LRP elektro algemeen

Je heb er inderdaad genoeg die van mij zijn nog de origineelen die er in zitten er al ongeveer 3 jaar er in dus ze mogen wel vernieuwt worden

ja inderdaad. 3 jaar is netjes hoor.
Ze zijn wel aardig aan de prijs maar via top rc of Traxxaswinkel koop je ze per vier voor 6 euro.
vervang ze dan ook gelijk in de transmissie

Ja klopt ik heb ze nu voor 5 euro per 4 binnenkort gaat die helemaal uit elkaar om eens goed schoon gemaakt te worden en dan komen de lagers van de transmissie er ook vanzelf bij

@ Poebe : Als je de lagers zo vaak vervangt, waarom koop je dan niet zo'n goedkoop setje op Ebay voor de hele auto?

zou fijn wezen als ze dan de blast bx 2 ook uitbrengen daarzo

LRP AMERICA RELEASES SURFACE VEHICLES HERE IN THE USA
The folks at LRP America have just announced that they are releasing their first line of surface vehicles here in the USA. LRP America has brought in the S10 Twister Buggy, S10 Blast TX 2, S10 Twister Truggy, S10 Blast SC 2, S10 Twister SC, and the S10 Blast MT 2 for your bashing enjoyment. The vehicles are ready to ship right now and parts support is ready to go as well. Prices range from $214 to $334 on the vehicles. Shipping is free on orders over $50 and you can hit up This Link to check out what they now have available.

Want more LRP America news? Find it Right Here on BigSquidRC.

Het ging perfect vanmiddag met de blast, lekker lomp optrekken met de 27t pinion en de motor werd maximaal 36.8 graden... Net geen koorts.
Ik heb ook nog even een accu van een maat gebruikt.
7600mah 35c. toen trok hij nog harder op!
Heerlijk!
Het enige wat er wel aan mankeerd is dat er nog veel speling op besturing zit en in de ophanging.
Dit ga ik even netjes oplossen met shims.
De 27T pinion schuurt ook tegen het beschermkapje dus 28T word niet wat.
Natuurlijk is het inbusboutje er weer uit gelopen van de drive cup maar dat kennen we nu wel. ik had er niks aan gedaan omdat ik hem niet los kreeg en bang was dat ik hem dol zou draaien maar nu zit er een nieuwe in met borgmiddel.
In de drivecups heb ik rubber O ringen gedrukt en nu hoor je de aandrijving ook niet meer "fluiten". het is net zo stil als de twister

Laatst bewerkt:
Mooi dat je met de ervaring van vorige wagens de 2de reeks gelijk kan aanpakken. Het blijkt wel om dezelfde problemen te gaan, dus je zou (mogen) verwachten dat LRP hierop gelet heeft nu...ach ja...

Vreemd van die speling op de besturing. De spelingvrije besturing is bij mijn Blasts (beter, Blast, want eentje is er weg) juist 1 van de sterke punten van de auto, naar mijn mening.

Wat betreft het geluid, ik hoor vooral het ratelen van de centrale as, en bij de diffs, metaal op metaal.

daarvoor was er al krimpkous genoemd ruud maar het idee is goed. ;)
Ik heb er een druppie superlijm bovenop gelegd.
De speling zit bij mij in de dit ding.
120916.jpg

Dan ook precies die 2 schroefjes in de goudkleurige busjes. Kijk er maar eens na of het bij jullie ook zo is.
Ik denk dat ik daarvoor flens ringetjes moet hebben alleen bij ons op de zaak beginnen die pas bij m4 :( of misschien kan ik er wat anders voor verzinnen.
Edit"" deze schroeven heb ik nu net aangedraaid en de speling is daaruit vandaan.
Nu zit er alleen nog wat op de servo saver.
Misschien een tikkie strakker draaien?

De 30cst olie is ook ietsje te dik. Het sturen op snelheid gaat niet helemaal lekker maar dat kan ook door de speling komen of de hoge snelheid.
Hij duikt nog wel lekker in de veren bij het optrekken en afremmen dat is wel top en duidelijk te zien met je blote knikkers.

Edit... ik merk nu dat bijna alle schroeven los vast zitten

Laatst bewerkt:
beste mensen vraagje heb me een lrp blast sc 2 bij gekocht
brushless motor 9 turns en regelaar 60amps van hobbywing er op
orginele tandwiel verhouding er op
dus 14 pinion 77 spur
speling er tussen
slipperclutch los ver los
en rijdt niet weg met vol gas
maar nu vreet hij me continu de tandwielen op met name de spurs
ik weet niet meer wat ik er aan moet doen
en ik heb de speling bij de modelbouw winkel na laten kijken en voor de slipper ook
volgens hun was het goed zo
zij konden mij ook geen verklaring geven hiervoor
zijn die spurs er niet van metaal ofzo ?????

oja nog ff een vraagje bij me andere lrp wordt de regelaar iedere keer heel erg warm
is het zelfde set als hierboven
maar dan in een bx
is er iets aan te doen dat ie niet zo warm wordt

Juiste soort pinion? Blast gebruikt mod 0.6 bij de 1e versie, en de 2 heeft wel 48 dp, dacht ik. Ga je die mengen, dan kost dat tandwielen.

hmm ja oke maar bestel de tandwielen aan de hand van het onderdeel nummer wat er vanuit de handleiding bij hoort
dus neem aan dat het dan de goede tandwielen zijn

En hoe stel je de speling tussen de tandwielen af? Wat gebeurt er precies met de tandwielen, worden de tanden zaagvormig? Of breken ze gewoon weg?

En hoe stel je de speling tussen de tandwielen af? Wat gebeurt er precies met de tandwielen, worden de tanden zaagvormig? Of breken ze gewoon weg?

ze breken niet het lijkt wel of ze gewoon weg slijten
want als ik de boel los draai dan ligt er allemaal fijn zwart poeder onderin
van het tandwiel
en voor de speling gebruik ik gewoon een stuk doodnormaal print papier
en het is een sc 2 dus er zit een kap over de tandwielen heen dus steentjes er tussen kan niet
voor de rest loopt alles hartstikke soepel mijn diffs enzo
de vertanding is 14 om 77
maar zet strax wel ff een foto erop hoe ze er uit zien

Ik ben benieuwd naar de foto's.

En Poebe: het is hier niet echt de plek om de nieuwe stijl te bespreken, er is vast wel een topic voor, maar het is wel erg wennen inderdaad. Een strakkere letter was praktischer geweest, maar wat ik veel lastiger vind is dat er maar zo'n dun lijntje zit tussen de berichten, je merkt bijna niet dat je in een ander bericht leest.

Ik heb vanavond blauw aluminium besteld voor de blast t.w.v. 52 euro.
Niet van lrp zelf maar wel leuke vervangende onderdelen!
O.a. deze
RCP-10063.jpg

RCP-10313.jpg

RCP-10503.jpg

Ook een spare spur. 13 euro. ik wil toch eens opzoek naar een vervanger. die van de twister past niet die is 2 mm te smal. misschien met een ander veertje op de koppeling ;)
tweak

Foto's worden niet automatisch verkleind dat is wel sucks maareuhmmmm morgen krijg ik een gedeelte van de bestelling in huis jjjjeeeeeeeeeeeeejjjjjj

Laatst bewerkt:
Back