Wat voor folie heb je gebruikt? Je zou denken dat dit er met de fohn nog uitkomt, maar misschien ook wel niet. Negeren of een kleine patch op maken.
De gewone OraLight Transparant. Deze lijmt wel goed, want een halve mm zit dubbel gelijmd en dat geeft de vouw. Inmiddels heb ik de bout wat opgestookt, maar veel meer durf ik niet.....Niet te veel naar kijken is het beste.
Ik heb van Salahi (de ontwerper) nog een dringend bouwadvies gekregen voor de versteviging van de carbonbuis-verbindingen. Even een pas op de plaats.
Och, falend dat denk ik niet. Misschien uit voorzorg? Ik vond het eigenlijk niet nodig. Hij dus wel en attendeerde mij er met klem op.
De vleugel begint ergens op te lijken. Linker en rechter aansteekvleugel beide 50 gram en exact even zwaar als die van de XDream. Ik had gerekend op wat gewichtsbesparing, maar nee dus. Wat ook opvalt is dat de geprojecteerde spanwijdte de 200 cm niet haalt maar slechts 197. De vleugeldelen samen zijn keurig precies 200 cm.
Hij gebruikt getrokken carbon van een mindere kwaliteit ik heb ook al buis gehad van hem waar de gaten niet gecenterd zaten. Het kan bij die kwaliteit zijn dat bij belasting de buis in de lengte richting barst. Ik heb ze allemaal vervangen voor gewikkeld is ook nog lichter.
Het bespannen is klaar. Het kleurenschema ligt bij de RES modellen vast. Nu beginnen met de afwerking van de besturing. Ik twijfel nog over wel of niet pull-string voor de roeren.
Leuk, die versterkingen, maar E7 doet m.i niets qua sterkte. De nerf loopt verkeerd, had moeten zijn zoals E8. Verder een mooie kit, en verslag!
Volgens mij is de hoofdfunctie zorgen dat die rib waar hij het dunst is wat meer "vlees" met de achterlijst heeft, en dat zal ie zo ook nog wel doen ... maar inderdaad gespiegeld was net mooier.
Scherp opgemerkt van de beide voorgaande vliegcollega's. @nico v kooten wel bijzondere voettekst in je berichtjes.