Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

jaa heb dat inderdaad gehoord dat die losi veel herrie maakt.

als je met de emb veel indoor rijd en hem nooit nat maakt maakt hij gelijk een beetje een piepend geluid.

hehe

zou je dan een diff olie of grease kunnen voorstellen voor in de emb?

jaa heb dat inderdaad gehoord dat die losi veel herrie maakt.

als je met de emb veel indoor rijd en hem nooit nat maakt maakt hij gelijk een beetje een piepend geluid.

hehe

zou je dan een diff olie of grease kunnen voorstellen voor in de emb?

Je zou zelf even moeten experimenteren met diff olie, maar echt olie dat blijft er niet in zitten, de diffs van de emb zijn ook niet gesealed. Dus je moet eerder kijken naar wat dikkere grease.

Ik heb er nu trans power van denicol in gedaan.

Is transmission olie voor in mijn crossmoto..

Heb al mijn olie's eens tesamen geraapt en gevoelt welke ongeveer evendik waren. En deze kwamzel goed overeen!!

Zal binnenkort ff wst fotos posten
Ik mag voor de site asiatees.com nieuwe alu onderdelen voor de 8ight testen!
Spullen zijn vandaag verstuurd
Dus zodra alles binnen is post ik ff wat fotos
En wesley nog bedankt voor de body en stickers!

Dat klinkt goed!
Ik ben benieuwd!

@ Wesley, ik zit ook te twijfelen om zo'n 1:14 te nemen.
Als jij nu zou moeten kiezen, zou je dan voor de originele Losi gaan of voor de LC racing EMB?

Hey Ruud,

Ondanks dat ik liever zeg dat een A-merk als Losi de betere van de 2 is, moet ik toch het tegendeel toegeven.

Zeker als ik ze beiden standaard naast elkaar zet.

De EMB wordt standaard uitgerust met een betere servo, gearcover (losi heeft standaard geen gearcover) en een betere motor/regelaar combo.

Ik heb mijn Losi nu aardig gepimpt met veel carbon en andere opties (zoals de motor van de EMB). Qua topsnelheid zijn ze gelijk. Echter ik merk dat de EMB zoveel soepeler rijd dan de Losi, ik vermoed dat de gehele aandrijflijn gewoon beter is (waaronder de diffs).

Nu houd ik wel van een auto pimpen met optionparts en dat kan weer wat minder bij de EMB, dus je zal hier en daar zelf wat handig moeten zijn om de zwakke delen te verstevigen.

Bij beide auto's buigen de standaard shocktowers snel en bij mijn EMB heb ik ook meegemaakt dat mijn voorste diffcase brak.

Voor de Losi zijn diverse fabrikanten die aftermarket carbon shocktowers verkopen (waaronder Losi zelf). Voor de EMB heb je dat niet. Ik heb wel maanden geleden eens een mail gestuurd naar Driven PRoductions en toen zeiden ze dat ze bezig waren met tuningparts voor de EMB.

Afijn wil je standaard de snelste en beste van de 2 dan zou ik voor de EMB gaan. Vind je het niet erg om nog wat tuningparts te kopen en wil je makkelijker aan onderdelen komen (bijv. bij de lokale hobbywinkel) dan zou ik voor de Losi gaan.

Om de Losi even snel en bashproof te maken als de EMB, moet je de volgende dingen aanpassen.
* grotere motor,
* driven gear productions gear cover,
* optioneel eventueel carbon chassis kopen van exotek (dan past die grotere motor wat makkelijker).

De standaard zenderset van de Losi Mini 8 schijnt erg slecht te zijn (slecht bereik) ik weet niet hoe goed de zenderset van de EMB is want heb mijn eigen ontvanger erin zitten.

zie hier mijn filmpje van mijn EMB rallyconversie, je ziet daarin ook een stukje dat ik met mijn EMB tegen mijn Losi rijd, de EMB was hier makkelijker controleerbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:

Hey Vraaltuh, graag gedaan! Oh gaaf dat je nieuwe onderdelen mag testen.

De zender van de emb iswel tof.

Gaat verder dan ik kan zien en je hebt geen antenne!

Ik ben super blij met mijn emb!!

Heb al eens een diff case gebroken door de harde aanrijding met een band en 1 schoktower lichtjes scheef door het 1000 maal overkop gaan.

Ik ga binnenkort eens filmpje proberen posten!;)

Hoe komt het eigenlijk dat je voor een bepaalde website onderdelen of auto's mag testen?
Krijg je die dan ook gewoon of krijg je fikse korting ofzo?

grts

Gefeliciteerd Vraaltuh, met je test-deal ;-). Ik mocht vorige jaar de EMB buggy testen voor LC-Racing en heb toen heel veel parts gratis gekregen (waaronder 1 complete kit).

Hoe komt het eigenlijk dat je voor een bepaalde website onderdelen of auto's mag testen?
Krijg je die dan ook gewoon of krijg je fikse korting ofzo?

grts

Soms als je interesse toont in een product wat nog niet veel in Europa, wordt verkocht, dan willen ze graag dat je het promoot en soms ook dealers zoekt voor hun.

Zo ging het bij mij met LC-Racing, ik had toendertijd interesse in de EMB buggy en LC-Racing wilde mij de auto wel verkopen voor een hele lage prijs (onder de importprijs) mits ik de auto wat promoot op forums en wat linkjes doorstuurde van Nederlandse importeurs/winkels en daarnaast mijn bevindingen post en mail.

Vervolgens kreeg ik een mega grote doos opgestuurd met 10 sets banden een complete reserve bouwkit erbij en zowat elk onderdeel in 3 voud reserve ;-).

Wat soms ook helpt als je bijvoorbeeld een tuningparts-bedrijf mailt en vraagt of ze onderdelen hebben voor een bepaalde auto, als ze er dan handel in zien, heb je kans dat je die onderdelen dan mag testen, alvorens het op de markt komt.

Dus in principe zou ik dat ook kunnen doen voor een bepaalde website/merk/auto...
Lijkt me wel leuk, dacht dat dit alleen weggelegd was voor bepaalde mensen die dikwijls in de top 3 een grote wedstrijd uitrijden e.d. Alleen de echt goeie chauffeurs dus met jaaaaren aan ervaring in de hobby en alles al geprobeerd van merken/ tuning ... Heb nochtans bij Asiatees ook al wel besteld maar geen aanbod gekregen :P en stel, ik krijg een wagen met veel onderdelen, alu parts en alles wat je wilt om te testen, ze verwachten toch wel n goeie revieuw in ruil denk ik...maar wat als die auto gewoon k*t is?

Hoi Anthem,
tja ik houd mij wel al bezig met de modelbouw, alleen LC-Racing wist dat op dat moment niet. Het enige wat ik wel had gezegd is dat ik vaak op banen race en dat ik met verschillende auto's rijd en heb gereden.

Ik maakte wel de fout door kritiek te posten op het RC Tech forum, toen ik schreef dat de shocktowers zo snel buigen en dat de demping standaard redelijk stug is.

Dat vond Ben Sun (eigenaar LC Racing) neit zo leuk, dus die post heb ik toen verwijderd.

Ik heb nog steeds contact met hem, als hij wat nieuws uitbrengt, (ze zijn o.a. bezig met een 1/14 monstertruck en een 1/14 desertracer (beetje Axial lookalike). Hij vraagt dan bijvoorbeeld welke kleur hij moet worden en of ik het wat vind.

Leuk als je dan echt je mening moet geven maar alleen als deze goed is, anders dus gewoon je mond houden :P niet voor mij weggelegd dan denk ik. Als ik iets zeg of schrijf over een auto of een bepaald onderdeel wil ik dat juist doen, anders koop ik staks mssn een emb omdat die zo goed zijn en blijkt het crap te zijn (bij wijze van spreken) wanneer ik het in mijn handen krijg. Veel mensen lezen de reviews op het net en verwachten dan ok dat ze correct zijn zoals de filmpjes van URC. Zeer eerlijk en daar hou ik van.

Leuk als je dan echt je mening moet geven maar alleen als deze goed is, anders dus gewoon je mond houden :P niet voor mij weggelegd dan denk ik. Als ik iets zeg of schrijf over een auto of een bepaald onderdeel wil ik dat juist doen, anders koop ik staks mssn een emb omdat die zo goed zijn en blijkt het crap te zijn (bij wijze van spreken) wanneer ik het in mijn handen krijg. Veel mensen lezen de reviews op het net en verwachten dan ok dat ze correct zijn zoals de filmpjes van URC. Zeer eerlijk en daar hou ik van.

Tja wat ze willen is dat je negatieve punten eerst met hun bespreekt en wellicht had ik het iets meer genuanceerd op het forum moeten zetten ;-)

Tja .heb gewoon geluk gehad
Op hun site vroegen ze mensen met een mini 8ight om te testen
Ueb toen gereageerd en mag een kleine revieuw maken. En er is nog 1 iemand die wat onderdelen krijgt
Onder het promo spul zit ook een setje van die nieuwe dikke aandrijfassen!
Als alles er is laat ik het ff zien!

Ik ben benieuwd...

Hier staat een stukje over de nieuwe parts. Even van de website gekopieerd.

GPM - New Upgrades Available for Team Losi Mini 8
1 day ago / Mini
GPM is by far one of the biggest company that produces high quality aluminum upgrades and parts for numerous different cars. What are the new things that they are coming up at the moment?
If you are a Team Lost Mini 8 owner, then you are lucky enough to get some nice quality upgrades from GPM with affordable price. We are very lucky enough to get hold of those new arrival parts EXCLUSIVELY. We have already given out some of them to our loyal customers to test them out.

GPM is coming out with some Team Losi Mini 8 front C-hubs. The fresh grass green color is the major Mini 8 parts colors from GPM, which made it stands out more when you are playing off-road. Besides green color, there are also a lot of fine machined parts and they offer a wide range of anodized colors to meet your need.

GPM will also have carbon fiber shock towers available, the shock towers are made with adjustable holes for different slope of dampers setting to meet your preference of tuning. We know that drive shafts are a must for every car; The CVD (Constant Velocity Drive) design drive shafts increase the flexibility of turning and offer higher stability of the chassis.

When GPM come out with new products, AsiaTees would always get hold of them and we would love to give them out for those who want to test them out! Feel free to comment and engage with us to have a higher chance for us give out things to you to test with, and you get to keep them.
Author: Felix Lam
Tags: Losi, Mini, 8ight, GPM

Hey luitjes,

vandaag had ik een clubwedstrijd bij MVB Bergschenhoek. Ik rijd dan altijd 2wd buggy, maar dacht nu.. (op het laatste moment) kom laat ik mij ook inschrijven met mijn LC-Racing EMB buggy/rallyconversion.

Ik heb gereden in de Sportsman klasse, dat is een beginners/open klasse waarin alles door elkaar rijd.

Echter veel offroaders kopen als eerste een shortcourse auto, dus zat in een kwalificatie met alleen maar shortcourse auto's en dat was best eng :rolleyes:

Totaal 15 rijders in de Sportsman klasse, met bijna alleen maar shortcourse auto's. Uiteindelijk toch nog een tijd neergezet waarmee ik in de A-finale terecht kwam.

Gekkenwerk natuurlijk, in mijn finale zaten veel 4wd shortcourse trucks en een enkele 1/10 buggy.

Uiteindelijk in de SPortsman finales kleurloos laatste geworden (in de a-finale).. Maar het gaf wel een bekijks, zo'n kleine 1/14 tussen dat shortcourse geweld ;-) en geen schade gereden (wat een prestatie op zich :-) )
En dan toch nog 8e van de 15e totaal, daar ben ik best tevreden mee, gezien de wegligging van een 1/14 ten opzichte van een 1/10 shortcourse 4wd.

20130609_143342.jpg

20130609_093542.jpg

Laatst bewerkt:
Back