magic hand 100 cc sukhoy

Alexxx,

Hier ben ik het niet geheel mee eens.........

Zeker niet in de volgende stelling:
Op het moment dat de lengte van de arm tenopzicht van het scharnierpunt aan de servo kant gelijk is aan het roerkant is het een 1 op 1 en heb je GEEN kracht vermindering of vermeerdering...

Alex heeft wel gelijk, het is hoe dan ook altijd kracht X arm. Hoe langer jou hevel is, hoe minder kracht de servo op het uiteinde van je hevel kan leveren.

Ik heb het ook niet zelf verzonnen, maar servofabrikanten geven het ook altijd op die manier aan, zo zegt Hitec bijv. over de 7955TG: Torque kg./cm. (4.8V/6.0V): 18.0 / 24.0

EVen verder zitten denken, maar in princiepe zeggen jullie nu allebei hetzelfde, alleen is de verwoording anders.

Als je gaat kijken bij de servo hevel is het hoe langer de servohevel, hoe minder kracht er op het uiteinde komt, zoals alex zegt.

Maar ga je de hevel op bv het aileron net zo veel verlengen als de servohevel, blijf je dezelfde krachten houden. (wat jvenant uit probeerde te leggen volgens mij ?) dit is gewoon kracht x arm. servo hevel neemt kracht af met langere hevel, maar op de vleugels neemt de kracht weer toe met langere hevels.

Bij John heeft hij alleen de servo hevel verlengt, dus is de kracht afgenomen. Een gaatje lager zetten had ook geen nut gehad, want dat had de servo dus ook meer kracht gekost.

In die zin klopt het ook wel, als de verhouding 1:1 blijft, dan benut je de servo-torque optimaal, maar in de meeste situaties is die verre van 1:1:) (aan de roerkant, moet je trouwens wel gaan meten vanaf de scharnierlijn, niet vanaf de hevel zelf)

Klopt alex, maar als je je aansturing goed hebt, ligt de hevel aan de roerkant in 1 lijn met de scharnierlijn. anders zijn je uitslagen naar boven en onder altijd verschillend, en komen er weer heel andere krachten op. Maargoed, aan de ene kant snap ik niet waarom dat 1:1 is aangehaald, want dit komt echt maar zelden voor. En als het voorkomt ga je nooit je hevels verlengen, dat heeft dus absoluut totaal geen nut. Die ga je alleen verlengen om je uitslagen mechanisch te vergroten of verkleinen.

Klopt alex, maar als je je aansturing goed hebt, ligt de hevel aan de roerkant in 1 lijn met de scharnierlijn.

Dat is niet waar ik op doel:) Als je de lengte (hoogte) van puur en alleen de hevel neemt, dan is dat te weinig, omdat je vanaf het daadwerkelijke scharnierpunt moet meten. Vaak is een roer als snel 3cm dik, als de scharnieren in het midden zitten, dan moet je dus 1.5cm bij de hevel optellen:!::D

En de sukhoy heeftd weer een vliegschow overleefd
Wel wat kleine kinderziektes en foutjes van mezelf aangetroffen
Maar verders houd het model het erg goed
Ik begin ondertussen langzaam te wennen aan het model
en ik moet zeggen
Hij vliegt erg strak En hij is in de handen van een ervare f3aX vlieger zeker in staat om mee te komen in wedstrijden
Al zal het niet om de eerste plaatsen zijn

Maar als instap model is i zeer goed geschikt
Meede doordat i erg goedkoop is
Dus lang niet zo erg als je hem verspeeld tijdens het oevenen van een moeilijke manuvere

Ik stop met de shop
Het heeft geen zin
Het is nu zo makelijk en goedkoop om in cina te bestellen
Wat meestal ook nog zonder btw de grens over komt
Dus heeft het geen zin meer
Zelfs met mijn gold korting
Is mijn inkoop na de btw hooger
En ik moet van de belastingdienst en minimaale winstmarge aanhoeden
Omdat ik anders aan oneerlijk concurencie doe
Het liefts verkocht ik 1 op 1
Maar dat mag ik dus niet

PFFFFFF en nu hoor ik weer van een heleboel mensen dat ik niet moet stoppen
Dit omdat ik de goedkoopste ben met de motoren en de beste service verleen

Maar ach
De sukhoy heeft sparenwoude weer overleefd
Bij de laatste vlucht op zaterdag pakte de motor nietmeer op
Bij kontrole dat ik de boel demonteerde bleek dit te zijn gekomen omdat de tank
tog wel erg droog stond
Tijd voor een grotere

Dat helpt ook maar ik vind 800cc tog aan de kleine kant
Normaal heb ik dat al haast in een kist met een 30 tot 40 cc motor
En er is plek zat voor een 1,5 liter tank
ook is de kist er licht genoeg voor

De nieuwe props zijn ook weer onderweg
Ik heb er maar meteen 2 besteld
zodat i er 1 op voraad heb
Ook heb ik stevigere wielen besteld
Voor odoorn monteer ik ook de wielpants weer

Ik heb ook nog een kleine electro sukhoy
Lekker om tuis mee te klooien

De sukhoy is er weer klaar voor
Het is tog wel leuk
Hij leeft nogsteeds en de motor blijft ook maar loopen
Al word i nu wel wat ruimer op de lagers

Volgend seizoen de DLE 111 er op

De sukhoy is er weer klaar voor
Het is tog wel leuk
Hij leeft nogsteeds en de motor blijft ook maar loopen
Al word i nu wel wat ruimer op de lagers

Volgend seizoen de DLE 111 er op

Ga je nu wel zelf landen of gaat het weer van lekker vliegen en na een tijdje in de lucht "RICH.........RICH.........(Waar is die gast)......RICH....."

LOL

Misschien kunnen we de "sukhoy" nu echt 3D uitslagen geven :):):)

chicken.jpg

Back