Lifeliner 3 EC-135 HK450

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door richard78, 24 jun 2009.

  1. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    volgensmij is nu helifreak ingedommeld :sleepy:

    mvgr johan snijders :bye:
     
  2. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Neee mensen,

    Ik ben er nogsteeds. Heb het een beetje erg druk gehad met werk en andere prive omstandigheden. Ik ben momenteel ook een een Raptor 50 aan het bouwen in een Ecureuil romp.

    Ik zal vanavond verder effe wat nieuws posten. En uuuh..... Richard nog gefeliciteerd ook namens mij.

    Tot vanavond jongens....
     
  3. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    dit draatje ook ns leven inblazen:yes: ben ook bezig met deze heli., maar dat word net als die van richart de trauma lifeliner 3 de stikkers zijn al onderweg., nu nog n hk450gt fully alloy dan kunnen we hier weer mee verder. ik zal zodra de stikkers erop zitten nog wat fotos posten :wink:

    mvgr johan snijders
     
  4. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Hey jongens hoessie???

    Allereerst, mijn excuses voor mijn lange afwezigheid op dit forum. Ik ben zeker niet ingedompeld. Erg druk met verschillende dingen en amper tijd gehad voor het internet.

    Ik ben al enige tijd met Raptors bezig. Ik heb nu 2 Raptor 50's en ga binnenkort nog een Raptor 90 of Trex 700 er bij nemen.

    Mijn Trex 450 "EC135 Ferrari Version" is al een poosje "On Hold". Ik heb verder niks meer gedaan met mijn fenestron en heb de Trex ook nog echt nooit gevlogen. 2 volle accu's met testen van de fenestron and that's it !!!

    Ik heb wel nieuws van Heliartist en Flying Hobby binnen. Er komt in Juli een fenestron V3 versie uit voor 450 en er komt ook een nieuwe versie op de markt voor 500 en 600-800 formaat schaalrompen. Dus jullie weten dit nu in ieder geval.

    Halverwege dit project ben ik overgestapt naar het nitro vliegen en ben niet weg te krijgen uit de lucht. Superrrrrrrrr. Ik heb wat lessen gevolgd bij Rob (de heli specialist bij Quartel Pijnacker) www.rob.davinia.nl (goede tips !!!) en ben verder volop aan het gassen door de lucht.

    Ik heb momenteel 1 als 3D en de ander in een Ecureuil romp gebouwd. Verder ben ik ook appart bezig met een Ecureuil KLPD versie die erg mooi gaat worden met cockpit, piloot pop, 2 grote zoeklampen, navigatie verlichting en veel extra's.

    Dus ja mannen ik ben nu volop bezig met de hobby. Ik vlieg momenteel in mijn omgeving samen met een maat van me die ook een Raptor 50 heeft en een Trex 450 Sport. We vliegen bij Prinsenland in Capelle a/d IJssel, Zevenhuizenplassen en de laatste tijd in Ommoord.

    We zijn nog niet echt aangesloten bij een club. Ben wel volop bezig te kijken op alle websites van diverse clubs in een straal van 50 KM rondom Rotterdam/Capelle a/d IJssel.

    Ik zou het wel interessant vinden om kontakt te hebben met een paar van jullie uit de buurt om eens een meeting te organiseren met z'n allen. Waar vliegen jullie momenteel mijn omgeving??? (zowel de "wild vliegers als de club vliegers)

    Ik zie graag jullie reacties en we kunnen natuurlijk via PM onze tel nummers uitwisselen voor een paar leuke vluchten!

    Hier een paar shots van de 2 Raptors en ik hoor gauw van jullie wat jullie ervan vinden.......!!!!!:p

    [​IMG]

    [​IMG]






    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor meer foto's kijk naar mijn Fotoalbum.

    Ik denk dat ik beide electro heli's te gaan verkopen (Trex 450 SE en Mini Titan) Ben er nog niet helemaal uit, laat spoedig weten op dit forum voor geinteresseerden. (Ik ben bang om te verschijnen bij Help, mijn man heeft een hobby, want het loopt een beetje uit de hand :D)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Wel heel erg mooi hoor, ook de kleur is erg mooi,
    maar weet wel waar je aan gaat beginnen met brandstof.
    Altijd vieze vette troep in en om de heli,
    persoonlijk vindt ik het geluid en die rookpluim meesstal ook niet erg fraai,
    maar goed dat is een keuze uiteraard.
    Ook vallen er diversen clubs af waar je bijvoorbeeld niet met 2-Tackt mag vliegen.

    Ik zelf vlieg in Dordrecht op de club (Red Eagles),
    wat overigens denk ik momenteel één van de grootste club is wat heli's betreft.
    (meer dan 30 stuks waarvan er zeker 10 schaalheli's zijn).
    Wild vliegen we voor de deur of in het park, in Hendrik-Ido-Ambacht en soms ook op de Kil in Dordt.

    Zie PB voor mijn tel. nummer.
    kunnen we eens afspreken met een paar, er zijn er zat hier in de buurt.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  6. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Ok, mooi om te horen Pardoez...

    Het vet enz. valt best mee. Hangt af van hoe je met spullen om gaat.
    Ik moet bekennen dat ik zelf erg preuts ben en altijd netjes met mijn spullen om ga. Ik zorg ervoor dat ik na iedere 3-4 vluchten meteen ontvet met een speciaal spul die overigens ook op de electronica gespoten mag worden zonder dat het iets aantast. Dus mijn heli's zijn ALTIJD schoon en onderhouden. Elke Vrijdag middag/avond doe ik ook een "pre flight check" zodat alles het goed doet voor het weekend en krijgen de heli's ook meteen een goede schoonmaak beurt (geen grammetje vet). De motor laat ik wel met wat vet erop maar niet van dat zwarte troebel. Verder is alles nice and clean ;)

    Op zich ben ik wel blij met de keuze om met Raptor te beginnen. Ideale heli om mee te starten. Sterk chasis en onderdelen (op de originele troep motor na !!!) en spare onderdelen liggen iets goedkoper dan bijv. Align.

    Uiteraard heb ik de keuze genomen om over te stappen op brandstof, simpelweg om het feit dat ik met een volle tank max. 28 minuten kan vliegen, aan de grand kan zetten, vullen en weer opstijgen. Natuurlijk heb ik een warmtemeter van Align in de romp om mijn OS 50 beauty motor goed in de gaten te houden. Dat is mijn motivatie geweest om telkens weer 4 accu's op te laden en maar 6 min per vlucht genieten.

    Ook ben ik nu gewend geraakt om met grote maten te vliegen. Ik heb zoiets van hoe groter hoe beter. (bijna nooit last van wind vlagen) Ooit zal ik wel een Vario EC 135 willen bouwen. (kost wel de prijs van een nieuwe auto als je het goed wil doen, dat wordt dus hard werken en sparen ;))

    Ik denk dat als ik mijn Trex 450 en Mini Titan ga verkopen, dat ik in ieder geval wel voor de winter periode beschik over een Trex 500 in een schaalromp (waarschijnlijk weer EC 135 met de nieuwe fenestron die binnenkort uit komt van Heliartist of Smartmodel voor 500) om indoor mee te kunnen vliegen.

    Ik heb inderdaad wel gehoord van Red Eagle en hoor goede verhalen.

    Bedankt voor je reactie en PM en we houden kontakt!
     
  7. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    zo die is even goed wakker geschoten MOOIE KIST HELYFRAEK :lol:ik vint persoonlijk dat het tot 500size leuk is om elektro met evt scale romp., als je groter gaat zou ik ook weer branstof gaan vliegen., en de vettigheid ligt eraan of je de boel netjes onderhoud als je nooit poetst dan krijg je n smerige en vette boel., maar met goed onderhoud valt het over het algemeen nogal mee vint ik:wink:

    mvgr johan snijders
     
  8. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    [​IMG]

    [​IMG]



    Mooie romp!
    Hoe ver ben je met vliegen?
    Persoonlijk lijkt me een 500 nogal groot om binnen te vliegen.
    Ben benieuwd naar die fenestrons, voorlopig is het tobben met die er nu is van heliartist
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hé Richard, hoor jij niet te gaan demo vliegen in Papendrecht?????
     
  10. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    hmm daar was ik ;-)

    Lekker gevlogen met de traumaheli!

    Oja jou heb ik ook nog gezien :rolling:
     
  11. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Hey Richard,

    Het vliegen gaat erg goed. Ik vlieg al 1 jaar (coaxiaal 250 en 450 maat Esky Big Lama & Carson EC 135) Sinds februari dit jaar met 6CH Ik kan al "Hi Speed" bochten vliegen zowel links als rechts, Nose In, 8 vliegen. Ik ben nu steeds gewend te raken met de snelheid, orientatie van de heli, en ik wil volgende week proberen om "in het echt" met Idle 1 en 2 te vliegen. Deze gaan goed op de simulator (Phoenix), dus wil het gaan uit proberen (zonder romp :D).

    Ik heb in totaal 5 vlieglessen gevolgd bij Rob (Quartel). Verder maak ik per dag 2 a 3 uur aan vlieguren op de simulator. Zo ben ik in korte tijd gevorderd met het vliegen. Ik geef mezelf een 7 als rapport cijfer. Ik vecht er hard voor om de 10 te behalen door keihard op de simulator te oefenen en nog eens oefenen onder alle omstandigheden (windkracht,nachtvliegen etc. etc.)

    Ik heb gister 6 kegels gekocht om te gaan oefenen voor perfectie vliegen voor het behalen van een brevet als ik mij bij een club ga aansluiten. Ik ben nu echt serieus bezig met de hobby. Ik zit in 4 maanden tijd al op een investering van dik boven de €5000,-(alle heli's en toebehoren samen)

    Ik wil a.s zaterdag bij jullie in Dordt komen om de sfeer te komen proeven bij Red Eagles. Ik heb jullie website bekenen en de jouwe (als het goed is via een link op site van Red Eagles).

    Ik ben nu volop bezig met een nieuw klus project "Ecureuil KLPD versie" speciaal voor de happening van 12 september in Tilburg.

    Zit nog te wachten (al 4 weken en al aanbetaald) op 2 zoeklampen van Thunder Tiger. Die grapjassen hebben deze op hun site geplaatst maar ik ben de oficieele eerste besteller van deze zoeklampen origineel voor mijn romp van Thunder Tiger. Heb ik dat weer, ik lijk wel overal een proef konijn van te zijn, net als het fenestron verhaal :D.

    Ik post zo nog wat foto's van mijn huidige KLPD project.
     
  12. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Qua vliegen weet ik niet of zaterdag een mooie dag is, zondags is het een stuk rustiger.
    PS, is die romp voor een 600??
     
  14. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Hey Snijders,

    Bedankt voor de complimenten. Ik poets de hele na elke 4 vluchten. Ik gebruik glassex met een microvezel doekje. Doet zijn werk prima.

    Eenmaal thuis gekomen,dan gebruik ik een speciale ontvettingspray dat alles meten ontvet en schoon houd. Dan een kwastje overeen om stofdeeltjes bij de servo's,lagers, frame etc. schoon te maken.

    Inderdaad vind ik ook dat electrovliegen leuker is met 500 in een scale romp. Vanaf 600 vind ik brandstof fijn.
     
  15. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Ok Pardoez, ik hou Piet Paulusma deze week goed in de gaten ;).

    Die romp is origineel voor de Raptor 50 en zijn ook passend voor alle 600 heli's. Zelfs een Raptor 30 past er in met een aangepaste 50 heckpijp

    Voordeel van deze romp is dat hij aardig veel ruimte heeft, waardoor je ook een Raptor 60, Raptor 90 of TREX 700 in kan laten passen en met wat aanpassingen. (verkorte heckpijp bijv. een Raptor 90 met een 50 heckpijp met natuurlijk wat aanpassingen, omdat die in dikte verschilt) Het zelfde verhaal bij de TREX 600 en 700.

    Maar er zijn ook mooi rompen voor 600, 700 en 800 die wat moeilijker te verkrijgen zijn in NL. Kijk www.skyhunterhobby.com en www.scaleflying.com. Meestal bij een bestelling uit het buitenland binnen 7 werkdagen bij je thuis.
     
  16. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    He Freak,

    Sfeer is bij Red Eagles zeer goed. Afgelopen zaterdag wezen kijken en ze zijn zeer profi met hun hobby bezig. Zeer hulpzaam en absoluut niet te beroerd om iets uit te leggen of even te helpen.

    Ben bij meerdere clubs al wezen kijken, maar daar worden buitenstaanders toch niet zo met open armen ontvangen als hier. Bij andere clubs heb ik meegemaakt dat je eerst een aantal keren moet komen kijken zodat ze je gezicht een beetje kennen voordat ze echt "los" komen.

    Bij R.E. niet... Lekker gezellig. Beetje ouwehoeren met iedereen.... Zeer goed bevallen.

    Groeten,
    Ronald

    PS... ben geen lid van R.E.
     
  17. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    Ok mooi om te horen.

    Ik ga komend weekend daar zeker naartoe. Ik merk inderdaad al aan de foto's op hun website en ook door kontakt met sommige leden van R.E. dat ze inderdaad relaxed zijn.

    Daar hou ik ook van, want zo ben ik ook. Inderdaad hoor ik allerlei verhalen over het clubvliegen en daarom zit ik nog met twijfels van wat ik nu precies wil gaan doen. R.E. lijkt me wel relaxed en je ziet ook dat de gemiddelde leeftijd verschilt.

    Ik ben zelf 34 en ik voel me thuis met 20+ en ook met 50+ mensen, maar het moet gemixed zijn. Niet dat ik straks alleen maar met wat oudere mensen vlieg, snap je. R.E. lijkt me wel zo'n type club.

    Bedankt voor de tip en ik ben dit weekend zeker van de partij om daar kennis te gaan maken en uitraard mijn heli's uit te proberen.
     
  18. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht

    Misschien wel een kleinigheidje:
    Vliegen met 2-takt is niet toegestaan, vandaar de grote vloot electroheli's...

    Dat het gezellig is bij ons dat klopt zeker :)
     
  19. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hoop wel dat het nu dan eens goed weer wordt.....
    En eehhhh........,, gezellig.... dat ligt eraan wie er allemaal zijn... ;)
    (geintje) :)
     
  20. Helifreak 007

    Helifreak 007

    Lid geworden:
    18 nov 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Rotterdam Area
    :nooo: Ooow neeeee he???

    Dat meen je niet Richard.....Da's balen zeg. Ik kom wel zeker langs om effe te komen kijken en kennis maken.

    Shit,hoe kan ik anders wel met 2-takt vliegen bij een club??? Of moet ik soms een "wildvlieger" blijven???:D

    In Ommoord waar ik tegenwoordig vlieg leven de buren in ieder geval wel met onze hobby mee. We vliegen met z'n 2 en ze komen altijd langs met de hondjes en gedag zeggen en natuurlijk genieten van onze vluchten gelukkig.

    Verder vlieg ik soms ook bij Rottermeren langs het strand en heb daar nog geen klachten ontvangen. Ook heb ik 2x bij het Kralingsebos gevlogen, maar vind het niet echt veilig vliegen daar ivm met bomen en lopende mensen enz. Op weg (binnendoor naar Pijnacker vanuit Hillegersberg/Rotterdam vlieg ik soms ook bij dat industrieterrein, alleen het gras is daar wel te hoog, dus moet rustig op asfalt landen.

    In Prinsenland hebben ze helaas wel 2x geklaagd:(

    Ja da's wel het nadeel van 2 takt, je moet de vliegplekken echt uitzoeken soms.

    Weet jij een paar goede lege velden???
     

Deel Deze Pagina