Maiden E-Vibe 50 eindigd in tragedie

Discussie in 'Flybarless' gestart door Lazerbeak, 16 mrt 2010.

1. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Tjerk,

Dat een doorfikkende servo een spanningdip geeft bestaat weldegelijk, ik geloof alleen niet dat dat bij jouw de oorzaak van het extreme ballet in de lucht is geweest. Wel zal die doorfikkende servo ,toen ie al in de boom hing , voor een spanningsdip hebben kunnen zorgen.
    Ik bedoelde dus dat ik denk dat in jouw geval de servo als veroorzaker in het kanariezand kan. snappie em nog?

maar de sensorunit is dus al in duitsland, goeie zaak des te sneller heb je er weer 1 retour. Ik ben benieuwd wat hun oordeel zal zijn.
    Gauw nummer 2 ook bouwen want je mist heel wat vlieguren zo!

Freek-Willem.

2. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Nee alleen een brief is naar Duitsland! Ik zal de Protos maar ontmantelen en daar de V-bar vanaf halen. Ik kan er natuurlijk ook weer een flybared-kop opzetten, dit zal ik doen als de spindle krom is van de kasama kop, die moet dan weer appart besteld worden.

Welterusten Freek!

3. B. de Groot

B. de Groot

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Intresant verhaal wat ik vandaag op de club hoorde:
    Iemand had de aileron en de pitch servo's omgedraaid in de V-stabi zonder
    dit door te hebben. Door wat kanalen te reversen werkt alles natuurlijk wel normaal dan.

Nu is het echter wel zo, dat de hele optimizers hierdoor in de war raakten en bij de
    6de vlucht kreeg de heli blijkbaar ook een eigen wil met een crash als gevolg.

Natuurlijk verklaart dit niet waarom de staart eerst wegdraait, maar hier een
    mogelijkheid:
    De V-stabi ziet dat er pitch word gegeven, terwijl het eigenlijk aileron is (want die
    kanalen zijn verwisseld) om de extra pitch te compenseren gaat de V-stabi vast
    de staart bijsturen om die netjes op z'n plek te houden. In werkelijkheid geef je
    helemaal geen extra pitch en hoeft er dus niets gecompenseerd te worden,
    vergezocht maar het zou "misschien, eventueel" een mogelijkheid "kunnen" zijn.

Helaas kan je nu waarschijnlijk niet meer checken of dit
    inderdaad verkeerd aangesloten was.

Hopelijk kan Mikado zien wat er precies aan de hand geweest is.

Gr. Bas

4. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    De heli zal niet optimaal vliegen met een verkeerde mechanische aansluiting. Het vliegt wel :)

De kans dat de heli helemaal zn eigen weg krijgt door die (veel gemaakte) fout is niet aanwezig. Je kunt je wel totaal verkijken op een piro aangezien de piro opt. dan totaal niet werkt ;) Wellicht lijkt het dan alsof de heli een eigen wilt krijgt als je het niet verwacht.

Als de piro's bij Tjerk level waren (?) dan is een foutieve aansluiting uit te sluiten.

5. Vinnie-Pinnie

Vinnie-Pinnie

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Lijkt mijn probleem wel waardoor je een met name "waggie" tail krijgt:rolleyes:

6. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Das dus weer iets anders ;) Tail is super strak met verkeerde aansluiting. Zie je voornamelijk in piro's. Cyclic klopt dan niet meer.
    Bij jou waren de piro's level toch?

7. Vinnie-Pinnie

Vinnie-Pinnie

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Klopt Bart alleen bij mij lijkt de staart zijn eigen weg te willen gaan en toch weer niet en dan weer wel en dan weer niet enz........:confused:

8. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Zojuist even alles dubbel-gechecked, de kabels vanaf de ontvanger naar de V-bar zitten allemaal goed. Vervolgens heb ik in de software gekeken bij de afbeelding van de swashplate welke servo in welke channel moet zitten.. Ook deze zitten allemaal goed!

Dit zal dan wel niet de oorzaak zijn geweest en kan ook zijn rust vinden in het schelpenzand. Toch bedankt voor de input!

Groenten,
    Tjerk (die er dit weekend erg de pest in had niet te kunnen vliegen)

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik snap niet waarom jij die sensor niet meteen hebt meegestuurt :confused:

10. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Via de e-mail?

11. nwolsink

nwolsink Guest

jazeker via een "deeltjesversneller" :p

12. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Ik heb zojuist bericht gehad van Mikado!
    Conclusie die iedereen had kunnen bedenken, ik moet die meuk opsturen.

Gaat morgen gebeuren.

13. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Nou weet ik niet hoe ver jouw natuurkundige kennis gaat, maar volgens mij gaat dat nie werken.. Ben je niet in de war met een transporter, of bedoel je DHL Overnight Service ;)

On-topic: Hopen maar dat Unse Deutsche Freunde je matsen! En dan maar rap weer door aan je kist, ben ernstig benieuwd hoe het vliegt :D

14. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Dan nog blijft het verhaal wat Bas post wel een heel belangrijk punt om te controlleren alvorens je weer de lucht ingaat.
    Bij de T700 en andere niet Mikado setups wordt daar ook met klem op gewezen door o.a. fredrik (Mr.mel).
    De Vstabi (controlloop) raakt echt van de wijs als de boel niet helemaal juist staat.
    Hij heeft een hele goede serie filmpjes gemaakt waar hij een niet standaard setup van A tot Z insteld:
    YouTube - Kanaal van FredrikMelin72

Grt,
    Eric

15. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Heel mooi! Bedankt Eric! Je steekt er altijd wat van op!

Die gasten vinden het prachtig om alles helemaal uit te zoeken om het maximale eruit te halen. Nu hoort dat natuurlijk ook bij de hobby, maar ik ga toch liever vliegen en vind het fijn dat anderen het fijn vinden dat ik het fijn vind dat hun het allemaal helemaal uitzoeken. Dat gezegd hebbende, fijne nacht en welterusten!

Tjerk ;)

16. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Ik heb de eerste reactie van mikado binnen:

Is dat even bijzonder?

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Eeh.... maar bij jouw deed hij duidelijk gek en met een andere sensor was het goed. Ze moeten hem dan meer even heeeeeeeel goed testen.

18. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    ik snap het al....

misschien kan hij beter in het duits antwoorden, engels is duidelijk niet zijn sterkste kant. enne,... Na pasen hebben we weer een nieuwe "EPIC FAIL". Of niet Tjerk?

'epic fail master' Steven!

19. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Dat vraagt om foto's!

20. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Ohh noh..

Deze Laurens?