Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 5 mei 2012.

1. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Zit een beetje te tobben met montage van de GPS...
    Ik kan 'm bovenop doen door de twee buitenste boutjes van een van de armen los te draaien, kruis er op en terugdraaien. Dit lijkt mij een prima oplossing, maar ik zie niemand het zo doen; waarom?

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    volgens mij hebben de meest dat zo ZamBeZi ;)

3. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Kwam dit tegen

[media=youtube]_uF2CcDRWWg[/media]

4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Yep... kijk maar bij mijn bouwverslagen.. Ik zaag er altijd 2 lipjes vanaf,werk het netjes bij, zo valt het niet meer op dat het een kruis was, en ziet het er erg gelikt uit.

5. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Bedankt. Het gaat hier de goede kant op. De GPS moet dus een definitief plaatsje krijgen, de bedrading nog even netjes wegwerken en dan kunnen de props er op voor een eerste test.

Dankzij dit geweldige draadje ook ontdekt waarom aanvankelijk de motoren niet wilden starten; ik moest 1 kanaal omdraaien.

Toch een vraag:
    Ik heb op mijn Aurora 9 twee 3-standen switches aan kanaal 5 en 6 gezet. De ene is voor Control Mode en de andere voor IOC. Maar er is ook nog zoiets als "Go home and land"... Valt dat niet onder een knop te zetten? Lijkt me wel aardig, of is die knop gewoon de aan/uit knop van de zender om zo de failsave aan het werk te zetten?

HD

6. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    dat kan beide , heb je nog een kanaal over voor failsave , dan kun je deze daarvoor gebruiken
    ook zou ik instellen als je je zender uitzet deze ook failsave springt , wel zo handig als je om de een of andere redenen geen bereik meer hebt ;)

Nick

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Idd zender uit = failsafe!
    Als extra een mixje maken voor "failsafe op de knop"

8. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Ik heb hem er weer af gehaald. In die van mij zat speling dus het staafje kon wat heen en weer.
    Ik heb hem op een plaatje laag gemonteerd zie een aantal berichten terug.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Heel handig opgelost. Hoe kom je aan dat plaatje?

Ben op dit moment me DJI F450 in aan het bouwen.
    Motoren mogen weer los. Vergeten locktite aan die schroeven te doen.
    Wel aan de armen gezet maar niet aan het juist belangrijke, de motoren :mad:

10. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Na 12 uur rustig jou verslag gelezen te hebben Emil, wat youtuben en bouwen is ie eindelijk af. Ik zie familieleden me al komen vragen om ook eentje voor ze te bouwen. Nou gaat ze geld kosten want er komt veel tijd bij kijken.

Ik stond ff raar te kijken hoe je hem start. Ik dacht throttle op en gaan de motors aan.Terug je verslag gelezen en er achter gekomen. Best grappig maar wel safe.
    Heb hem gestart, rustig full throttle maar sloeg ie om naar rechts. Gelukkig heb ik het eerst op een matras getest :)
    Enig idee hoe dat zou komen?

Alvast bedankt.

11. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Motoren wel goed aan gesloten motor 1 in m1,, enzz..

Patrick

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Compas gecalibreerd ? (buiten)
    Idd, staat die op Atti ?
    En alles Correct ?

Dus motor nummering (m1 van naza naar motor 1, etc). Motor draairichting en de juiste props op de juiste motoren ?
    Der zal iets niet helemaal goed zitten...
    (ervan uitgaande dat je dji esc gebruikt, anders ook de esc calibreren, zodat ze gelijk lopen. dji esc hoef je niet te calibreren)

Even rustig alles GOED nalopen of alles klopt...

13. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Ik hoefde maar 1 kabel om te wisselen na het testen van de draairichting van de motoren toen ik bezig was. Props na gekeken en zie nu dat er een r op staat, dus clockwise rechts en ze zijn allemaal juist gemonteerd.
    Zal dan aan de compas liggen want ben niet mee naar buiten geweest. Hij staat wel op Atti.

Zou nu in de nacht naar buiten willen, maar ik doe het wel morgen ochtend. Verder doet alles het goed tot nu toe dus moet wel goed komen. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 5 jan 2014
  14. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Succes Afiso. De mijne is zo goed als klaar, ware het dat de piloot met een griepje aan huis is gebonden. Zal volgend weekend wel worden.

Ik zit nog steeds te tobben met die GPS; ik vind het geen porum op zo'n stokje en ook kwetsbaar. Zou het nou echt nodig zijn?

HD

15. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Gewoon uitproberen op jouw manier. Blijkt dat hij storing oppikt dan overschakelen op Manual en verder of terug vliegen en de GPS op een andere plek of manier monteren.

16. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Bedankt en een snelle beterschap.

Koffie en brood zijn al naar binnen, dus ff met laptop en me DJI naar buiten en wat rondjes om me heen draaien om de compas en gps goed in te stellen.

Kwam trouwens dit filmpje tegen voor me DX7s met DJI F450.
    l-1kEl8NWMc[/media] DX7s NAZA DJI F450 & DJI F550 Switches Setup - YouTube

17. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    M'n GPS ga ik nog plaatsen zoals iemand hier op het forum heeft gedaan. Rechstreeks bevestigd op een stukje alluminum plaat van de gamma.

18. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Ben ik weer. Denk dat het probleem is dat ik mijn compas niet kan kalibreren omdat ik niet in manual mode kan komen via dat programma. Kan alleen kiezen tussen GPS, Attitude en Fail safe. Ik heb manual mode nodig om die compass te kalibreren.

Thanks.

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Klopt, end-points zo aanpassen dat je wel er komt. Zie ook verslag staat dat ook in.

20. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    GPS heeft een plaatsje en best wel okee denk ik. Ik heb het carbon stokje met hotglue aan beide einden vastgezet. Het kruis zit op de onderplaat aan de achterzijde. Het uitstekende lipje heeft twee sleuven. Het kruis zit met twee boutjes door de rechter sleuf vast. Het kruis zit (dus) 45 graden geroteerd en twee delen vallen dus buiten het lipje van de onderplaat. Doordat in het kruis geen gaten maar sleufjes zitten, kan ik ook nog wat spelen met de exacte hoek van de GPS, mocht dat nodig zijn.

Ik kom er nu wel achter dat ik waarschijnlijk de verkeerde tape heb gebruikt om de NAZA vast te zetten; ik heb die dunnere gebruikt. Zou dat een probleem zijn?

HD

Deel Deze Pagina