Lifeliner 3 EC-135 HK450

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door richard78, 24 jun 2009.

1. Neoman

Neoman Guest

EC-135 - Trex500

Ik zou je even een fotootje laten zien van de 500 versie
    Ben er nog mee bezig maar voor de geïnteresseerde onder ons.
    Lengte van de Fuselage 98 cm breedte 15 cm

2. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Leuk, zo te zien is die van Align?
    Nog een hoop te doen met plakken en spuiten.
    En ik neem aan dat er verlichting in komt ;-)

Als je een nieuw bouwdraadje opent kun je al je vorderingen plaatsen, dat is wel leuk!

3. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
  4. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Heel mooi die fenstron. Nu de grotere versie nog op de markt :)

5. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Heb nog een vel decals over voor een liefhebber om ook een lifeliner te bouwen...
    Enkel de striping moet je dan nog zelf maken van oratrim van hobbyin.

15 euro incl verzenden heb je een setje logo's voor een 450!

6. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Ik zag dat je deze kop erop had zitten. Nu zou ik die ook willen kopen om mijn huidige align kop te vervangen want deze heeft teveel speling. Bevalt deze kop goed? Hoeveel speling zit erin?

bij voorbaat dank,

Ludo

7. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Ik ben zeer tevreden over die kop.
    Weinig speling en strak vlieggedrag van heli.

8. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Oke harstikke bedankt. Ga ik die ook maar eens bestellen :)

9. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    mooi mooi mooi jongens ik heb de ec 135 besteld bij de modelbouw winkel in nl., daar komt n hk 450 in no upgradet., meschien bestel ik er nog n hk fuly tunet roterkop bij maar dat kan later ook nog eerst ns passen en meten om alles keurig netjes in te bouwen het word ook de radboud lifliner verzie., nu nog even wachten op de postbode !!!:D

mvgr johan snijders. :wink:

10. Helifreak 007

Helifreak 007

Lid geworden:
    18 nov 2009
    Hey Richard,

Ik ben nieuw op Modelforum.nl en ben al enkele maanden een helifreak. Ik heb wat topics en foto's van je gezien. Ik heb gister een Align HF 4501 gehaald. Ik ga binnenkort beginnen met het bouwen van mijn heli. Weet nog niet helemaal wat het binnenste gaat worden. Heb genoeg gegoogled en heb verschillende ideetjes.

Ik kom uit Capelle a/d IJssel, dus hier heb je dus een EC-135 freak dicht bij huis. Ik ben nu deze site een beetje aan het verkennen om te kijken hoe ik alvast wat foto's kan zetten van mijn project.

Ik ben vandaag begonnen met de antennes en het spuiten van de ramen. Hij ziet er netjes uit. Morgen ga ik opzoek naar een vette verlichtingset. Ik wil namelijk ook een grote zoeklamp op gaan zetten.

Eigenlijk wil ik deze romp omtoveren tot een Ferarri Ec-135, maar weet het nog niet.

Effe een kennismaking dus.... en we zullen spoedig samen vliegen!

11. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    he leuk weer n ec 135 erbij wort steeds gezelliger hier ik wacht nog op mn mechanik en dan kunnen we aan de gang ik heb ook de align verzie prachtige romp komplimenten aan align:D

mvgr johan snijders

12. Helifreak 007

Helifreak 007

Lid geworden:
    18 nov 2009
    Hallo Johan,

De EC-135 heli's zien er gewoon stoer en robust uit, vandaar dat de keus meteen was gemaakt voor de HF 4501 romp van Align. Maakt niet uit welke uitvoering of kleur.

Ik ben pas ingerold in deze hobby. Het is begonnen met een 3 kanaal heli van de markt die ik voor € 45,- kocht en al in 2 dagen stuk was. 1 dag daarna kocht ik een 4 kanaal Tracer 180 van Merlin voor € 119,- en die heb ik na 2 weken kapot gevlogen. Je kent het verhaal waarschijnlijk dat je kan fluiten naar onderdelen op voorraad. Ik kon niet wachten van verslaving en wou meteen weer vliegen. Daarom kocht ik een iets grotere model, namelijk de Esky Big Lama voor € 139,-.

Hiermee heb ik pas echt goed mee leren vliegen (coaxiaal), en heb er meteen wat extra's bij gekocht. Van Esky zijn de onderdelen vrij makelijk te krijgen. Hij vliegt nogsteeds en heb hem nu zo'n 7 maanden.

Ik heb namelijk ook nog eens een Carson Big XL EC-135 Lifeliner gekocht voor €219,-. Deze is momenteel de grootste coaxiaal heli die er is. 650mm lang en 120mm breed dus een 400-450 klasse. Hiermee ben ik gaan leren vliegen met een wat grotere formaat die iets beter buiten kan vliegen door de rotordiameter en is iets zwaarder en kan iets beter tegen een beetje wind. Prima heli, maar qua onderdelen is Carson een ware ramp. De onderdelen voor deze heli worden vanaf januari 2010 pas geleverd. Ik wacht sinds oktober 2009 op een nieuwe romp met landingsgestel. Deze zijn de 2 zwakste onderdelen van deze heli. Gaat erg snel kapot bij de staart van de romp en als je iets te hard land is je landingsgestel ook meteen naar de moer. Het plasticgestel is erg zwak. Ik ben nog eens zo dom geweest om maar dan nog maar eens een 2de erbij te kopen, weer voor € 219,-. Dus ik heb nu een vliegend model en de ene staat te wachten op een nieuwe romp en landingsgestel.

Zo zie je wat de verslaving van deze hobby met je doet. De totale investering in alles heeft me bij elkaar zo'n €1100 a €1350 gekost. Voor dat geld had ik nu een top heli met alles erop en eraan.

Maar ja, daarom heb ik maar alvast gister een ropm van Align gekocht om mij te motiveren bij het bouwen van een nieuwe top heli. Nu ga ik pas echt leren vliegen. De overige heli's ga ik binnenkort allemaal op Marktplaats verkopen. Ik mag blij zijn als ik de helft van mijn totale investering terug krijg. Dat geld kan ik namelijk goed gebruiken om een top heli te bouwen in mijn romp.

Ik ga wat foto's posten zodat jullie kunnen zien wat ik tot nu toe heb gedaan. De romp is klaar.

Nou langs deze weg probeer ik dan ook meer piloot collega's te leren kennen en ideeen uitwisselen met elkaar. Hopelijk vliegen we spoedig met elkaar.....The EC-135 Club!!!

13. Helifreak 007

Helifreak 007

Lid geworden:
    18 nov 2009
    EC-135 Helifreak

Ik wil mijn fotosesie van de bouw van mijn EC-135 plaatsen, maar weet niet hoe het moet??? :(:(:(

14. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
  15. Helifreak 007

Helifreak 007

Lid geworden:
    18 nov 2009
    EC-135 Helifreak007

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    mooimooi helifraek ik heb presies dezelvde romp hoe heb jij die fan gemaakt voor in je staart en hoe ga je die bevestigen??? ik ga binnenkort ook beginnen met de bouw en wil hem ombouwen naar de lifliner!!!:D

mvgr johan snijders :wink:

17. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Heeft iemand ervaring met dat "Fan system" van Heli-Artist. Lijkt me echt super om dit in deze romp te doen (450 size dan welteverstaan). Qua realisme is het natuurlijk top.... Echter het vliegen ... Weet niet of dit echt beinvloed wordt.

Tevens heb ik een filmpje op Youtube gezien van een testvlucht en iets resoneert flink, maar weet nou niet of dit komt omdat hij niet goed vastzit of omdat er iets uit balans is of zo.

Is hij ook ergens anders te krijgen voor minder geld (ja ja... komt die Hollander weer)

Hoor het heel graag, want het is toch een hoop geld voor een "simpel" fannetje.

18. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
  19. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Dat heb ik al gedaan. Zolang je niet met een 4-blade kop vliegt gaat het goed. En eventueel de gear-ratio naar de staart verhogen. De ene kraakt het af en de ander heeft geen probleem. Dus tja....

De vraag was dus meer of iemand hier op Modelbouwforum met dit systeem vliegt of heeft gevlogen. Zoja, wat waren de bevindingen.

Nogmaals ik vind het er super uitzien, maar tis te kostbaar om maar ff te proberen.

Voor het mooie moet er een 4blade op, maar als je kop met 2200 toeren draait zie je niet of dit een 2 of 4 blade is. Mocht je echt scale (> 500 size) gaan vliegen is het wat anders natuurlijk.

20. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Hmm of nog even wachten op deze:

Daar zit ik op te wachten om een 600 size te bouwen met een fenestron die wel goed in te stellen is qua toerental...

Deel Deze Pagina