Lijnbesturingsdag Dokkumer Modelvlieg Club 3 juni 2023

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door JaapDMC, 6 feb 2023.

1. JaapDMC

JaapDMC PH-SAM

Lid geworden:
    12 aug 2012
    De Lijnbesturingsdag Dokkumer Modelvlieg Club werd vandaag door ca 20 deelnemers en bezoekers gezocht.

Dank aan de maaiploeg van de DMC die voor een prachtige grasmat zorgden en aan Freek voor het goed verzorgen van de catering.

Dankzij de enthousiaste inzet van de instructeurs Bruno en Henk konden 8 deelnemers een of meerdere trainingsvluchten maken en (opnieuw) kennis maken met LB.

Alle deelnemers bedankt voor jullie komst en de gezellige sfeer.

Op foto hieronder een prachtige demo met stunt kist van Henk:

20230603_140238.jpg

2. Frans104

Frans104

Lid geworden:
    7 mei 2023
    Hierbij een link naar een filmpje gemaakt gister bij de LB dag bij de DMC, ik vond het erg leuk!
    (Filmpje is gemaakt met een DIJ Mini2)

Rookie Ronnie, Beton, HansH en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. JaapDMC

JaapDMC PH-SAM

Lid geworden:
    12 aug 2012
    Prachtig, mooie video!

4. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ja, het was een geweldige dag!
    Vliegen, midden in het prachtige , Friese land ( Lân ?).
    Wàt een opkomst en wat een deelname aan de trainingssessies.
    Het prachtige veld.
    De speciaal voor twee oude rotten gemaakte vega soep met brood...:worship:

Al met al werd het een lange dag. De terugreis met omweg, het bijkomen op zondag, het was het allemaal dubbel en dwars waard.
    Ik doe het zo weer....

Wat mij opviel was de voorbeeldige samenwerking met de RC vliegers, want dat is veel minder vanzelfsprekend dan het lijkt.
    Vaak proberen die, ondanks uitgebreid overleg vooraf, nietsvermoedend te landen of laag voorbij te vliegen door :eek: de cirkel van een vliegend LB model.
    Niets van dat alles gisteren, in tegendeel.:thumbsup: Sterker, als er dan een C-47 aan de start staat, dan wil je graag even daar naar kijken.
    Daarnaast werden we getrakteerd op een paar strakke zweefvluchten en een akelig netjes voorgevlogen F3A-C trainer.

Zoals altijd bij het lesgeven zijn er verrassingen.
    Sommige mensen hebben echt minimaal die 10 vluchten nodig om eindelijk vast op de benen te blijven staan.
    Dus daar ben je als instructeur altijd heel alert op. Op tijd overnemen is dan het devies.
    Maar we hebben er toch ook mooi een paar al heel snel solo kunnen laten vliegen.

Voor wie de smaak te pakken heeft gekregen, op 28 september is er weer een LB only dag (ook met ruimte voor instructie) in Almere: https://www.modelbouwforum.nl/threads/almeerse-lijnbesturingsdagen-2023.284479/

Uw instructieteam...

5. Rookie Ronnie

Rookie Ronnie PH-SAM

Lid geworden:
    27 mrt 2023
    Hallo Bruno, wanneer zijn er LB dagen? Ik hoorde van Frits dat er ook gestreden gaat worden om een cup, lijnvliegtuigen in competitie? Aan de record trainer wordt nu gebouwd en zal spoedig klaar zijn om te kunnen deelnemen. Hopelijk tot snel, groet Ronald.

6. JaapDMC

JaapDMC PH-SAM

Lid geworden:
    12 aug 2012
  7. Rookie Ronnie

Rookie Ronnie PH-SAM

Lid geworden:
    27 mrt 2023
    Dank je Jaap, dan had Frits het inderdaad over de StaKa cup

8. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik ben nu aan het focussen op de Classic meeting in Almere, komende zaterdag.
    Daarna verleg ik de blik naar de DOW, de LB dag en de Staka (Webra Cup).
    De laatste is trouwens géén race maar een soort betrouwbaarheidsconcours.
    Je krijgt 5 minuten werktijd waarin je zoveel mogelijk vliegseconden kunt scoren.
    De tank mag maximaal 10 cc brandstof bevatten dus alles hangt af van de pitstops.
    No way dat je een Record trainer binnenbrengt als een team racer...
    Dus als de pit man geluk heeft hoeft hij minder dan een halve cirkel te wandelen (!) om bij het model te komen...

Ik organiseer geen van deze evenementen, maar ik wil me er natuurlijk wel dusdang tegenaan bemoeien voor zover dat de voortgang zou kunnen helpen.
    Dus ja, maak die Record Trainer af en vliegbaar. Dan kunnen we op de LB dag nog even kijken of er aanpassingen nodig zijn.
    En dan vliegt 'ie dus op de Staka....

Laatst bewerkt: 21 aug 2023
  9. Rookie Ronnie

Rookie Ronnie PH-SAM

Lid geworden:
    27 mrt 2023
    Duidelijk Bruno, de Record Trainer is onder constructie en ik ben in goede handen. Via onze modelvliegclub ben ik in contact gekomen met een zeer ervaren lijnvlieger” Frits” en ik zal dan ook samen met hem gaan vliegen op Staka. Waarschijnlijk is de Trainer dit weekend nog niet klaar maar als het nog wel lukt zal ik zeker naar Almere komen. Groet Ronald en Frits

Deel Deze Pagina