M-auto wintercup 2008-2009

Discussie in 'Electro auto's' gestart door bacardiboy, 13 aug 2008.

1. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Ik wil graag 1/12 BL (maakt mij niet uit of dit stock of mod is). Liever geen 19T, want dan moet ik deze motor speciaal gaan kopen voor een paar wedstrijden M-auto cup...

2. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    LiPo is wat mij betrefd compleet off-topic en nog lang niet aan de orde in 1/12...

Helemaal mee eens Remy, dan zou er dus een stock brushed en een modified klasse de oplossing zijn en als ik Robert een beetje mag geloven halen we het minimum van 15 rijders hiervoor makkelijk...

Joost. :D

3. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Dat zou inderdaad het beste zijn, als Frans aangeeft dat het door elkaar kan dan geloof ik dat (met normale accu's dan).

4. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. stephanbeelen

stephanbeelen

Lid geworden:
    13 dec 2007
    Nee helaas geen 1/18, wel raar dat ze dat niet doen, heel veel rijders hebben wel een M18 of iets dergelijks in de kast liggen.
    Baal er wel van dat de 1/12 4wd verdwijnt, snap het wel maar had er vorig seizoen net 1 gekocht.

De keuze voor de Carisma GR14 heeft wellicht te maken hebben met een reclame deal voor M-auto magazine. Ben wel erg benieuwd naar deze nieuwe auto en wellicht wordt dat mijn keuze voor aankommend seizoen. Ligt wel een beetje aanhoeveel hij kost.

6. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Op de Site van Graupner zag ik de Carisma GR14 incl. regelaar en BL motor voor 250 euro staan. Was alleen niet op voorraad en er is ook niet veel informatie over te vinden. De vraag is dan wanneer die leverbaar is en wat ie in NL gaat kosten.

Voor mij blijft het lekker bij de Swift klasse. Paar kleine dingen doen aan me Swift en hij is weer klaar voor de M-Auto Cup. Me C-Hubs zijn uitgescheurd tijdens de DTC dus die moeten even vervangen worden :(

7. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Ben je wel in het bezit van een 10,5BL dan?

8. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Nee, maar de kans dat ik die kan gebruiken tijdens de TC wedstrijden in 2009 is groter als een 19T motor.

9. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Vraag me zelf ook af of die mensen die nu modified willen rijden dit doen voor het BL verhaal of willen ze echt met een 5,5BL rijden??

Dat er inmiddels veel mensen BL willen rijden dat begrijp ik, is ook veel makkelijker wat betreft onderhoud en dergelijke.
    (Snelheid verschillen zet ik nog een vraagteken bij, die zal je altijd houden!)

Zelf vond ik verleden jaar met de 19T motoren welke toegestaan waren heel competetief en gelijkwaardig. Het was wel duidelijk dat de Corally Black de beste keus was.

Ben het met de stelling eens dat de modified klasse zoals vorig jaar voor vele niet controleerbaar is en daardoor niet sneller dan de stock klasse. Voegd inderdaad weinig toe.

1 grote 1:12 klasse lijkt mij het mooiste.
    Als inderdaad een 10.5BL goed vergelijkbaar is met een 19T dan ben ik een voorstander van deze beide toe te staan in 1 grote 1:12 (pro)stock klasse.
    Misschien een idee om hetzelfde te doen als met de Swift klasse (volgens mij een succes verleden jaar):
    Stock: 19T brushed
    Pro stock: 19T of 10,5BL vrije keuze, beste rijders aut. in deze groep.
    1 klasse met apart klassement.

Op deze manier kunnen mensen met BL rijden of nog met de spullen van verleden jaar.

Just my 2cents

10. Tonyv

Tonyv

Lid geworden:
    13 mrt 2005
    In de modified hoef je dan toch niet met een 5.5 te rijden Michael? Als je met een 9.5 of 10.5 beter gaat zet je die er toch in. Dat is dan het verschil met stock. Als daarin geen brushless wordt toegelaten heb je via de modified een alternatief. En als je dan toch met een 4.5 of 5.5 wilt rijden dan mag dat ook nog!

11. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Ervaring leert dat men toch de snelst mogelijke motor monteert. Natuurlijk is een 5,5 wat overdreven maar daar werd echt mee gereden ookal was het niet op de baan te houden.
    Frans was de enige uitzondering.

Maar als we toch bv een 10,5BL toestaan in de stock zijn er dan mensen die perse modified willen rijden?

12. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Hmm, als je dus wél voor een stock klasse gaat. ga je dan weer niet krijgen dat men trucjes gaat verzinnen om sneller te gaan. De sensor door solderen van de borstelloze motor, de accu's opfokken tot ze ploffen, steeds een nieuwe ESC steken omdat er misschien een fet kapot is, steeds nieuwe cellen halen, noem het maar op. Daar heb ik gewoon geen zin in. En meer mensen niet lijkt me. En het gaat mij zeker ook om de kick, ik vind het gewoon erg gaaf om met zo veel vermogen te rijden!

Groet Robert

13. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Hier ben ik het helemaal mee eens... Deze reply maakte ik in het Enquête topic ook al eigenlijk...

Lijkt me genoeg zeggen...

JA... Al was het alleen maar omdat je dan de keuze hebt waarmee je rijd. Modified is een vrije klasse en dat vind ik prettig... Dat is één van de redenen waarom ik in de ZAC geen TC stock meer rijd. Ik werd gek van al die regeltjes...

Zoals hierboven al staat door Tony en mijzelf, je hoeft niet persé een 5.5 te monteren. Als een langzamere motor beter gaat dan kan en mag dat. Vrijheid, blijheid zeg maar...

Joost. :D

p.s. En als er mensen zijn die denken dat ze met té veel vermogen moeten rijden en vervolgens de auto niet in de baan kunnen houden. Daarvoor geld dan ook dat ze er zelf voor kiezen en dus ook niet kunnen klagen dat het aan iets anders ligt dan hunzelf en daardoor zullen ze dan ook minder presteren en waarschijnlijk een andere motor monteren of stug door rijden en de concequenties aanvaarden lijkt me... ;-)

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  14. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Het gaat er mi.i. om wie de snelste en constantste rondetijden neer kan leggen. In een vrije klasse kan je de motor / verplaatsing zodanig aanpassen dat je voor dat circuit de beste en constantste rondetijden kan maken.
    Dat men over de grens heen gaat is natuurlijk, ook bij stock kan dat gebeuren doordat je de motor of ESC uitbrand of je accu's opblaast.

15. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    OK prima.

Zou zeggen; gaan voor die modified klasse.

Blijf zelf voor een grote 1:12 klasse.
    Daarbij zou BL (bv 10,5) van mij toegestaan kunnen worden.

P.S.
    Er werd verleden jaar door de snelste rijders niet geromeld aan motoren/ accu's en dergelijke.
    Reed zelf met een standaard black motor met laydown borstels, enkel een keer afdraaien en niet eens nieuwe borstels. De accu's waren gewoon van de Tourwagen min 1 cell. En de regelaar was een niet zo verse LRP Q1. Had weinig te klagen over snelheid ;)

16. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Joey heeft eerder voor BL gestemd (mod of stock) :-D
    Volgens mij maakt het hem niet zo veel uit, zolang er maar geen borstels of veren op zitten. Je opmerking over 10,5 snijd volgens mij wel hout.

17. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Ik heb vernomen dat het verhaal omtrend het rijden met brushless inmiddels ook naar de organisatie gestuurd is middels een email dus hopen dat er naar gekeken wordt en er ook wat mee wordt gedaan...

Joost :D

18. potloodslijper

potloodslijper

Lid geworden:
    28 aug 2005
    Hier ook voorstander van 1 grote klasse, een betere rijder heeft geen 5,5 nodig om te winnen...

19. Tonyv

Tonyv

Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Allereerst gaat het daar blijkbaar niet om, ten tweede is het eerder zo dat als je met een 5.5 kunt winnen je hoogstwaarschijnlijk de betere rijder bent. Afgelopen seizoen ging voor de meesten een 19T Element tenslotte op alle banen sneller...

20. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Helemaal correct. M-auto wil toch een fun-faktor? Nou weet je, wij ook. Wat is nou fun aan het afdraaien van een collector, tig verschillende veren en borstels, powerdrops in gaatjes... hoe maak je het complex en duur. Het leukste is nog dat het allemaal mag t.o.v. echte "stock" niet. Controle kost te veel effort en geld. Deze benadering kost ons veel fun.

Posted via Mobile Device

Deel Deze Pagina