Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

1. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Snijpasser is idd een goed idee, naknippen is voor amateurs. Snijpasser een keer of 5 ronddraaien, uiteinde iets inknippen, dan trek je het rondje er perfect uit... lexan bij het uiteinde naar binnen drukken. Zelfde kun je doen bij je spoiler: met stanleymes strak de lijn volgen, uiteinde iets inknippen en je trekt het er zo uit.

2. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ik gebruik altijd de sjablonen die ik bij de airbrush gebruik, erop leggen en dan aftekenen en snijden of knippen maar , de afwerking voor de randen gebruik ik sleutel vijltjes en gewoon korrel 450 dik verlijmd van de rol, hoekjes uitboren met boortje 3mm voor evt. Inscheuren 90 graden hoeken . De kap aan de binnenzijde flink opruwen met scots brite en goed ontvetten en drogen

3. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik heb nog nooit een kap opgeruwd aan de binnenzijde. Veel schade gereden, maar de (LRP-) verf blijft erop zitten. Wel goed uitwassen met Dreft afwasmiddel en dan niet meer met de vette vingers aanraken.

Hugo

4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Vandaag weer een spoiler gespoten maar ik ben er gewoon niet goed in. Uitknippen en afwerken gaat me wel prima af.

Ik had een heel mooi idee voor een nieuwe body maar dat gaat hem niet worden aangezien ik het gewoon niet kan. Ook laten doen is geen optie, kost me veel te veel geld. :(

5. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    wat mislukt er dan?
    Als je gewoon rustig aandoet en echt laag voor laag, moet het toch te doen zijn ?!?!

6. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik krijg het gewoon niet netjes. Afplakken ben ik al geen ster in en daar begint het al. Heb er ook geen geduld voor.

7. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Gewoon scots brite halen, alle verf er af schuren en opnieuw proberen .....

8. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Zo ernstig is het ook weer niet hoor, ik ga er gewoon mee rijden. Maar ik had het het liefst iets mooier gehad.

9. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    De volgende keer gaat het beter , let maar op ...

10. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Zou het? Dat dacht ik na mijn F60 kap ook, die ligt al weer een tijdje in de prullenbak :(

11. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Das jammer , maar misschien met een beetje hulp en uitleg nog een keer proberen , en anders wordt het "laten" spuiten, er staan wat tutorials over het spuiten van een kap online , weggooien is als laatste optie , ook al is het mislukt kan je toch met wat moeite en tijd weer de kap "kaal" maken en opnieuw proberen .
    Nieuwe kap kopen incl verf is net zo duur of duurder dan laten spuiten , lijkt me .

12. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Op youtube staan ook filmpjes dat ze een kap ontdoen van de verf met behulp van een soort remolie.

Maar om eerlijk te zijn is een goede afplaktape het halve werk. Voor het grove gebruik is Kip afplak tape heel goedwaarvan de blauwe ook als Tesa bij de bouwmarkt te vinden is. Voor dunnere lijnen heeft Tamiya goede tape. Laat je anders eens heel goed informeren bij een airbrush shop.
    Er is ook nog zoiets als Faskcolor liquid mask, dit is een soort latex die je in de kap smeert en zich makkelijk laat snijden en lostrekken, veel body airbrushers maken hier gebruik van.

13. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Allemaal al geprobeerd maar het feit is gewoon dat ik er niet goed in ben. Ik heb ook geen geduld voor dit soort klusjes eerlijk gezegd. De enige kap die redelijk gelukt is dat was de Ferrari 458 maar dat kwam omdat deze 1 kleur was en dat ging me redelijk af. Ik hoefde daar alleen de ramen af te plakken :D

1 kleur gaat me dus redelijk af maar de "speciale" ideetjes zijn gewoon wat lastiger voor me.

14. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    een body goed spuiten en zeker met verschillende kleuren en lijnen e.d. is toch een vak apart, ondanks mijn werkervaring als vliegtuigspuiter (wel lang geleden) heb ik er ook wel wat moeite mee om het goed te doen.
    en om dan nog maar over airbrush te zwijgen
    maar goed materiaal is al het halve werk dus goede afplaktape is heel belangrijk

15. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Ik ken er ook geen kl*te van hoor hahaha:D Dus je bent niet alleen. Daarom alles ook 1 kleur bij mij. Anodiseren is makkelijker:rolleyes:

16. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    ook dat is een vak apart om het goed te doen

17. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Gelukkig sta ik niet alleen :D

Maar 1 kleur is ook weer wat saai. Ik wilde namelijk proberen om een 'Polizei' Audi R8 te maken om daar de Tamiya Cup mee te rijden :D

18. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Edit: Foto's even weg gehaald. Die gene die ze hebben gezien weten wat het gaat worden, de rest moet geduld hebben tot hij klaar is :D

Laatst bewerkt: 6 mei 2015
  19. snor

snor

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Ik spuit geregeld kappen. En merk steeds weer dat mensen zich verkijken op de hoeveelheid werk die het is om een mooie kap te maken.
    En dan met name het afplak werk gaat echt veel tijd in zitten. In een uitgebreide kap gaat denk ik in totaal een uur of 8 a 9 zitten. En veel afplaktape. Zoals Roelof al aangaf, gebruik tamiya tape om de randen af te plakken en kip tape om de grote delen in te vullen. En veel dunne laagjes spuiten, dan loopt de verf minder makkelijk onder het tape mocht het toch ergens niet goed aansluiten. En na elke keer spuiten de tape randjes na lopen of ze niet los gekomen zijn.

20. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Neem die kap maar mee naar Deventer, maak ik hem voor je klaar en neem hem mee naar de volgende race. groet Harry

Deel Deze Pagina