LRP elektro algemeen

hoe ziet het totaalplaatje eruit? niet zo als deze hoop ik?

xelorin-2100kv-burn.jpg

en de stekkers?"?

niet zo hoop ik?
Burned-contacts.jpg

[media=youtube]d2cSSFfBguk[/media]

zo moet het er wel uit zien
[media=youtube]XNbEC83AStg[/media] meer fotos? interressant!

Mijn twistertje staat er weer klaar voor, eventjes wachten tot het asfalt weer een beetje op temperatuur komt. gister was een mooi dag geweest zeg!

Laatst bewerkt door een moderator:
een slechte connectie bedoel ik met die stekker... probeer de lichtschakelaar maar eens net wel net niet aan de zetten thuis dan zal je geknetter in de schakelaar horen. dat is ongeveer hetzelfde als de afgebeelde stekker. en komen gewoon bliksems in de verbinding als je begrijpt wat ik bedoel en dan geeft hitte af en hitte is energie verlies

het ziet eruit als speling op het achterste lager waardoor je anker aan het koperdraad plakt en er langs blijft schuren totdat het toerental bereikt is waardoor het anker weer gecentreerd word en vrij komt van de koperdraden.
als dat het is heb je geluk en kan je het oplossen met een setje van 2 lagers a 4 euro nogwat!

poebe: als het een lager zal zijn zal ik inderdaad geluk hebben maar welke maat lager is dat dan of zit daar nog verschil in?
wat mij wel op valt is als ik gas los laat dat je een soort van slepend geluid hoort (michien wel in te stellen met de regelaar) met de conector. ik heb er deans op gezet wand die zat er nog bij in een zakje toen ik hem binnen kreeg.

De maat is verschillend, je moet de motor even openmaken en het lager opmeten, en een lager kopen voor Brushless motoren.

Ja 2 dezelfde lagers. Meestal 2.5x11x5mm maar meet het even na! Laat de elektronica even voor wat het is en kijk de motor mechanisch even na. Vooral de lagers dus!

met het solderen heb ik eerst de punt van de soldeerbout schoon gemaakt
en eerst heb ik de conector en de draden voor gesoldeerd en daarna erop gesoldeerd
en met een koude soldeerverbinding dat weet ik niet onze soldeerbout is 100w dus dat zal dan toch wel heet genoeg zijn (wel met een stompe punt)
en de soldeertin weet ik niet of dat goed was deze hadden wij nog

morgen ga ik eerst mijn motor uit elkaar halen (na school) en dan kan ik gelijk door naar de modelbouw-winkel als ik het vandaag had gedaan lag weer de tafel vol en is een beetje dubbel werk om hem vandaag open te maken en dan morgen weer het zelvde;)

vandaag mijn motor open gehaald en naar de modelb-winkel geweest ik had het lager mee genomen hun hebben het opgemeeten maar ze hadden deze maat niet maar wat ze ook zeiden ook dat het lager niet was versleeten.
ik heb een filmpje gemaakt wat die doet hoor maar op het einde

Maareuhm... Ze konden je daar niet verder helpen? Vertel eens wat meer...

Zou je dan niet gewoon de regelaar doormeten? Of iemand anders regelaar testen? Of je motor rechtsreeks op een simpel batterijtje aansluiten misschien...

Back