het is niet zo dat ik het niet betalen kan, maar ik vroeg mij alleen af wat de afslanking als meerprijs zou hebben. Ik heb ook een clik gehad die vliegklaar 125 gram woog, maar daar zat een ander prijskaartje aan vast :smile:
Ik heb juist gekeken bij Hobbycity naar de regelaar van 6 A. Deze weegt volgens hun 6 gram, en zou maar een Bec hebben van 0.8 Amp. Is dat niet weinig voor de normale configuratie ?( 3 servo's als belasting ) Als je de JR 185 servo's gebruikt met de extra diode op de lipospanning aangesloten zal deze wel voldoen !
Ik denk dat je ook met goedkope spullen een lichte shock kunt bouwen, alleen dan moet je er zelf meer aan doen.
Die 6A Turnigy regelaar heb ik er twee van. Dat is een superdeal, echt 'veel voor weinig'. Eén op mijn kopie Nexus met de 19 gram Turnigy en 3x HXT servo's via de ontvanger aan de BEC. Dat functioneert prima. Gisteren heb ik de andere aan mijn Strecker gesoldeerd. En dat functioneert op de werkbank óok prima. In de kerstvakantie bouw ik mijn Nexus kit op met de Strecker, C131 servo's, FullRiver accu's en dan dus de Turnigy regelaar. Vliegervaring volgt daarna.
Zelfde hier.. ik gebruik ook die 6A. Gestript weegt ie geen 6 gram, maar rond de 4, en hij heeft geen enkel probleem met de stroomvoorziening. 0.8A is veel hoor.. deze servo's trekken niet zoveel stroom..
Zojuist een beetje aan een HXT servo geprutst ( die toch defect was ) en wat blijkt !! binnenin staat er een stickertje van Tower pro :smile: Even de servokabel losgemaakt en gewogen >>> komt op 1,5 gram Eén van mijn ontvangers de overblijvende contacten afgeslepen met de dremel >>> ook weeral gewicht minder :smile: 0,2 gram minder Aan de servo's kunnen we ook besparen door de kabels de helft in te korten>>scheelt ook weer 0,7 gram/servo ( kan eventueel ook met lakdraad aangesloten worden ) de lipo gestript ( extra krimpfolie verwijdert ) geeft ook een besparing van een 3 gram de motor gaat ook nog onder het mes.... :smile:
Balansceer stekker zou ik niet weglaten.. Ik zie ook mensen die de stekers weglaten en de balanceer stekker aansluiten.. Moet je wel zeker weten dat je m goed aansluit.
Tjah, het is een beetje persoonlijk; het eerste wat ik erafhaal bij het strippen van een indooraccuutje zijn de balanceerstekkers en kabels, scheelt zo een paar gram. Mijn accu's zijn nooit duurder dan 5 dollar, aan het begin van ieder indoorseizoen koop ik nieuwe, de oude van het jaar daarvoor gebruik ik om te trainen en Urlien vliegt er mee Uiteraard balanceer ik mijn grotere lipo's wel (2s4000 lipo's voor in de grote Extra's) Grt.
Het scheelde op die HiModel pakketjes precies 1 gram. Ik ga het nog anders doen.. als batterijstekkers ga ik printpennen gebruiken en er komen 3 draden aan de accu. Op die manier kun je laden en balanceren en het gewicht van dat 1ne extra draadje is marginaal. Ga hier ook lakdraad voor gebruiken.
Nee, vertel? Ik heb wel nagedacht om een soort hybride dingetje te maken. Ik zou erg graag een klein kunstvluchttoestelletje hebben waarmee je in de woonkamer kunt kunstvliegen (wie niet) en heb daarbij gedacht aan een propellor in het horizontale rompdeel die lift veroorzaakt en dan een propje voorop voor een marginaal beetje voorwaartse snelheid. Probleem is dan natuurlijk stabiliteit, je kunt er bv. wel een gewichtje onderhangen om het recht te houden, maar wat als je dan op de kop gaat vliegen? Het wordt dan al heel snel een helicoptertje en dat is nu net niet wat ik wil.. (om over meskant maar te zwijgen)
Ach, Volgens een niet nader te noemen moderator is het toch al mogelijk om met een shock acro te vliegen in een telefooncel....
Ja dat kan ik inmiddels ook, maar is mij verboden wegens marginale schade aan planten. Zo'n klein propje maakt toch snel spinazie van je ficus, heb ik ontdekt. Maar dat is geen 3D vliegen, niet eens vliegen. Dat is hoveren/torquerollen. Als je nog zo'n filmpje maakt met een rollende cirkel, een paar snaprols, etc, ok.. dan heb je mij overtuigd
Niet haalbaar. Met de huidige technologieën is het niet mogelijk om te gaan F3P vliegen in de huiskamer. (volgens mij) Grtz Matanza
Tsja ach.. als ik een stuiver had gekregen voor elke keer dat iemand zei tegen mij 'dat kan niet, onmogelijk met de huidige techniek' en ik het toch voor elkaar heb gekregen... dan had ik nu misschien EUR 1,50 gehad. Ik weet zeker dat het kan, alleen heb de middelen (geld/tijd) ervoor niet. Kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt er naast...
Torquen is wel onderdeel van 3D he Maar deze woonkamer laat het net toe om stukjes meskant te vliegen, snappen en rollende cirkels wordt krap. Beetje vergaderzaal zou al wel gaan
Ach, vier(?) jaar geleden kwam ik met een IMA-Yak van 240 gram heel ver in een ruimte van 10 bij 7 meter en 4 meter hoog. Nu shocks de helft wegen moet die huiskamer toch ook haalbaar beginnen te worden. Al dan niet met aangepaste spullen uiteraard
De hoogte is vooral het probleem. Ik kan in onze woonkamer wel rondvliegen, meskant, etc, maar alles waarbij je de hoogte in moet (en dat zijn dus zo ongeveer alle figuren in het programma) wordt problematisch. Achtjes 'op het rudder' is niet zo'n probleem,bv.