Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Er gaat een nieuw rc circuit open in vlijmen deze vrijdag.

1/10 indoor off road.

Ik ga daar naartoe met de lc racing emb 1h car.

Komt er ook 1 van jullie gaatwel leuk worden denk ik!!!

Ik ga testen met een anti roll bar set.

Allee toch alsdie toekomst bij de bestelling e!!

Gaat tof worden denk ik!!

He wesley is oss niet ver voor jou??

Jammer dat ze enkel de standaart losi toelaten in oss...

Is het daar zo tof rijden??

Sinds kort toch maar ook over gegaan op LiPo in de auto met Typhoon motor. Bij optrekken schoot de ESC vaak heel kort in LVC. De ESC heeft geen echte NiMh mode, dus dan de ook al voorhanden zijnde LiPo erin. Dat rijdt wel weer iets fijner, en geen hapering meer op het gas door inhoudende cutoff.

Geloof ik direct. Zelfs op 2S merk je al dat de voorkant wat omhoog wil. Rij je over een hobbel, en geef je gelijk gas, dan steigert de auto ook wel aardig.

we hebben weest rijden in indoor vlijmen!!!

manman wat is dat nu een geestig circuit!!!!

echt zaliig

jammer dat het zover is of ik zou veel meer gaan.

zegaan daar proberen een 1/14 klasse opstarten! :D

He Damon.
Fijn om te horen dat je het circuit geestig vond.
En inderdaad het is jammer dat het zo ver weg is voor jullie.
Maar je weet dat je altijd welkom bent.
Gr gijs

we hebben weest rijden in indoor vlijmen!!!

manman wat is dat nu een geestig circuit!!!!

echt zaliig

jammer dat het zover is of ik zou veel meer gaan.

zegaan daar proberen een 1/14 klasse opstarten! :D

Dat zou mooi zijn, ik ben zelf geen wedstrijdrijder, maar meer bekendheid voor deze leuke auto is niet verkeerd.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Mini 8ight maar zit nu wel met een probleem waar ik niet zomaar uitkom.

Om een of andere reden hebben de voorwielen weinig tractie.
Als je de auto van de grond zet dan draaien de wielen wel maar zodra je gaat rijden ondervind ik weinig tot geen power op de voorwielen waardoor het lijkt of je 2WD rijdt.

Ik heb alles al afgechecked: alle verbindingen zijn goed, gekende problemen met de schroefjes op de shaft en dergelijke, alles ok...
Heb ook al eens ander vet gedaan in de diffs maar ook dit helpt niet.

Het probleem is ook duidelijk wanneer ik de auto op de achterwielen zet en aan de spur draai dan voel je meteen tractie op de wielen. Doe ik ditzelfde op de voorwielen dan lijkt de boel gewoon door te draaien zonder tractie op de wielen.

Iemand enig idee?

@ gum

Is je voorste diff niet gewoon kapot?

Als alles goed zit dan kan het enkel dit binnenste zijn denk ik?

Xxx

Gisterenavond de diff nogmaals gedemonteerd, alles eens volledig vetvrij gemaakt en uiteindelijk het probleem kunnen vaststellen.

Ik had me altijd gefocused op de binnenste planeetwieltjes, welke nog in prima staat zijn, maar met het naast elkaar leggen van de buitenste 'sun' gears viel op dat er eentje feller afgesleten is dan de andere. Wanneer ik de boel met de hand ronddraaide dan werkte het wel allemaal maar onder belasting was de slijtage waarschijnlijk te groot en slipte dit tandwiel door.

Even nieuwe bestellen en dan komt dit wel terug in orde :)

Kijk, dat lijkt een goede verklaring voor je probleem.

Vandaag tussen de buien door in het bos gereden met de LC. Ook over een redelijk kort gemaakt grasveld. Gaat erg goed, motor bleef koel (onder de 40 graden) en de bodemvrijheid is afdoende.

Dat is mooi dat je tevreden bent over de 1/14.
Kom je nu ook in vlijmen rijden?
Dit geld voor iedereen met een 1/14 iedereen is welkom op de vrijdag avond van 19.00 uur tot 24.00 uur.
Gr Indoor vlijmen.

Ik mag al blij zijn dat ik kan rijden, laat ik het zo zeggen, mijn hobby's worden meer gedoogd dan aangemoedigd. Dus af en toe pak ik een kwartiertje of zo rijden in het weekend. Zeker nu, interne verhuizing ivm omzetten kinderkamer en computer/studeerkamer. En Vlijmen ligt niet echt om de hoek voor mij.

De meeste rij-minuten maak ik doordeweeks, ik neem de 1/14 LC nu altijd met me mee in de auto, kan ik even rijden als ik pauze heb en er een plek is waar dat kan.

Wat me het meeste bevalt aan de LC is dat het een goede allrounder is, snel genoeg, weinig speling, degelijke materialen, goed in balans in de lucht, bij springen, en lekker handzaam zonder aan goede wegligging op verschillende soorten ondergrond in te leveren. Voorlopig zijn wat mij betreft de enige nadelen de standaard te stugge demping (wat nu opgelost zou moeten zijn volgens LC) en dat de kap niet lijkt op een Kyosho Optima. Staat dus hoog in mijn top tien van beste RC aankopen ooit, misschien wel top 3.

nu bij de nieuwe short coursen en de nieuwe dessert truck is de vering geheel verbeterd ik heb al eens vanbinnen gekeken en zijn wel nog de standaart pistons maar de vering staat wel heel soepel.

lc heeft er dus de standaart veertjes van versoepeld

Da's apart, ik had van Ben van LC begrepen dat pistons met 4 gaatjes gebruikt zouden worden. Is dat plan dan aangepast? En waarom zien we nog geen plaatjes en video's van die nieuwe wagens? ;-)

Back