lichten inwerken in de wagen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Oregon, 17 aug 2003.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Pak je toch accu's (oplaadbare batterijen) dan kan je ze aan laten staan..(LOL)

2. Taco Annema

Taco Annema

Lid geworden:
    15 aug 2003
    ik wou al een lichtbak voor op de motorkap maken je weet wel z'n een met vier lampen die je ziet op rally auto's in het donker

3. Marcel_22

Marcel_22 Guest

das ook mooi. dat past wel op mijn subaru kap van die schijnwerpers hehehe.

Heb die foto even "iets" lichter gemaakt is het wat duidelijker te zien. :lol:

4. MobFigure

MobFigure Guest

hij was al duidelijk hoor :)

5. Marcel_22

Marcel_22 Guest

jawel maar was benieuwd of de ledjes buiten de body staken of niet :lol:

6. BlackFox

BlackFox Guest

Ze steken dus precies uit, of komt lijkt dat maar zo ?
    Licht vanonder de auto moet toch ook gaan, gewoon aan de kap vast maken en met een stekker verbinden aan accu's in de auto zodat je de kap er nog kan afhalen.

7. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    4 helder witte leds in die schijnwerpers en het is net Xenon licht.

8. MobFigure

MobFigure Guest

dan zou je een zij aanzicht moeten hebben

9. blieblie

blieblie Guest

ik vind het zo niet echt mooi :? in die lancer dan...
    dat moet veel mooier kunnen.

Op het filmpje zag het er wel leuk uit overigens, maar in het licht.... neh nix.

10. BlackFox

BlackFox Guest

kvind die lancer trouwes ook al een lelijk model, altyd gevonden, maarja, ieder heeft een andere smaak.

11. P@trick

P@trick Guest

wel die lancer was ook mijn keuze niet maar goed ook de kleur combinatie was niet van mij en die lichten daar ben ik op gekomen door dat ik met die hitte alleen in het donker reed en als je in het donker rijd en je bent ver weg dan wil je soms wel eens niet zo goed zien welke kant je nu op staat dus heb ik er op een avond ff in 10min tijd lampjes in gebouwd.
    de kap is gescheurd omdat het me eerste was en best veel botsingen heb gehad dus het boeit ook niet zo eerdaags ga ik een nieuwe kap kopen weet alleen nog niet wat dus als julie nog goede suggesties hebben van harte welkom

12. BlackFox

BlackFox Guest

Lamborghini Murcielago :D echte aanrader, ik ga me die ook eens halen :wink:

13. P@trick

P@trick Guest

zo heeft mijn vriendin het gedaan zij heeft de lampjes er wel achter geplaatst maar is er ook wat langer mee bezig geweest en je ziet het niet zo goed in het donker als het ver weg is.

14. MobFigure

MobFigure Guest

ja dat is wel mooier dan valt het tenminste niet zo op dat het echt een ledje is en lijk het gewoon veel echter

15. P@trick

P@trick Guest

mijn kap heb ik gewoon niet zo veel smoel voor gehad ik had intresse in de auto en de kap moest er gewoon snel op omdat het een SS is moest ik hem zelf helemaal bouwen vandaar dat in de kap weinig tijd is gestoken de volgende ga ik lang over doen en is de bedoeling dat het een topper word puur voor het staan gewoon alle ramen er in en zo.
    en dan nog een circuit kap er bij zonder lampen dat verzwaard alleen maar.

16. MobFigure

MobFigure Guest

Ja goed idee , ik kan me voorstellen als je je auto heb dat je als de sodemieter wil rijden maarja het had ook wel slim geweest als je gelijk meer aandacht aan je body had besteed.

17. blieblie

blieblie Guest

Wat zou eigenlijk beter zijn :? .
    Gewoon ledjes of kleine fietslampjes?

Bij je die van je vriendin is het erg mooi trouwens :)

Maar als je het gedeelte waar de lampjes komen niet meespuit, en dan een kleurenfilter erop plakt ipv. een sticker? Zou dat niet werken?

En dan bedoel ik met kleurenfilter gewoon zo een ding als ze voor die par-scans hangen in cafés enzo.

18. blieblie

blieblie Guest

Ik ga voor het offroaden een Lancer kap kopen van HPI (tsjah, ik vinnut wel een mooie auto :D ) en voor het circuit en parkeerplaats werk een Lotus Elise kap. En in die Elise kap wil ik dan lampjes bouwen (maar dan wel zo dat het eraf te slopen is als het echt om gewicht gaat.).

Maar die Elise staat op de winterplanning :lol:

19. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik zou altijd voor leds kiezen als verlichting, de lichtopbrengst is hoog en de stroom laag.
    fietslampjes trekken veel meer stroom en zijn dus zo uitgebrand of je moet grote accus gaan meesjouwen in je auto.

20. blieblie

blieblie Guest

daarentegen krijg je met een gloeilampje een gespreider egaler licht, en met een ledje een vrij gebundeld licht (zoals te zien is bij bovenstaande auto's).

En een fietslampje is +/- 50mA en een high brite led 20mA. Dat verschil is dus ook nog wel een keer te overzien.

Al bedenk ik net dat je met leds dan wel echter autolampen kan nabootsen door ze net zoals in een echte auto 3 naast elkaar ofzo te zetten :idea:

Deel Deze Pagina