LRP elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 18 apr 2012.

1. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Dat is snel :) wanneer was het dat je vertelde dat je 1tje zocht. Eergisteren ofzo :D

2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ja, dat klopt. En dan de rode draad uit de connector van de regelaar halen, anders gaan die 2 BECs vechten om wie de ontvanger van stroom mag voorzien.

3. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    anthem, een paar posts terug is een Blast total loss verklaart, 1 en 1 maakt 2 :p

Indoor: thanks, kwestie van een aparte constante voeding dus? Hoeveel volt moet daar dan in, 6? Herinner me van de Vanquish dat die naast de mechanische speedcontrol een batterijhouder met 4 AA-batterijen had aangesloten op de ontvanger

4. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Standaard is meestal 6V inderdaad.
    Ikzelf gebruik deze BEC, en ben er erg tevreden over:

Castle Creations | CC BEC and CC BEC Pro

Het is heel simpel, de BEC solderen aan de accudraden aan de ESC ( NIET aan de accu zelf! ) en het rode draadje van de kabel naar ontvanger van de ESC uit de stekker halen, en dan de ontvanger stekker van de BEC in een open poort van de ontvanger doen.
    Hier is een diagram van hoe de bedrading moet:

CC BEC Wiring Diagram

Het grote voordeel van de CC BEC tegenover bijvoorbeeld een Hobbyking BEC vind ik dat het voltage van de BEC instelbaar is, en als je dus HV servo's koopt ooit, je deze optimaal kan gebruiken.
    Plus dat hij 10 ampère kan leveren, wat gewoon veel is, en je dus altijd stroom zal hebben op je ontvanger en servo, tenzij de accu leeg is.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

5. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    dank je voor de duidelijkheid, denk dat ik de 3s lipo nog even weg leg. Blijft de Blast misschien ook wel langer heel, want hij ging wel heel erg hard op die 3s

Donor opgehaald, echt zonde, ding is zowat nieuw. :shock:
    Van de week nog eens goed bedenken of ik hem niet gewoon opnieuw ga opbouwen.
    Iemand nog een bodemplaat van een Blast BX liggen voor weinig?

6. Iwan@Rotterdam

Iwan@Rotterdam

Lid geworden:
    19 aug 2013
    Het goedkoopste waar ik de onderdelen voor heb gevonden was bij elkaar ongeveer50,-. bij Conrad en PK racing.

7. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Ja idee: ik ga van aluminium een bodemplaat maken voor de donorblast BX
    Als mal gebruik ik de bodem van een TC, daarzitten de einplaatjes NLM aan vast

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Was het TC chassis niet korter?

9. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Zou ik ook wel eens willen proberen om zo'n chassis zelf te maken maar dan voor mijn rustler,speel al een tijdje met dat idee maar zou niet weten uit welk materiaal en waar het te vinden.Zou het zonde vinden om een mooi alu chassis te maken en dan stuk tebashen,dan misschien plastic maar waar haal ik een redelijk stevige plastic plaat waaruit ik kan vertrekken,...

Indoor:Ik dacht ook dat het tc chassis korter was ivm geen slipper.

10. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Ik heb nog een plaatje alu liggen van 2mm dik, perfect als chassis plaat
    Ik wil de plaat hetzelfde maken als een TC maar met de lengte maat van een BX

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Eerst maar donor chassis macgyveren dmv een alu plaatje aan de onderkant
    (Weg van de minste weerstand :p)

[​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    als je daar aan begint moet je wel alle gaatjes heel exact boren anders krijg je een erg scheve wagen.
    en je moet alles wat je erop schroeft borgen met lijm.
    mocht je er mee willen beginnen kijk dan eens naar de alu parts van de lazer zx5
    misschien is die bodemplaat ook wel in alu te krijgen en past het op elkaar :D

ik verdien mijn brood met aluminium en momenteel ben ik bezig met de robbe princess en daar gaan ook alu delen op komen zoals servosteun, motorsteun en dat is gewoon omdat het makkelijk te bewerken is.
    men nemen een bankschroef decoupeerzaag slijptol draaibank en schroefmachine en je komt een heel end.
    dit heb ik ook al liggen, blank alu. het moet alleen nog even gemonteerd worden.

13. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Alles zal inderdaad moeten kloppen, daarom is het fijn dat ik genoeg voorbeelden heb waarvan de maten zijn over te nemen.
    Zit me alleen nog te bedenken hoe de plaat wat stijver kan worden; aan de zijkanten een richeltje in de lengte erop lijmen met carrosseriekit of met de bankscroef lengte rillen erin stansen/drukken. Verder is de kop van het chassis het moeilijkste omdat daar de stuurinrichting opstaat in een zeskant gat. Kan zo maar zijn dat ik de voorkant wel plastic laat zijn.

14. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    stijf maken met de onderdelen welke je erop schroeft ;)

15. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013
    Poebe, die spacers en gekartelde moeren, zijn die in kleur of blank geanodiseerd?

Mijn ervaring is dat aluminiumsoorten onderling nogal kleurverschil oplevert (5083/6082/7022/7075) bij anodiseren. Wat doe jij precies in de alu?

Heb zelf ook veel met alu te maken, ben constructeur in de levensmiddelenindustrie, en naast RVS kom je veel alu tegen ;)

16. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    die op foto zijn geanodiseerd denk ik.
    mijne van blank alu
    ik ben scheeps monteur van beroep. ik zet alle mechanische en elektro techniek in aluminium boten / schepen.
    bij ons in meppel worden van platen pakket tot varen schip gebouwd, ik krijg een casco en die maak ik af tot varend schip... ik maak alles op een boot wat de klant erop of erin wil

17. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Met een TC alleen achterwielaandrijving en A10 esc met 10t motor valt dus niet fatsoenlijk te rijden. :D

Morgen eens proberen met een gewoon brushed setje proberen

18. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Met brushed valt dat ook zwaar tegen, een 4WD die is gedowngrade naar 2WD werkt niet echt.

19. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Idd rijd voor geen meter. Heb met mijn blast tx een paar keer de aandrijving van de middenas los gehad in het begin zodat er alleen achterwielaandrijving was en dat merkte je direct. Zowel in rijgedrag als snelheid enz.

20. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    achterveren slapper dunnere olie in de dempers en rijhoogte aanpassen om grip te krijgen en gaan met dat ding voorkant ietsje strakker

Deel Deze Pagina