Lifeliner 3 PH-ELP 500 size traumahelicopter

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door richard78, 19 jan 2010.

1. Bonechopper

Bonechopper

Lid geworden:
    19 mei 2008
    Rc-135

Beste schaalvrienden,

Ik wil ff reageren op de berichten over de Apache. Over de Redskin Apache kan ik kort zijn. Er is thans geen enkele kit die voldoet aan het beeld van de D-versie. Het zijn Apache-look alike's maar geen echte schaalkisten. Wat we nu proberen is om voor relatief weinig geld een mooie kit te brengen waar echter nog wel veel werk aan is. Ik persoonlijk ben erg onder de indruk van de ARF kits die nu voor een habbekrats te koop zijn maar een echte schaalkit is toch een ander verhaal. Hier gaan vaak nog heel veel uurtjes extra werk in zitten om de details kloppend te maken. Door de kits die nu loskomen bij diverse fabrikanten zullen er meer schaalkistjes gaan vliegen. Een aantal daarvan zullen Apache's zijn en da's alleen maar mooi na al die jaren wachten op een mooie rompbouwdoos van dit model. Wat ik persoonlijk leuk vind aan al die ARF's is dat het zo niet gelijk bakken geld kost. Zeker als je de combinatie maakt met een TRex cloon die voor inbouw in zo een rompje prima geschikt zijn. Richard levert het bewijs hiervan met zijn nieuwe EC. Kan niet wachten tot hij de 600-rompen induikt.

Grz. Bone

Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  2. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Ready to Fly!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Neoman

Neoman Guest

Ready to Fly

Suc6 Richard !
    Jammer dat het weer nu even niet mee zit...
    Mocht je in het begin van de week gaan vliegen dan hoor ik dat graag...

4. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Zal dinsdag worden denk ik..
    Er moet ook gewerkt worden :)

5. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ik ben zeer benieuwd hoe die van jou vliegt richart de mijne is intussen ook binnen ik ga hem ook eerst testen voor dat hij in de romp gaat en op 5 cel 5000 ik hoop dat het voldoende is we zien wel de ec 135 moet even wachten eerst de airwolf klaarmaken :D

mvgr johan snijders

6. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Dat is ook verstandig om hem eerst te vliegen alvorens in te bouwen. Nu kun je overal nog makkelijk bij. Ik vlieg hem op 6 cellen 3000 mah.

7. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ik twijfel of ik niet beter toch n 6 cel moet bestellen:confused: meschien eerst proberen ik heb uit voorzorg nog n 2 tal tantwielen erbij besteld ik geloof 12 en 13 tands en volgens mij staat dat gelijk aan 5 of 6 cels.,jij hebt n 6 cel 3000 en hoeveel c 20 25 30??? :D wel heb ik begrepen dat de airwolf nogal aan de staartlastige kant is:sad: hoe kom jij uit met je balans richart., bij jou zit de lipo volgens mij verder naar voren als bij mij ??.:wink:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  8. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    ik ga mijne vliegen met 12 tanden...
    ik heb 6 cellen 3000 mah 20C

Ik weet nog niet hoe ik met de balans uitkom, hij is nog niet in de romp geweest. Eerst goed vliegen voor die erin gaat. Die ec-135 heeft als eigenschap vrij zwaar te zijn aan de staart doordat de staart zo groot is. Bij mijn 450 had ik de accu extra ver naar voren geplaatst.

9. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ik weet niet wat het is richart maar mn airwolf is ook wat staartlastig:sad:we zullen wel zien hoe het gaat ben benieuwd hoe je hk 500gt vliegt het is n leuke heli voor n betaalbare prijs we wachten met smart af :yes:

mvgr johan snijders

10. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Vandaag de heli gevlogen nadat de staart kapot was gegaan...
    Jammer maar waar, ze zetten de bladhouders van zowel de staart als de kop wel met locktite vast maar de huisvrouwen die het in China in elkaar zetten vergeten de druklagers in te vetten. Terwijl ik dat gedaan had draaide ik een m2 schroefje kapot van een van de bladhouders van de staart. Heb er nu een alu versie van align opgezet en loopt als een zonnetje.

Nu nog ff toeren meten en verder afstellen. Heb er nu zo'n 6 vluchten mee gemaakt en het begint me wat beter te stemmen dan in het begin.

Ondertussen ook nog wat geoefend met spuitwerk:
    Een andere hulpverlener dan de traumaheli maar ook leuk!

11. Bonechopper

Bonechopper

Lid geworden:
    19 mei 2008
    Kleurtjes

Niks mis mee, je moet alleen je rompje effe omspuiten :p:rolleyes:

Grz. Bone

12. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    hey richart ik had ook al van dat hekroter kwaaltje gehoort :sad: hopelijk niet te veel schade!! ik heb er meteen n metal hekroter bijbesteld:yes: en vliegt hij n beetje stabiel en wat is ongeveer je vliegtijd :wink:

mvgr johan snijders

13. Neoman

Neoman Guest

Canopy

Hallo Richard..

Als ik de berichten zo lees, denk ik dat we op kortetermijn een fotoje gaan zien van de complete ec 135 lifeliner 3 :cool:

De canopy Politie uitvoering ziet er ook netjes uit.

We spreken elkaar...
    gr John

14. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Dank je! Beetje oefenen met wat verf was dat ;-)

Ik doe mn best. Heb er nu een vlucht of 6 op zitten maar moet nog ff toerental meten van het weekend als er te vliegen valt.

Zodra die eenmaal goed vliegt kan die weer uit elkaar en in de romp :banana: :banana:

15. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    @ Johan, de heckrotor was op zich niks mis mee maar ik had hem uit elkaar gehaald om vet in de druklagers te doen omdat ze dat niet hebben vanuit de fabriek.
    Bij het in elkaar zetten ging er een boutje kapot (m2 en te slap)

Daarom heb ik er nu een Align staart opgezet en dan ook maar meteen metaal. Draait als een :zon: nu!

Vliegtijd is met gemak 6 minuten.
    Kan wel meer meten als je dat wilt maar dan moet ik dat een keer doen met laden...

16. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    is nog n vrij korte vliegtijd:sad: ik had zo,n 10 min geschat zeker met n 6 cel!! en ik denk zeker als je gaat laden en vliegen zodat de lipo lekker op sterkte komt je er zeker nog wat meer vliegtijd uit kunt trekken :wink:

mvgr johan snijders

17. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Dat klopt. Echter ben ik altijd vrij zuinig op mn lipo's. Naarmate ze wat vaker geladen zijn komt er wel wat meer uit. Ik denk dat ik er nu ook wel een minuut of 8 mee kan vliegen maar dat vind ik niet zo belangrijk. Wanneer die in de romp zit en dan een minuut of 6 kan vliegen ben ik tevreden.

18. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Gelukkig controleer ik mn spullen altijd redelijk goed voor het vliegen.
    Dat is maar goed ook want het chinese plastik van het staarthuis is niet wat ik hoopte dat het is...

Echt bijzonder slecht en teleurstellend.
    Mijn HK450 had ik naar alu omgebouwd maar bij deze blijkt dat dus ook geen overbodige luxe te zijn.

19. Metroid

Metroid

Lid geworden:
    29 jun 2005
    Dit is het kwaaltje wat Johan vermelde. Op HK staat ook vermeld dat je beter de alu versie van de staart bij kunt kopen. Door de frequentie op de staart scheurd het plastic.
    En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Groetjes Rob.

20. richard78

richard78

Lid geworden:
    6 aug 2007
    Thnx. Jammer dat ik dat gemist heb op de site.
    Ik zit nu te twijfelen om er een TT op te zetten.
    Is ook makkelijker om in de romp te zetten en ben er meer fan van dan van een belt.

Jammer dat ze dit nog in produktie hebben.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2010

Deel Deze Pagina