of geen krassen in maakt als je bv de mask eruithaald want elk krasje zie je door de lexan

Back