Hoe laag is die waarde gemiddeld? De flightmax accu's (6s1p 5000) die ik gebruik geven op de lader gemiddeld zo'n 50mOhm aan.
Gr, Roy
Ik zit met de Turnigy op 11, en de zippy heeft 14mohm
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe laag is die waarde gemiddeld? De flightmax accu's (6s1p 5000) die ik gebruik geven op de lader gemiddeld zo'n 50mOhm aan.
Gr, Roy
Hoi Walter,
Bij mij is het volgende opgevallen.
Vergelijk ik een Zippy flightmax met de dure Thunder Power dan zie ik het volgende.
Een zippy 5000mAh is geen echte 6s. maw De zippy is 6s1p dat betekend dat het pakket "kunstmatig" is opgeschroeft naar 5000mAh. Iedere losse zippy cel is dan ongeveer 4200mAh.
Een TP 4400mAh 6s 30c weegt 702gr
Een Zippy 5000mAh 6s1p 30c weegt 784 gr
Een verschil van 82gr bij 12S heli's is dit 164 gr
Een TP 4400mAh 6s 45c weegt 708 gr
Een Zippy 5000mAh 6s1p 40c weegt 834 gr
Een verschil van 126gr bij 12s heli's is dit 252 gr.
Neem je dus 6x TP 4400 mAh en maak je hier een 6s1p pakket van dan heb je zelfs meer dan 5000mAh voor een gewicht van 702gr.
Een TP pakket van 5000mAh geeft je dus ook een langere vliegtijd, want de zippy's zijn eigenlijk maar 4200mAh.
Gr FRans.
Gr Frans.
Mag ik vragen waar? Ik heb momenteel accus bij de douane liggen, wil ze dus graag binnen Europa bestellen de volgende keer.Ik heb uiteindelijk 4x 6S 5000Mah Zippies gekocht.
Inclusief BTW en verzenden vanuit duitsland 200,-
Hoe coulant ze zijn met die garantie is natuurlijk afwachten. Wellicht dat het vaak onder de 50% replacement zal gaan vallen. Maar ze zullen voor mij ongeveer 200vluchten mee moeten gaan om rendabel te zijn ten opzichte van Turnigys.Thunder Power RC is proud to announce exclusive Generation 6 (G6) chemistry that delivers the lightest, most powerful, longest lasting and fastest charge rate capable LiPo batteries yet. G6 series batteries offer the highest energy and power density in high-discharge rate capable LiPo technology, weighing less and delivering up to 60% more power than previous and 100% more cycle life than recent generation LiPo batteries. That means more power at less weight for up to an incredible 600+ cycles while also being capable of technology-leading charge rates up 12C* for charge times of as little as 5 minutes or less.
Thunder Power RC batteries are still proudly matched, assembled and supported in the USA and backed by an industry-leading full 2-year warranty and 50% off damaged battery replacement program coverage.