Lichtbouwverslag indoor shock (elipsia)

Discussie in 'F3P' gestart door hezik, 15 dec 2008.

1. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Hezik, je toestel vloog perfect. Die wobbel onderin de figuren kwam idd niet door de propwash, maar door het lage gewicht van je model.
    Dit lage gewicht zorgt ervoor dat je onderin de figuren geen momentum meer hebt om lekker door te vliegen en je model dood valt.* Je zal dus net voordat je de onderste hoek maakt iets meer gas moeten geven om op die manier daar weer net iets meer snelheid (momentum) te krijgen. Voor de rest heb ik met grote verbazing gekeken naar je vliegkwaliteiten en de kwaliteiten van je model.

Trek je vooral niks aan van de soms "negatieve" kritieken die sommigen hier hebben, maar ga lekker door op de door jou gekozen manier. Er zijn meerdere goede wegen die naar Rome leiden.

* Door de extreem grote roeren en de grote uitslag die nodig is voor die hoek is de snelheid die je krijgt door het recht naar beneden komen diect weg, feitenlijk stalt je model dan direct na die hoek. Dus moet je eigenlijk in die hoek al een behoorlijke puist gas geven om dat tegen te gaan. Het zal een kwwestie worden van oefenen om dit goed oinder de knie te krijgen.

2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    @mes-kant: complete pakketjes ook te bestellen bij Wes techniek, ca 11 a 12 eur.

3. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Thanks Niek :cool:

4. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    De Fullriver pakketjes ( of cellen ) zijn inderdaad "slechts" 10C continu

5. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Mwah, valt mee; mijn Spark vliegt langzamer:D Hoe mijn Spark zich verhoudt tot de Elipsia van Henri, dat moeten we binnenkort maar eens gaan bekijken:p

Grt.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. hezik

hezik Guest

Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen, of nou ja, ik wijt het dus gewoon aan 'te weinig gas geven' :)

Als je naar alle vliegfilmpjes kijkt, zie je dat ik ook een aantal halve loopings draai waarbij ik het wel goed doe, dit komt wel goed.. het is idd gewoon even wennen aan het model.

Zo bijzonder heb ik niet staan vliegen, er werd ook continu tegen mij aangepraat, lastig om je echt te concentreren. Dat is geen kritiek overigens, het waren wel nuttige tips en opmerkingen etc. Daar train je ook voor. Qua kritieken valt het in dit draadje gelukkig mee, maar sowieso ga ik wel door op de ingeslagen weg, ben toch eigenwijs sujet he ;)

Vliegend kan ik denk ik, na veel training, wel sterk zijn in het langzame grazieuze vliegen. Het snellere brute hakwerk daarentegen, wil nog voor geen kanten, een rollende cirkel pers ik er buiten met veel moeite uit en dan ziet het er nog niet uit. Ik vlieg teveel 'kijkend', dat wil zeggen, ik kijk wat het model doet en stuur daarop, en dan loopje met de snellere maneuvres tegen de lamp aan, omdat dat niet meer 'af te kijken' is. Het worden dan al meer volgordes van stuurbewegingen, en daar ben ik niet zo'n koning in :)

@Holco: mooi filmpje! Ik denk dat de snelheid van dat model niet veel lager ligt dan deze elipsia, op filmpjes die zo uit de hand van dichtbij geschoten zijn, lijkt het al snel weer sneller, maar het ding wilde echt langzaam..

Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2008
  8. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Die Seminoll is ook milled, [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Weight ready to fly 4.5 oz geen idee hoeveel dat is maar zal wel licht zijn:confused:

Apart detail is (denk ik) de speed remmen die vast zitten op de vleugels.
    Seminoll
    [/FONT]

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Die remmen zijn niet zo uniek meer hoor;)

10. hezik

hezik Guest

Als je het in google intypt: 4.5 oz in gram, krijg je het antwoord:

Code:
    4.5 ounces = 127.572854 grams
    Dat kistje is dus 20 gram zwaarder dan deze elipsia, maar ik vermoed ook groter.

//edit: ietsje groter dus.. 86 cm wingspan ipv. 82...

11. Peter-Jan

Peter-Jan

Lid geworden:
    11 jan 2006
    4.5 oz is licht.

1 oz is ongeveer 28 gram.

4.5×28=126 gram.

De Seminoll is van Jason Noll en rond bijna dezelfde tijd kwam Andrew Jesky met de Osiris.Ook een mooi ding.Beide worden gemaakt door Fancy Foam. www.fancyfoam.com
    Bij beide toestellen kun je kiezen hoe je ze wilt hebben; geprint,wit en/of milled.

Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hij is 86cm, dus echt zwaar onder de indruk ben ik niet van het gewicht:)

13. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    34 Inch 86 cm dus

14. Peter-Jan

Peter-Jan

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Als ik kijk naar wat mijn eigen indoor toestellen wogen(~140 gram) en wat deze weegt.(126 gram).Dan vind ik hem licht. :)

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Tjah, alles is relatief:D

Mijn Yak 55m is 85cm, en weegt zonder ook maar ergens iets te besparen of frezen, ook al 130 gram, dus ja.....

Grt.

16. hezik

hezik Guest

Da's waar, maar afgezet tegen de 107 gram van deze elipsia.. de elipsia heeft weliswaar een kleinere span, maar de romp is weer langer.. ze zijn in de praktijk dus ongeveer even groot, als ik naar de specs kijk. Als dat ding gefreest is, dan valt het gewicht mij tegen, en is ie toch nog 23 gram zwaarder dan mijn elipsia, en dat is best veel..

Wat er nieuw is aan dat toestel, is de negatieve v-stelling die de staart heeft..

17. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Vraagje tussendoor?

Zit er scharnieren tape bij de originele Elipsia?

Gr,

Mario

18. hezik

hezik Guest

Nope. Wel een velletje waar je CA-scharniertjes uit kunt knippen voor het rudder, maar volgens mij niet genoeg voor alle roeren.

19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Maar de meeste mensen zijn wel financieel draagkrachtig genoeg om een rolletje plakband te kopen denk ik:p

20. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    No problem, dank voor de gastvrijheid en de plezierige middag in Zutendaal.

Ik heb vorige week 250mAh lipo's besteld bij WES technik en de service die ik daar kreeg was echt fantastisch.

Het was mijn eerste order dus ze kenden mij niet, desondanks stuurden ze gewoon drie lpakketjes af, zonder betaling vooraf, zonder creditcard nummer. Ik kon gewoon na ontvangst op factuur betalen.

Super!!!!

Deel Deze Pagina