Madhouse rijdt Tamiya Cup

Ik zal eens kijken of ik er meer info over kan vinden.

Deze ESC's zijn nu toegestaan in de Top Stock:
45029 Tamiya TEU-101BK
45041 Tamiya TEU-104BK
45055 Tamiya TEU-105BK
45028 Tamiya TEU-302BK
45057 Tamiya TBLE-02s
906134 Carson Zoomcup
906174 Carson Sirius Max 2 regelaar
906134 Mtroniks Viper Auto Sport 20
????? Mtroniks tio Storm19
906171 Mtroniks ESC 20T

Jammer dat de Hobbywing Quicrun 1060 niet mag, deze is erg fijn en ik heb er voor mijn M-05 (waar de regelaar keuze vrij is) twee besteld.

Bij de TBLE 02S ESC gaat het om Life accupacks waar de low voltage cutoff voor is.
Gewoon die functie uitzetten en een lipo buzzer erop.

En lipo's doen het er prima op. Gebruik hem ook namelijk :)

En waarom specifiek LiFe ?, staat niet vermeldt in de manual , of omdat de celspanning van een Life maar 3,3Volt is per cel?, maar heb je dan bij dat soort accu's geen ondergrens qwa voltage per cel ?

Waarom life?!? Geen idee. Misschien dat tamiya dacht dat life packs het van de lipo zou winnen. Net als blueray en HD dvd waar blueray de slag heeft gewonnen.

de life cutoff werkt bij 5V

Staat inderdaad nergens iets over in de manual.
Maar na wat zoeken omdat ik ook benieuwd was of dit voor lipo is...
Tamiya's New Release TBLE-02 60A Sensored ESC. - All things electric... - Tamiyaclub.com Forums

Tamiya 45057 TBLE-02S Brushed and Brushless EASY SET UP ESC Electronic Speed Controller (Replaces TEU101BK, 104BK, 105BK) at Time Tunnel Models

:confused:, Tamiya vermeldt helemaal niks over een Life accu, dus zullen hun ook niet denken welke accu van welke accu het "gaat winnen".

Die topics heb ik ook al gevonden, net zoals de tegenstrijdige berichten om wel of geen Life of LiPo te gebruiken met deze ESC ......
IK hou de info van Tamiya aan , mede omdat hun het beste weten en omdat ze de fabrikant van het spul zijn.(althans neem aan dat ze weten wat ze verkopen).
Dat in de praktijk toch de esc een 2S LiPo aankan , is misschien mazzel ,of dat de elektronica het gewoon aan kan, of wachten op rook :mrgreen:

Hmmmmm lastig. Voorlopig maar bij de 105 blijven denk ik. Ik heb er 3 waarvan ik er bij 2 de schakelaar af heb gehaald. Maakt dat wat uit?

Welke info van tamiya hou je aan dan? ;)

Staat alleen in de manual dat er een low voltage cutoff is die aan en uit kan....

Input voltage 6,6-7,2 Volt ;)

En als je mijn eerdere reactie's had gelezen , hou ik niks aan mbt de Low Voltage Protection, of Cut-off.... :mrgreen:

Met de 105 heb ik een jaar probleemloos rond gereden , met de carson motor en een traxxas servo (high torque). Maar ik lees ook her en der van storingen....
Denk dat ik gewoon met de 105 ga rijden in de stock klasse en als het toch fout gaat de 02s erin gaat met een externe LVC

Liefs blijf ik rijden met de X-Car 45A esc , maar die is niet toegestaan .

De schakelaar er af halen maakt niets uit, tenzij het vanuit het reglement niet mag.
Bij 1:8 Castle ESC's doe we het wel eens direct al, om te voorkomen dat hij tijdens het rijden stuk gaat.
Wel belangrijk is om de accu dan altijd los te koppelen ( wat sowieso beter is ) want deze functioneert nu dus als aan/uit schakelaar.

In het reglement staat niets over een schakelaar die er op moet zitten of er niet af mag. Er zijn er meer die zo rijden en het is inderdaad opletten dat je altijd de accu loskoppelt maar dat wend snel. Overigens zit in mijn TT-02 nu een versie met schakelaar en in mijn M-05 een versie zonder schakelaar. De M-05 gaf zondag een hoop problemen en ik ben maar gestopt met rijden toen. Ik heb daar nu twee Hobbywings voor aangeschaft.

De reden waarom ik het vraag is omdat ik het vertrouwen een beetje kwijt ben geraakt in de 105 en het liefst niet onnodig stil wil staan op de baan.

Dat soort dingen ga ik niet doen hier, daar ben ik niet handig genoeg voor :D

Maar een 105 heeft toch wel een LVC aan boord? Ik heb altijd begrepen van wel.

Laatst bewerkt:
Ja, ook voor die A123 cellen, dus rond de 5V. Als de 2S Lipo nog maar 5V geeft is hij er geweest. De cut-off moet voor LiPo rond de 6,6V liggen. Vandaar.

Hugo

Ok dat wist ik niet. Dacht dat de 105 dat wel deed maar dus niet. Ik heb er verder ook geen verstand van, een ESC moet het voor mij gewoon doen en wat connectoren aanpassen lukt me nog wel :D

Ik smeer binnen met Hudy Carpet Gripper maar voor buiten heb ik me nog niet verdiept. Daar heb ik nog ruim de tijd voor.

Ja, ook voor die A123 cellen, dus rond de 5V. Als de 2S Lipo nog maar 5V geeft is hij er geweest. De cut-off moet voor LiPo rond de 6,6V liggen. Vandaar.

Hugo

Lipo cut off moet rond de 6v liggen, sommige regelaars (omdat je onder belasting meet) doen zelfs 2.7v per cel.

Maar wat een gedoe, als je denkt dat het niet gaat werken koop je toch een losse lipo monitor? Je hebt ze die een simpele piep signaal geeft of een heldere LED doet oplichten maar er zijn er ook die het signaal naar de regelaar kunnen onderbreken.

Back