Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
gewoon iedereen een uur rijtijd, beginnen om 17.00 uur met 1:12, vanaf 18.00 uur de snelle 1:10, etc... ;-)

systeem werkt toch prima zo? Op topavonden is het wellicht druk (mannetje of 8 tegelijk op de stelling) maar verder zie ik de drukte vanaf eind december eigenlijk al minder worden. problemen ontstaan alleen op het moment dat iedereen door elkaar gaat rijden aan het begin van de avond omdat het niet duidelijk is dat de rijtijden eigenlijk al werken, ook al heeft Hans nog niks gezegd. Pas als mensen gaan klagen over de drukte en onbedoelde aanrijdingen gaat Hans de tijden weer omroepen. Als er al iets veranderd zou moeten worden dan wellicht direct na opening vanaf 17.00 uur strikt aan de tijden houden (maar ja, wat doe je als het 1:12 tijd is en al die rijders zitten nog aan een patatje, bandensmeren, tweaken, sleutelen, timing zoeken en de baan dus leeg is...).
 
Wat je er ook van vindt, het wordt niet hier besloten, maar in de ledenvergadering dunkt mij. Dan kan iedereen er over stemmen.

Leuk, maar ik ben geen "jaar-lid" bij de MACH (wel 's winters) en met mij nog velen meer. Hoe kan ik mijn idee dan wel stem inbrengen? Terwijl ik toch geregeld te vinden ben op de Mach....

Ik was nog niet zeker of ik er wel heen wilde gaan.....

Ook denk ik, alleen maar om een punt te maken, dat ik Woensdag met de M18 ga rijden, hoppa nog een klasse erbij!...... :p

Ik weet wel dat die M18 prima vliegt over mijn taartschep :mrgreen:

pst en de WGT's dan?

Doordat de WGT's een zelfde relatief hoge bochtensnelheid hebben lijkt het mij het beste als deze bij de 1:12 komen. Ze hebben een hogere bochtensnelheid dan 1:10 TC's. En in het verschil in bochtensnelheid zit het hem nou juist.

gewoon iedereen een uur rijtijd, beginnen om 17.00 uur met 1:12, vanaf 18.00 uur de snelle 1:10, etc... ;-)

systeem werkt toch prima zo? Op topavonden is het wellicht druk (mannetje of 8 tegelijk op de stelling) maar verder zie ik de drukte vanaf eind december eigenlijk al minder worden. problemen ontstaan alleen op het moment dat iedereen door elkaar gaat rijden aan het begin van de avond omdat het niet duidelijk is dat de rijtijden eigenlijk al werken, ook al heeft Hans nog niks gezegd. Pas als mensen gaan klagen over de drukte en onbedoelde aanrijdingen gaat Hans de tijden weer omroepen. Als er al iets veranderd zou moeten worden dan wellicht direct na opening vanaf 17.00 uur strikt aan de tijden houden (maar ja, wat doe je als het 1:12 tijd is en al die rijders zitten nog aan een patatje, bandensmeren, tweaken, sleutelen, timing zoeken en de baan dus leeg is...).

Ik denk dat het nu niet prima werkt. Het is mij al meermaals voorgekomen dat wanneer de "snelle 1:10's" en de 1:12jes bij elkaar gaan het gewoon niet lekker loopt. Misschien ligt het aan de personen, misschien ligt het aan mij, maar ik denk dat het verschil in bochtensnelheid te groot is, en er daardoor te veel "ongelukken" gebeuren die bij lange na niet nodig zijn.

Kijkend naar de berekening van Halewijn is het qua effectief rijden om het even. En op een wedstrijd rijden we toch ook maar eens per uur? (In andere woorden "zit er officieel een uur laadtijd tussen de heats").

Daarnaast vind ik de 10 minuten gewoon "te kort". Dit komt omdat je meestal toch even moet wachten voor je de stelling af gaat, en direct om 10 over je er al af geduwd wordt (bij wijze van). Hierdoor wordt je effectieve rijtijd verminderd en kun je nog niet "lekker rijden". Goed het is mij om het even, mijn enige intentie is gewoon voor zo veel mogelijk mensen een systeem hebben die "lekker kunnen rijden".

Wanneer er geen 1:12's rijden terwijl daar wel de tijd voor is? Sja als je dan al weer gaat "versoepelen" ben je zo weer terug bij af, en kun je het beste meteen kappen met alle rijtijden.

Groet Robert
 
Ben nu 3x gastrijder geweest op weekend na-middagen en de rijtijden vielen niet tegen als beginnend onroad rijder. Komend weekend de wekker maar eens zetten en 's ochtends de baan invetten met bandensmeer.

Iemand nog tips mbt bandenvet voor stock tamiya M-03 bandjes en waar te koop.

Overigens zeer veel respect voor Hans en zijn vrouw. Zijn er gewoon altijd en maken de MACH meer dan mogelijk.

Just my 2 cents.
 
Lrp, the border, wordt afgeleverd op de baan.

Muco verkoopt het ook. Merk en type maakt verder niet zo veel uit voor het nivo mini (denk ik). Lrp zit eem handig verdeelsponsje op, en je doet er heel lang mee. Jack the gripper moet je met een kwastje oid aanbrengen. Komt dus neer op persoonlijke voorkeur.

Overigens is mijn ervaring dat je de solaris voor de mini naar mate de avond vordert, steeds minder hoeft te smeren

En wat Hans betreft; inderdaad bewonderingswaardig dat er mensen zijn die zich zo inzetten voor een ander zijn hobby. Ze zijn er gelukkig nog: goede mensen
 
Zeg, even wat anders. Waar blijven de inschrijvingen? Is er ergens anders iets leukers te doen of zo. Zo ja, waarom weet ik dat dan niet?

Ik heb aan één aanmoedigingsprijs wel genoeg hoor! ;-)
 
Hoe zit het met bruikbare meuk die je zelf niet gebruikt.
Is daar een bak voor?

Heb een Traxxas 8.4 NiMh accu (7S) incl. overnight lader en de originele 27Mhz zenderset van de Tamiya XB M03 nog niet in de vuilnisbak gedonderd.
 
Nee, daar is geen bak voor nee... Gewoon hier op het forum aanbieden of anders marktplaats, die hebben een héééééle grote bak daarvoor. ;) :D
 
Banden voor M03

Vandaag als een klein kind in de snoepwinkel accu's leeggemaakt op de indoorbaan. Was erg rustig, veel te rustig.

Bandensmeer voegt niets tot weinig toe aan de hardhouten stockbanden, zonder smeer gaat het beter na 2-3 ronden warmrijden.
Geef nu bijna overal volgas, met glijden over de voorwieltjes gaat de snelheid er wel uit in de lange bochten.

Tijd voor banden met grip, wat is jullie advies.
Deze lijken me wel wat: Tamiya onderdeel 53254
Produkten Muco webshop

Andere tips die ik kreeg waren verlagen / betere schokbrekers / kogellagers

Schrik wel van de prijzen, 80 euro voor een setje schokbrekers (54000) en 30 euro voor een lagerset (M05 54179), M03 set 53348 is slecht leverbaar en bijna 2x zo duur.

Iets meer koppel zou ook lekker zijn, nadeel voor nu is dat de eindsnelheid daarmee ook omhoog gaat :D

Eerst maar eens nieuwe bandjes proberen, wil ook niet teveel spenderen aan dit karretje.
 
Koop dan de solaris uit het clubreglement. Die doen het goed, en kun je 5 februari meteen meedoen. Overigens kan je met de stock banden ook wel goede resultaten halen, want de TAmiya cup wordt ook op de stock banden verreden. Wanneer ben je weer op de Mach?
 
Koop dan de solaris uit het clubreglement. Die doen het goed, en kun je 5 februari meteen meedoen. Overigens kan je met de stock banden ook wel goede resultaten halen, want de TAmiya cup wordt ook op de stock banden verreden. Wanneer ben je weer op de Mach?

Beste Bricks,

Als beginner in het onroad gebeuren heb ik nu 4x gereden op de indoorbaan te Haarlem en vind het zeker leuk. Als solaris bandjes goede grip leveren dan graag bestelnummers en waar te te bestellen.
 
Bedankt voor de info :thumbsup:

Zie dat modelbouw Bloemendaal de Solaris slicks ook in het assortiment heeft, helaas niet voorraad. Tamiya slicks en m-grips zijn wel op voorraad. Voorkeur heeft toch kopen bij een MACH sponsor :D

Heb sowieso een nieuwe zenderset nodig (DX3E). HK GT2 set kreeg ik niet lekker op gas neutraal en "jitterde" op de stuurservo. Zenderset van mijn speedbootje was wel goed in te stellen, maar ontvanger gaf tijdens testrunnen de geest. Gevalletje waterschade vermoed ik. Beter nu dan op het water.

M03 ook even nagelopen op losgelopen bouten en jawel de suspension pin van het rechter voorwiel was losgekomen. Voorwieltrein is dus ook weer strak.

Edit (zenderset)
Zenderset is een DX3C geworden: DX3C DSM 3-Channel Surface Radio | Horizon Hobby
Heeft toch even wat meer mogelijkheden (oa 20 modelgeheugenplaatsen) en geen potmeters:cool:

Nadeel is dat de meegeleverde SR300 ontvanger geen polariteits-sleuven heeft en de uitsteeksels op de gas/stuur servostekkers afgeknipt moeten worden. Dus even goed opletten met polariteit tijdens stekkers insteken. Out of the box is de trimming meteen goed, ter extra controle wel de calibratie procedure uitgevoerd op de regelaar. Wil immers geen volgas missen.

Reactie op het stuur is een stuk preciezer dan met de analoog reagerende HK GT2 set.

Bandjes
Tamiya m-grip en m-slick bandjes ook even gevoeld. De m-slicks plakken al in je hand, gelukkig waren er geen 4 op voorraad anders had ik ze gekocht. Zijn flink aan de prijs (10 euro p/s) en rij je in een middag kaal volgens mij. Tevens een balletje voor Solaris m-mini banden opgegooid bij Muco, zijn beter voor de portemonnee.
 
Laatst bewerkt:
Koop dan de solaris uit het clubreglement. Die doen het goed, en kun je 5 februari meteen meedoen. Overigens kan je met de stock banden ook wel goede resultaten halen, want de TAmiya cup wordt ook op de stock banden verreden. Wanneer ben je weer op de Mach?

De cup rijdt op harde m-grips, die van mij zijn de stock straatbanden zonder grip. Staat een 4xxxx nummer op.

Zachte m-grips bestaan ook, zou een goede keuze zijn. Maar eenmaal de m-slicks gevoeld wil ik die eigenlijk wel om de velgen. Moet ik wel leren sturen ipv over de voorwieltjes door de bocht glijden ;)

Harde m-grips: 50684
Zachte m-grips: 53254
M-slicks: 53340

Wellicht zijn het wel harde m-grips die momenteel om de velgen zitten, slijtage is reeds in ruime mate aanwezig op de voorbanden. Kan ze nog wel een keer kruiswisselen (LA <=> RV / RA <=> LV).
 
Laatst bewerkt:
De Tamiya cup rijdt op de M grip. Als je de 17e maart meedoet, "krijg" je die op de wedstrijd dag.
De open clubkampioenschappen rijden op de Solaris. En dat is een zeer slijtvaste band.
Nadeel volgens de experts is de iets kleinere diameter, waardoor (in theorie) de topsnelheid hoger ligt. De expert zijn verdeeld of dit ook snellere rondetijden tot gevolg zal hebben.
Ben jij er morgenavond ook? Dan rij ik met de rode BMW-mini. Misschien kunnen we wat tips uitwisselen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top