Lipo accu laden met balancer

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Polite, 10 mrt 2022.

1. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Dat steeds even stoppen met laden is om de spanning van de accu te meten. Dat meten moet je niet doen als er geladen wordt want dan meet je feitelijk de uitgang van de lader. Goede laders doen het dus op deze manier, zo krijg je de meest nauwkeurige meeting die in deze situatie mogelijk is.
    Dus het is normaal, het is zelfs goed!

2. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    Die ampaires van hoog naar laag wisselend hebben inderdaad mijn laders ook allemaal gedaan.
    Heb je nou al eens gemeten op de balanceer stekker of er wel stroom op staat?
    Ik heb 2 lipos waar de blauwe middelste balanceer draad van af is en ik laad ze gewoon zonder balanceren. Vaak ben je te bang

Ik vind een graupner ultramat 14 plus een fijne lader maar die heeft geen storage mode en geen discharge mode. Dat is jammer maar verder is hij super betrouwbaar.
    Een ultramat 16 is ook wel een fijn ding inc discharge.
    Vaak zijn ze voor een prikkie op marktplaats te vinden.
    Als je echt een goede lader moet hebben en je heb er knaken voor over dan moet je gewoon gaan googlen en revieuws gaan lezen.

Ik heb de ultramat 14, 14 plus, 15 en de 16 gehad maar ik gebruik nu weer de yellow rc ba6.
    Zelfde als de ba6acpro en werk super.

Er is tegewoordig ook een ultramat 14plus duo en dat is nieuwer en waarschijnlijk meer opties maar dan moet je even de handleiding bij conrad van de site halen en checken want die lader heb ik nog geen ervaring mee

3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Dit vind ik niet erg slim, bang is niet het goeie woord, maar gewoon juist laden is nodig. Herstel die balanceer draad best.
    In een lader vind ik storage ook een minimum. Voor de rest geen eisen zelf, snel laden is niet zo belangrijk voor mij.

Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina