Dan hier even een verslagje van een Zwarte Piet ;-)
Ik had mijn teamgenoten flink wat werk bezorgd, de een stelde zijn auto beschikbaar (M05 V2 Pro) en hij heeft de body van verf en lichtjes voorzien en de ander heeft al zijn kennis in de setup gestoken om een zo snel mogelijke auto te krijgen.
Helaas hadden we geen van allen tijd om de weken voor de wedstrijd te gaan testen met z'n allen, dus waren we alledrie zaterdag op tijd in Uithoorn zodat we nog het een en ander konden testen.
De auto werd onderhanden genomen door de Sleutel Piet (alias M. de Bekelaar) en de laatste aanpassingen werden gedaan aan de body door de Verf en Licht Piet. Ondergetekende (de Regel Piet) stond er bij en keek er naar en haalde een bakkie koffie en thee.
Toen alles klaar leek te zijn, zijn we de eerste proef ronden gaan maken. Sleutel Piet ging er goed mee rond, maar de Verf en Licht Piet en de Regel Piet konden er niet lekker mee rijden, veels te veel stuur. Dus kon Sleutel Piet weer terug naar de sleutelplek en aan het werk. Na nog enkele aanpassingen en proef ronden konden we alle drie er goed mee rond komen. Maar net 15 minuten voor de start bleek aan 1 kant de verlichting aan de voorkant het niet meer te doen, help, stress, paniek!! (waar is Paniek Piet als je hem nodig hebt....)
De Verf en Licht Piet is druk aan de gang gegaan, maar kreeg het in eerste instantie niet goed. Dankzij de 3 minuten uitstel van de start (nogmaals onze dank hiervoor ;-) ) hebben we de auto snel aangepast zodat er een andere body op kon en kon de Sleutel Piet starten met de wedstrijd.
Na een half uur lagen we op de 1e plaats met enkele ronden voorsprong. Nu was het mijn beurt om de zender in handen te nemen. Enkele teams begonnen problemen te krijgen die ze buiten de baan moesten repareren. Gelukkig voor de Zwarte Pieten bleef de auto goed rijden en zo konden we onze voorsprong vergroten. Na een uur was het de beurt aan Verf en Licht Piet. Hij reed ook lekker z'n rondjes en we hielden onze voorsprong. Na 1,5 uur zou de nacht in gaan, dan moeten de lichten het doen van de body. Gelukkig kon de Verf en Licht Piet het probleem oplossen voor zijn beurt om te rijden, dus de body lag klaar. Twee minuten voordat het donker werd hebben we gewisseld. Snel de auto naar de sleutelplaats, de bodyposts aan de achterkant verwisseld, licht aangesloten en de body erop. Sleutel Piet kon weer rijden. Hij heeft de hele nacht (45 minuten) gereden, tactisch gezien vonden we het beter. En nog steeds lagen we op kop met circa 15 ronden voorsprong. De andere snellere teams hadden allemaal problemen (gehad) en lagen redelijk achter.
Toen net de nacht weer voorbij was en de lichten weer aan waren viel een koplamp uit, maar gelukkig hoefden we niet binnen te komen, alleen s'nachts was verlichting verplicht.
Na de nacht heb ik de zender weer overgenomen en de auto ging nog steeds lekker. Bij de wissel lagen iets van 18 ronden voor en na mijn half uur rijden lagen we er bijna 40 voor. Dus het moest gek gaan lopen wilden we het podium missen...
Als laatste ging Verf en Licht Piet rijden. Die kon heerlijk cruisen tot de finish. Uiteindelijk hebben we in totaal 854 ronden gereden!
Onderstaand de uitslag
1. Team De Zwarte Pieten 854 ronden
2. Team Speedy Gonzalez 817 ronden
3. Team De Toyboys 802 ronden
4. Team Smartmontage 798 ronden
5. Team The Border(line) 613 ronden
6. Team TamiyaGekken 603 ronden
Bij deze wil ik alle teams en zeker The Border (Michel en Thaan) bedanken voor de leuke en vooral gezellig race! En uiteraard mijn team genoten bedankt!
Namens de Zwarte Pieten,
De Regel Piet (Martijn)
De Verf en Licht Piet (Eric)
De Sleutel Piet (Michael aka De Bekelaar)