Longe range Fpv project.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door QuadRon, 24 mrt 2013.

1. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Tuurlijk gaat dat wel samen.. De record afstanden op 1.3 video, zijn allemaal gemaakt met UHF (wat anders?)
    In dergelijke gevallen zijn Scherrers of EzUHF's gebruikt. Beiden prima spul en uitgevoerd met een schakelaar voor extra power ( O..shit . schakelaar).
    Ook zonder extra hi en low pass filters. Goede spullen hebben al filtering genoeg.
    Bij goedkopere Chinese setjes mag je verwachten, dat er filtering ontbreekt. Dus in die gevallen mag je gaan werken met extra filters in je antenne aansluiting, hetgeen ook een werkbare oplossing kan bieden.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
  2. Pino999

Pino999

Lid geworden:
    17 nov 2007
    Gaat prima samen op 1,3 ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Solide bron ben ik :D. Ik heb het getest met een aantal 1.3ghz zenders en deze werden niet blij als ik er binnen 5meter afstand stond. Je moet dan juist oftewel high pass filter op je vrx hebben, of een saw filter of je kan gewoon op een afstand van meer dan 5-10meter van je vrx gaan zitten. Rangelink functioneerde wel beter overigens. De Fox video ontvangers sprongen gewoon op zwart als je er dichtbij in de buurt kwam.

Het probleem ligt niet in de UHF zender, maar in de vrx wel. Er zijn gewoon wat transistors die verzadigd worden door 433mhz. Het heeft dus niks te maken met de bijprodukten van de UHF zender zelf.

Check hier:
    Scherrer UHF and 1.3GHz video issues - RC Groups

4. sicarius

sicarius

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    Ja die heb ik ook gelezen, maar niks wat niet weg te filteren is.. Je bent gewoon dom bezig als je niet filtert ook.. het scheelt een hoop zuiverheid en dus afstand.
    Moet ik bij zeggen dat die zenders het eigenlijk ingebouwd moeten hebben.

Een filter is zo te bouwen, dus dat gaan we dan eventjes doen :)

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Filteren is niet ideaal, want het zwakt af. Met saw filter behaal je pas winst.

Je moet op je rx filteren en niet op je UHF zender dan.

6. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Misschien APM 2.5 een optie?

7. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    [mod]Off topic berichten gewist. Graag de discussies in het juiste draadje houden en niet over verschillende draadjes uitsmeren.[/mod]

8. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Vandaag de eerste spullen gaan halen :)
    Direkt gemonteerd en aangesloten , effe een eerste test gedaan en het werkt.
    Op 2w heb ik wel lichte servo ''jiiter'' , het is minimaal..

Laatst bewerkt: 6 apr 2013
  9. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Te vroeg gejuicht ,
    Als ik te dicht bij de ontvanger ben en ik zet het op 2w dan dan heb ik last van lichte servo jitter , zodra ik 3 meter verder ben houdt het op en alles lijkt normaal.

2de probleem:
    Als ik hem op 2w zet en ik ga in de zender menu begint alles te flippen, als ik de zender gewoon aanzet dan lijkt alles in orde..

Toch nog niet riskeren om een vlucht te doen...weet iemand hoe dat op te lossen is? Mss de UHF module nog verder verwijderen van de zender??

Laatst bewerkt: 6 apr 2013
  10. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Op het filmpje is het te zien hoe op 2watt de zender zen eigen leven begint te lijden....

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. diems

diems

Lid geworden:
    13 feb 2013
    Hey Roni, Doe maar duur met je Scherrer, je gaat meteen voor het wereldrecord? :)

Ik weet niet wat voor Futaba je hebt maar ik zie iets 10 en lees op de Scherrer site het volgende.

Futaba 10C (6 pin square)
    Futaba 10CG (6 pin square), Sensitive to RF levels, not good to mount LRS TX directly on its back
    Futaba 10CP (6 pin square), Sensitive to RF levels, not good to mount LRS TX directly on its back
    Futaba 10CAP (6 pin square), Sensitive to RF levels, not good to mount LRS TX directly on its back

Alle info is te vinden op onderstaande link.
    Thomas Scherrer OZ2CPU UHF RC system, LRS, long range

Succes met je project en als je vanaf Antwerpen Lelystad haalt moet je maar even een seintje geven dan zwaai ik :p

12. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    waarom wil je ook 2 watt gebruiken? ezuhf met 200 mw low is al meer als 24 km mee gehaald:)

13. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Hey Diems , ik heb de UHF module toch op een paaltje gemonteerd en niet op de zender , dat wat niet te doen, op 2w flip alles door..

Vinny , ik wou toch iets met meer wattage en kon het voor een leuke prijs overnemen van een forumlid.

Ik ga het niet op mijn multi's gebruiken enkel op een vlieger..

Heb een swift van een viend meegenomen en daar effe de gear op gemonteerd gewoon voor een testvlucht , ga toch voor een groter model die krijg ik vrijdag binnen...

De nieuwe Tbs vlieger heb ik toch maar niet genomen , vond het net iets te klein aangezien er autopilot opkomt..

14. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Is al klaar voor een test vlucht :) , de antenne's ga ik achteraf beter plaatsen, voor morgen is het niet echt nodig ga niet te ver vliegen..

15. diems

diems

Lid geworden:
    13 feb 2013
    Een flying wing, :cool:
    Ik heb een FPV Raptor gekocht voor een zelfde soort project maar 't enige waar ik op dit moment plezier mee heb is plakband :D Ik moet eerst leren vliegen :p

16. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Een Fpv raptor is leuk , heb ik gehad maar hou niet van de trage reactie's...vliegt als een zwever.
    Liever iets pittig voor mij :)

17. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Vrijdag krijg ik deze binnen , heb het bij hk in duitsland besteld, dan nog een goede setup en servo's erin steken..

Laatst bewerkt: 19 apr 2013
  18. diems

diems

Lid geworden:
    13 feb 2013
    Das een mooie vleugel. Heb ik ook naar zitten kijken maar lijkt me ook als zwever vliegen als ik de tube filmpjes bekijk? Hoe lang is de levertijd vanuit DE warehouse?

Voor nu de fpv raptor, als ik het allemaal in orde heb dan komt die Phantom FPV er ook :p

19. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Meestal binnen 3 tot 4 dagen binnen, die zijn weeral uitverkocht bij HK Duitsland..
    Door de grote reageerd het iets trager dan een kleine wing maar het heeft niet de ''vertraging'' dat echte zwevers hebben..

20. diems

diems

Lid geworden:
    13 feb 2013
    Had nou die foto niet geplaatst. Ik zit nu alweer op de hk site te kijken en straks koop ik weer iets onzinnigs :p

Deel Deze Pagina