lipo te diep ontladen??

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door cessna66, 26 jul 2008.

  1. hezik

    hezik Guest

    Eigenlijk denk ik van niet. Zoals gezegd; ik heb dezelfde lader, eerder in dit topic vertel ik hoe 'm in te stellen, maar hij blijft die foutmelding krijgen.

    Ik denk dat Rhelie het bij het rechte eind heeft, gezien de gemeten voltages, namelijk dat in het balancerstekkertje er 1 pennetje los is.
     
  2. cessna66

    cessna66 Guest

    goed, hoe moet ik dat nu gaan repareren???
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.624
    Locatie:
    Maasland
    Dan had-ie dit niet kunnen meten:

    Het lijkt me een strak plan om te wachten tot het eind van de week. Er was al door iemand geconcludeerd, dat de lader vermoedelijk op 2 cellen staat ingesteld. Dit denk ik eerlijk gezegd ook, maar zeker-weten is beter.

    [edit] NIET iets gaan repareren, dat vermoedelijk heel is! [/EDIT]
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2008
  4. hezik

    hezik Guest

    Ik heb 'm verteld hoe hij op 3 cellen ingesteld moet worden en dat heeft hij ook gedaan zegt hij. Het is echt heel eenvoudig.

    Als er op de bovenste regel van het display staat 'lipo balance chg', dan staat daar onder 2 getallen. Het linker is de laadstroom, de rechter is het voltage (hoeveel cellen).

    1 keer op enter drukken, dan gaat de laadstroom knipperen. Met + en - kun je dan de juiste stroom instellen, in dit geval moet je daar 2200 hebben staan. Dan nog een keer op enter en dan gaat het linkergetal knipperen. Daar moet 11.1v staan.

    Volgens hem, staat dat er ook en dus heeft hij z'n lader goed ingesteld.

    Dat zie je ook aan de foutmelding. De lader zegt dat het voltage van de 2e cel te laag is. Had hij hem op 2 cellen gezet maar een 3 cellen accu aangesloten, dan had de lader gezegd dat het voltage te hoog was, niet te laag.

    Wilbert

    Als je hem op 'lipo balance charge' hebt staan, WAT staat er dan nog meer op dat schermpje? Post eens exact wat er op dat moment op het scherm staat. Dus niet het laden starten, alleen maar lader aanzetten en hem op lipo balance charge zetten.
     
  5. cessna66

    cessna66 Guest

    goed, maar er staat duidelijk onderin 3s
    ik zal hem even aan zetten en kijken hoe het gesteld is.
    en...bij mij kun je geen cellen instellen zit automatisch met het voltage in dus je steld 11,1V in en dan zegtie automatisch 3 cellen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2008
  6. cessna66

    cessna66 Guest

    hier dan het schermpje:
    lipo balance CHG
    2.2a 11,1v(3S)
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Als je dit op je schermpje hebt, staat je lader goed ingesteld:
    [​IMG]

    plug je het balanceer-stekkertje wel op de juiste manier in?

    //edit
    ah ok, je lader staat goed ingesteld 2.2A is ook goed. De accu is goed. Dan blijven er 2 mogelijkheden over:
    1) het balanceerstekkertje van je lipo is kapot of maakt niet goed contact
    2) je plugged het stekkertje verkeerd in
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  8. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.530
    Locatie:
    Nieuwegein
    wanneer plug je de lipo in? voor of nadat de lader is opgestart
     
  9. cessna66

    cessna66 Guest

    hehe natuurlijk voor het laden en op het schermpje bij mij staad géén 2,1a maar 2,2
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.624
    Locatie:
    Maasland
    Misschien ben ik te pessimistisch, dus ik zal me er niet meer mee bemoeien. De instellingen van de lader zijn inderdaad correct.

    Ik ben echter ooit ook 13 geweest. Dat er toen alleen Pb-accu's waren is waarschijnlijk onze redding geweest. Nu is het bij één zwartgeblakerd stopkontakt en een uiterst boze moeder gebleven. Vermoedelijk zijn de huidige 13-jarigen slimmer, maar ik blijf wantrouwend!
     
  11. cessna66

    cessna66 Guest

    ik neem daarom ook géén rizico,s
    alleen de tips van jullie met duidelijke instructie voer ik nog maar uit ikga er niet zelf aan zitten kutte
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Dat er 2.2 staat, is prima, niets mis mee. Je instellingen zijn goed.

    Wat je alleen nog niet beantwoord hebt, is hoe en waar je de balanceer-aansluiting insteekt. Er zitten aan de rechterkant van de lader 4 aansluitingen, welke pak je en hoe-om steek je de stekker er in?
     
  13. cessna66

    cessna66 Guest

    die natuurlijk die voor de 3 cellen en natuurlijk is dat de eenigste passende contact
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Ok.. dus je zet je lader voor je zodat je het scherm kunt lezen. Je steekt dat balanceerstekkertje er in.

    Als je dan van voor naar achteren de kleuren van je balanceerstekkertje opleest, hoe ziet dat er dan uit? (bedoel dus de kleuren van de draadjes in je balanceerstekkertje)
     
  15. cessna66

    cessna66 Guest

    zo van achter naar vooren opgelezen(dus van de achterkant naar het schermpje toe zeg maar

    zwart,wit,geel,rood
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Tsja dat is ook goed.. dan begint het een beetje op te houden zo.

    We hebben nu vastgesteld dat je lipo goed is, je lader goed ingesteld staat en je hem juist aansluit.

    Als je goed naar het balanceerstekkertje van de lipo kijkt, dat is een wit hulsje waarin metalen stekkertjes zitten waar de draadjes aan zitten. Zitten die allemaal nog hetzelfde in het stekkertje? (even ver enz).

    Zelfde geldt voor de lader, in je lader zit ook een wit plastic hulsje met daarin metalen pennetjes. Zijn al die pennetjes nog recht en zitten ze nog gelijk?
     
  17. cessna66

    cessna66 Guest

    kijk ik heb wat ondekt een klijn stikkertje onder de balancer ingangen.
    er staad op:warranty void if broken
    mijn engels is geen top 10 dus wie weet wat het betekent?
    de pennetjes en balancer stekkertje ziet er nog keurig uit
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.530
    Locatie:
    Nieuwegein
    warranty void if seal broken

    garantie vervalt als zegel verbroken is
     
  19. cessna66

    cessna66 Guest

    dusnie open maken
     
  20. cessna66

    cessna66 Guest

    ja en nu???
    mischien handig om te weten

    vanochtend hep ik hem gewoon een uur niks laden ofzo eraan laten hangen en toen laade hij een poosje en gaf toen weer de fout.
    toen ik hem gekocht had ging ik hem samen met die vakantieganger instellen. daarna gingen we laden en toen gaf hij even die fout maar we lieten hem een minuutje liggen drukten opstart en hij dee het.
    hij ging pas gek doen nadat ik hem onder de 11,1 ontlade vreemd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2008

Deel Deze Pagina