Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Als het zo hoort bij die motor, zal het wel goed zijn. De motor loopt verder goed, blijft koel (onder de 50 graden) dus op zich geen probleem. Ik vind het alleen wel prettig als een auto minder geluid maakt, bovendien valt het dan extra snel op als er een probleem is. Mocht ik de lagers toch een drupje willen geven, dan dunne naaimachineolie, of een spray die ik nog heb staan, en die volgens PK speciaal voor kogellagers is?

2e moest er wel van komen, het is een lekker handzame auto, en toch qua prestatie erg volwassen. En het was ook bedoeld als extra onderdelen, en ik wilde toch ook eens rjden met die 4500 combi van LC, omdat die o.a. door jou toch wel aardig werd aangeprezen. Maar voor de prijs van motor en regelaar hier, heb je bijna een complete 2e hands buggy, dus...

Ik denk dat er wel een keer zo'n Phats body gaat momen, alleen jammer dat ze geen gespoten bodies hebben.

Ik vind de LC al bling genoeg met die shock towers en dempers + glimmende turnbuckles.

Waarom heb je liever een gespoten body? Je mag die van mij wel overnemen. Zo'n rood witte wil ik ook wel voor je spuiten.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Ik ben niet zo goed met verven, afplakken, etc. en heb ook geen ruimte die stofvrij genoeg is om een beetje goed resultaat neer te zetten. Mijn vrouw heeft al commentaar als ik, weliswaar met placemat eronder, wat aan een auto sleutel, dat moet ik dan maar in het schuurtje doen. Zou kunnen, maar dan moet de vriezer, koelkast, fietsen, en kastje met gereedschap ook eerst naar buiten...

Vandaar dat ik vooral 2e hands of RTR koop, hoef ik niet te verven. Sleutelen aan een auto, geen probleem.

Heb je dan nog een blanco originele spoiler, die ook wit kan? Verder maar even via de mail anders, gaat een beetje offtopic. ;)

dmparts.be zal de dessert buggy en monster op stock hebben rond 5 oktober.

als dat geen goed nieuws is.

ze zouden wel draaien rond de 265 euro.

ze kunnen ook op voorhand besteld worden.

Hey damon,
zo dat is leuk dat je hem dan al op voorraad krijgt. Ben benieuwd welke kleur de body uiteindelijk is geworden, of dat het een blanke lexaan body wordt.

Wat zorgt voor het prijsverschil? Veel delen zijn toch gelijk aan de buggy? Grootste verschil op het gezicht is de rolkooi, maar dat lijkt me geen 40 euro verschil?

En worden deze ook voorzien van kunststof dempers, etc, of nog wel alles metaal wat bij de eerste serie buggies ook metaal was? Gezien dat ze in de UK nu standaard met kunststof chassis, shock towers, en dempers worden geleverd.

Oeh 5 oktober, slecht moment voor mij

Ga ook eerst eens reviews lezen qua wegligging enz

Ben ook wel benieuwt waarom die ineens 40euro duurder is

Wat zorgt voor het prijsverschil? Veel delen zijn toch gelijk aan de buggy? Grootste verschil op het gezicht is de rolkooi, maar dat lijkt me geen 40 euro verschil?

En worden deze ook voorzien van kunststof dempers, etc, of nog wel alles metaal wat bij de eerste serie buggies ook metaal was? Gezien dat ze in de UK nu standaard met kunststof chassis, shock towers, en dempers worden geleverd.

Gewoon metaal dmparts koopt het niet bij Schumacher in

Hey damon,
zo dat is leuk dat je hem dan al op voorraad krijgt. Ben benieuwd welke kleur de body uiteindelijk is geworden, of dat het een blanke lexaan body wordt.

Hoop ook op een clear body ze.

Dan zelf laten door iemand spuiten groen/blauw :worship:

Vandaag eventjes een mailtje naar Gens Ace gestuurt, ze hebben een 1/18 motortke. Voor 20euro wil ik die wel eens testen in mijn Losi. Alhoewel die welbepaald maar continue 12A kan terwijl de stock 18A kan.

Mja we zullen zien

Laatst bewerkt:
Ik ben na 1 rit al groot fan geworden van dat 4500 kv LC Racing motortje. Soepele en relatief stille kracht. Morgens eens kijken wat de GPS zegt. Ik heb vanavond de dempers van de 2e LC onder handen genomen, dit keer wel de standaard olie gehouden, maar de bovenste rand van de pistons met een scherp mesje lichtjes afgeschraapt, zodat de weerstand met de binnenwand minder wordt (goed te voelen als je de de shock leeg laat lopen, schoonmaakt, en dan de piston vanaf de andere kant in de shock schuift, dan voel je alleen de weerstand tussen wand en piston, en bij nieuwe shock is die best hoog) en dan de 3 gaten op te boren naar een ruime 1 mm.

Alle shocks gingen lekvrij in elkaar en hebben voor mijn gevoel nu een goede balans tussen soeplesse en de demping om bij een hardere klap te zorgen dat de auto niet snel aan de grond zit.

Dat ligt aan de roll kooi en de ventjes die erin zitte.

Het is ook langere chassis dus ook daaraan ligt het.

Zal kijken wat ze nog met de prijs kunnen doen.

En die gaan normaal met de alu parts komen en een doorzichtige body

En wat baanligging betreft hij is langer dan de emb 1h dus die zal meer baanligging hebben dan de emb 1h.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik zeggen, neem de kunststof shock towers, die kunnen niet verbuigen, en je kan de shocks loshalen zonder met een moersleutel te hoeven werken, alles kan dan met inbus los worden gehaald. De rolkooi is extra materiaal, maar daartegen heb je minder lexan nodig, ook geen spoiler. En de bestuurders zijn van plastic, mag ik aannemen, dat kan relatief goedkoop worden gemaakt, niet voor niets dat al die speelgoedfabrikanten steeds meer uit hun assortiment daar laten produceren. Volgens mij moet je dan dicht bij de prijs van de buggy kunnen blijven.

LC Racing is nog niet echt een grote speler, en al is de kwaliteit over het algemeen hoog (de misser van de te stugge dempers even daargelaten, aangezien dat relatief simpel is op te lossen, en bij de nieuwe auto's opgelost zou moeten zijn) toch zou een hoog ingezette prijs de populariteit niet verbeteren. Een NL verkoper is er al weer mee gestopt, vanwege te weinig vraag, de auto scherper in de markt kunnen zetten zou wellicht hebben gewerkt.

Degenen die zo'n auto hebben, weten dat het een stuk beter is dan de RTRs die je op Hobby King ziet, maar op het oog zal een minder geïnformeerde klant geen verschil zien.

Laatst bewerkt:
Hoop ook op een clear body ze.

Dan zelf laten door iemand spuiten groen/blauw :worship:

Vandaag eventjes een mailtje naar Gens Ace gestuurt, ze hebben een 1/18 motortke. Voor 20euro wil ik die wel eens testen in mijn Losi. Alhoewel die welbepaald maar continue 12A kan terwijl de stock 18A kan.

Mja we zullen zien

zo'n 1/18 motortje met 12a is veeeeel te weinig.. dus dat gaat of heel langzaam of het fikt al uit na 1 rit..

Standaard Losi esc heeft een max current van 32a continue

Specifications:
Forward: Yes
Reverse: Yes
Brake: Yes
Time Delay Brake: Yes
Continuous Maximum Current: 32A
Input Voltage: 7.2V - 11.1V
Input Connector Types: EC2
Output Connector Types: 3.5mm Bullet Plug to Motor
Motor Limit: 9200kv w/ 2S LiPO - 6800Kv w/ 3S
Momentary Peak Current: 260A
Length: 1.5" (38.0mm)
Width: 1.3" (33.0mm)
Height: 0.8" (20.0mm)
Weight: 1.3 oz (38.0g)
BEC Voltage: 5.0V
PWM Frequency: 13KHz
Overload Protection: Yes
Full On Resistance: 0.0017Ohm
Wire Gauge: 18AWG
Auto Cutoff: Yes

Lijkt me inderdaad een maatje te kleine motor. Nu is de auto standaard wat overpowered, dus je zal geen 25A motor nodig hebben om vooruit te komen. Maar als de motor de auto al op gang kan krijgen zonder dat de motor in rook op gaat, dan zul je waarschijnlijk zo laag moeten vertanden dat je net de 30 haalt of zo.

Mmmm jammer dan maar. het gaat me vooral om de temps.
Die stock losi motor is me een heethoofd.

voor mij hoeft het niet sneller te gaan alleen wat koeler :P

En die LC racing vind ik beetje duur 50euro dus kijk ik nog eventjes naar andere opties

Je kan anders ook naar de traxxas motor kijken die in de mini revo zit. Zelfde diameter wel iets langer maar schijnt het ook erg goed te doen.

Maar die zit er bombastisch in he Wesley ... En is zelfs duurder dan de LC racing

Indoor ik had toen op LC racing gekeken daar was hij 50euro. Hier in Belgie vind je die niet tenzij via Damon

NitroRCX heb ik al gekeken hoor ;) Shipping is alleen 1,5 de prijs van het motortje ;)

Even gekeken naar Tacon dealers ( na ff snel googletje meen ik dat dit de hoofd dealer is voor de LC racing motortjes ) maarja die vind ik ook niet echt, HobbyPartzs heeft ze for example maar dan ist nog altijd 45euro shipping

Back