LiFePo4 in oude Futaba FC-16

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door repeat, 3 mei 2014.

1. repeat

repeat

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Ja, ik heb dus bijna een vergelijkbaar verhaal. Ook lang in de kast gelegen.
    Overigens heb ik vroeger zelf CAM-modules gemaakt omdat de officiele zo duur waren.
    Heb er nog een aantal van liggen en ook nog de schema's e.d. Daar zal nu denk ik nog weinig interesse voor zijn :)

Maar ik ben nog steeds erg tevreden over de FC16 en heb 'm met veel plezier weer klaargemaakt voor de toekomst (2.4GHz, LiFe-accu)

2. p40

p40

Lid geworden:
    9 apr 2014
    Hoop hier ook weer veel plezier te hebben met de nieuwe combi. En ook hier een homemade CAM-module onboard.

Ps heb jij ook de voeding van de 40mhz los gehaald, ik wel namelijk. Las ergens op een duits forum, dat dit toch stroom blijft gebruiken als je dit laat zitten.

3. repeat

repeat

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Ja, heb ik inderdaad ook losgehaald en daar ook de + van gebruikt voor de FrSky DHT.
    Identiek aan jou foto's

4. p40

p40

Lid geworden:
    9 apr 2014
    Nu dit er allemaal in zit, moet je zn module nog uitlopen voordat je gaat vliegen. Hoe werkt dat eigenlijk bij een 2.4ghz.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  5. repeat

repeat

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Wat bedoel je met uitlopen?

6. p40

p40

Lid geworden:
    9 apr 2014
    Vroeger met de 35/40 mhz zenders liet je de antenne ingeschoven van de zender en liep je een eind het veld op, om te kijken of de Servo's van het toestel niet begonnen te jutteren. Maar dat verhaal gaat nu niet op zeker met een 2.4ghz

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  7. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Staat in de handleiding denk ik.
    Bij FrSky is het een knopje indrukken, is je bereik 30 keer kleiner. En kan je uitlopen

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. repeat

repeat

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    +1 Inderdaad:

- Bind-knopje op de zender 4 seconden indrukken voor 30x kleiner bereik
    - Ledje gaat groen knipperen en elke seconde 1 piepje
    - Weglopen bij je model totdat besturing minder wordt of (bij D8 receivers) zender sneller gaat piepen (slechter signaal)
    - Die afstand x30 is ongeveer je bereik
    - Bind-knopje op zender 1 seconde indrukken (oranje knipperen) voor normaal zendvermogen.

Vooral met de D8 (D8R-XP, D8R-II, D4R-II) receivers is dit een stuk makkelijker geworden omdat die hun signaalsterkte terugsturen naar de zender.

Deel Deze Pagina