Lipo in zender : ja of neen ?

Ik heb er 1 in een T3PK (stuurwiel) en vind het perfect werken :thumbsup:

Voltage is hoger en stabieler als met 8 AA's en de zelfontlading is nihil waardoor je op 1 lading makkelijk 2~3 middagen zoet ben met je zender voor het ding weer aan de lader moet :D

"Nadeel" is alleen voor de meeste de aanschaf van een geschikte lader/balancer combi.... Had zelf al een PPI-3 dus voor mij was de keuze snel gemaakt toen ik een geschikte lipo had gevonden :yes:

Wat mij betreft is het "the way to go" ;)

Ik heb al tijden een 2s 2400 in mijn MPX evo9, werkt perfect, alleen zit de discipline om hem te laden er niet meer in, eens in de 2-3 maanden is toch wel nodig dat vergeet ik nog wel eens, toen het nog nimh was lade ik elke week en vergat ik dat bijna nooit.
Ik heb er ook even 3600mah in gehad alleen paste dat eigenlijk net niet.

Ik laad hem trouwens in de zender maar niet via de laad stekker, ik doe altijd de zender open en laad hem direct.

Die is voor mij ook onderweg...na een tijd wachten tot ze weer binnen waren. Hadden we dat geweten...ik zie dat je ook van Genk bent, dan hadden we op verzendkosten kunnen sparen :D.
Inderdaad. Ik moet nog 1 of 2 bestellingen plaatsen en dan ben ik "platinum buyer"....

PLATIUM BUYER OF NIET wij bestellen ook met 2 personen,maar hebben al en paar keer geblokeerde zendingen gehad ( btw,invoerrechten,en douane annbiedingskosten)word direct veel duurder en je moet je pakje nog gaan afhalen in lummen bij taxipost,dan is het plezante er snel vanaf ik hoop dat jullie dat nooit moeten doen maar de kans zit er wel in en dan spijzen we weeral de belgische staats kas,,,,,,,,,,,,als of ze ons nog ni genoeg laten betalen groetjes

Ik heb het ook al voor gehad hoor, maar dan bij pakjes uit Amerika. Uit HongKong heb ik het nog nooit voorgehad. Maar zelfs met alle kosten erbij blijft het voordelig. En ik plaats nooit erg grote bestellingen.

PLATIUM BUYER OF NIET wij bestellen ook met 2 personen,maar hebben al en paar keer geblokeerde zendingen gehad ( btw,invoerrechten,en douane annbiedingskosten)word direct veel duurder en je moet je pakje nog gaan afhalen in lummen bij taxipost,dan is het plezante er snel vanaf ik hoop dat jullie dat nooit moeten doen maar de kans zit er wel in en dan spijzen we weeral de belgische staats kas,,,,,,,,,,,,als of ze ons nog ni genoeg laten betalen groetjes

Ik heb nog nooit een geblokkeerde levering gehad of invoerrechten moeten betalen uit een pakje uit het verre oosten. Ik zal om begrijpelijke redenen hier niet melden hoeveel bestellingen ik al gedaan het in de PRC, Macau, HK, Taiwan, Japan, enz.... maar ik heb nog nooit 1 eurocent extra hoeven te betalen. Maar het is natuurlijk ook onverstandig om grote hoeveelheden in 1 keer te bestelen. En kits heb ik ook nog nooit daar besteld.

geld weggooien vind ik dat

een 2500 mah penlite is hetzelfde als een 2500 mah 3s lipo, groter past toch niet

je spullen vantevoren laden is zowiso geen slecht idee.

Eneloops gebruiken. Werk zeker zo goed. Ook een zeer lage zelfontlading.

Ik vlieg er al weer een tijd op. Soms maar eens per maand laden (en ik vlieg redelijk veel).
En mijn digitale camera doet het nu ook al weer drie maanden zonder op te laden. Lege baterijen komen plots niet vaak meer voor..
En geen risico op bolle lipo en zo. En ook maar af en toe laden...

Ik gebruik al enkele jaren eneloops als ontvangstbatterijen en ik ben er ook zeer tevreden over. Maar in mijn FF9 zit er sinds gisteren toch een Lipo.

Lipo van 20 dollar..... goed NiMh pack is duurder ;) En mijn ervaringen met de nieuwe NiMh zijn erg slecht. Eneloops zijn wel goed maar de Sanyo's bv..... ik hoef ze niet meer al krijg ik er geld bij.

Lipo is lichter en goedkoper of gelijk aan een NiMh pack. Simpele keus :)

De Eneloop is een volledig nieuwe soort oplaadbare batterij die op een unieke wijze voldoet aan de eisen van verbruikers. Het doorslaggevende voordeel van de Eneloop in vergelijking met gewone accu´s is de uiterst geringe zelfontlading. De accu is direct operationeel, beschikt over een hoog prestatievermogen, kan lang zonder energieverlies worden opgeslagen, is universeel inzetbaar, voordelig in de aanschaf en spaart het milieu.

Zoveel duurder zijn ze nou ook weer niet. € 26 per 8

Back