Magnum reloaded

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door flyingjos, 27 apr 2012.

  1. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dubbelpost.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2012
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Zo ziet hij er uit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Goed gedaan !!
    Is wel een héél priegelwerkje :smile:....
     
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Deze Pitts dat is priegelwerk.;)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2012
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    REO
    Bart,

    Is jouw zwarte depron nog uit een oude voorraad of heb jij een adres waar het nog leverbaar is?

    groet,

    Erik
     
  6. accw

    accw

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Almere
    hi all,

    ik overdenk ook een Magnum te bouwen (van piepschuim en depron, bij gebrek aan EPP), maar ik vraag me af waarom ik de gaten achter in de fuselage zou maken.
    Ik kan me voorstellen dat dit in gewicht scheelt, maar is dit merkbaar?
    of is het design (ik vind een gesloten kist mooier, maar dat is smaak)?
    Ik heb heeeel veel uitvoeringen gezien maar geen van allen had een dichte staart.
    enig idee waarom en wat de voordelen/nadelen zijn?

    thanx
    grt,
    Alex
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    En Magnum zonder die gaten is geen Magnum .

    En het spaart veel gewicht als je licht wil bouwen.

    Mvg Johan
     
  8. accw

    accw

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Almere
    maar als ik naar de depron versies met doos constructie kijk, dan kan dat nauwelijks gewicht schelen. wel zie ik een enorme weerstand ontstaan door de opening.
    Ook vraag ik me af hoeveel gewicht het nu precies scheelt en of het de moeite waard is.

    Ik kan me voorstellen dat het opzich niet eens zoveel gram is wat je bespaart, maar dat je, indien je de uitsparingen niet maakt, hierdoor het zwaarte punt wat naar achter trekt. Omdat te compenseren zul je of de accu verder naar voren moeten plaatsen (en dat zal nauwelijks gaan) of gewicht aan de neus toevoegen (en dan loopt het gewicht zeker snel op).

    Ik denk dat ik voor een compromis ga en mijn binnenkant van 3cm piepschuim uitsnijdt en 2 depron dekplaten aan de zijkant dicht laat...
    Zijn er dan zaken die ik over het hoofd zie?

    grt en thanx,
    Alex
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2013
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.153
    Ik heb mijn Magnum nog niet klaar, maar ik zie naast dat gewichtsvoordeel nog een voordeel in de extra weerstand.

    Waarom maken ze toch allemaal van die remplaten en zo op schockflyers........
    met iets meer vermogen toch langzaam vliegen en voldoende luchtstroom over de roeren hebben..........
     
  10. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Is nog uit mijn oude voorraad en is voorlopig nog niet op.
    Ron heeft het ooit voor mij gehaald maar ik weet even niet meer waar vandaan.

    Ze horen er gewoon in als deel van het ontwerp maar echt veel maakt het niet uit op een vliegtuig waar 50 gram depron aan zit.
    Met EPP is het gewicht aandeel van de romp veel groter en kan het zijn voordeel hebben bij plaatsen van de accu i.v.m.het zwaartepunt.
    Bij mijn depron uitvoering zal luchtweerstand weinig uitmaken om dat de romp meer een vierkante buis is van voren en van achteren open.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2012
  11. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    ik denk dat de leuk bedachte zwarte magnum helemaal wel wil afremmen omdat de achterkant van de romp een grote luchtkamer is daar hij helemaal open is
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Het zou wel eens in het voordeel van de wendbaarheid kunnen zijn omdat de zijdelingse oppervlakte van de romp afneemt door die gaten.
    Ik ben benieuwd hoe hij vliegt het zou wel eens een goede beginners kist kunnen zijn.;)
     
  13. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    geef maar eens 4cm links rechts en 3 cm up down dan weet je hoe wendbaar hij is ik rol er dan mee in de hal
     
  14. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Veendam
    Nou Pieter het is gelukt, ik heb net 15 stuks besteld voor de leden van onze club
    hij is een weekje bezig om de snijden en dan zullen we ze ontvangen, bedankt voor je hulp
     
  15. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    graag gedaan Jan kom eens langs als ze klaar zijn effe een magnum treffen
     
  16. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Veendam
    ja leuk bij jullie vliegen er geloof ik wel meer dan 20 en bij ons een stuk of 18 leuk met 40 magnum reloaded in de lucht :)
     
  17. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    vanmorgen de acromagnum buiten voor het eerst gevlogen en dat was een genot bijna nul wind en dat vliegklaar net onder de 220 gram deze magnum met rechte vleugel en twee rolroerservo.s die netjes in de pootjes weggewerkt zitten kun je lekker rollen meskant vliegen en wat al niet meer wie op de magnum reloaded uitgekeken is kan hiervoor de acromagnum van epp shape als aan te bevelen opvolger nemen
    gr.Pieter
     
  18. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    Past de vleugel van de Acro-magnum in de romp van de reloaded?
    Als dat zo is kan je toch makkelijk even de vleugel wisselen?

    Groet.
     
  19. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Delfzijl
    hoi Jasper
    dat is het probleem juist de reloaded hefft een hol vleugelprofiel met passing aan de romp dit heeft de acro ook maar dan met een recht symetrisch profiel met passing aan de romp kijk anders eens op epp shape dan zal je er een hoop duidelijk worden
     
  20. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.991
    Locatie:
    Rottevalle
    Zijn er al snijsetjes te koop in nederland . Of een arf voor een redelijke prijs.
     

Deel Deze Pagina