gaat niet goed met de modelbouwer . misschien hier iemand die in bestuur kan helpen. las gister dat het dit jaar er op of er onder is . ben al lang lid staan soms leuke dingen in denk dat na bestellen geen probleem moet zijn . toch leuk dat artikelen hier weer voor bij komen buiten dat vind ik dat je wel heel mooi bouwt hoop hem keer in de buurt te zien varen suc6 Henk
Dat zal dan toch meer zijn dan alleen wat raap en niet werk of het aanleveren van kopij. Heeft denk ik veel meer met inzicht / beleid te maken. Dat kan je nergens zomaar even veranderen door te gaan helpen. Dan moet je heel de toko sluiten en op een reeds bewezen manier herstarten met compleet andere mensen die het voor het zeggen hebben.
zoals bij meeste instellingen bedoel maar mocht bestellen niet lukken ..... blijf het wel leuk blad vinden staan wel eens leuke dingen in maar wel erg groot verschil met jaren terug toen werd een mes besproken nu printen ze even de opbouw van een schip dat is de tijd zullen we maar zeggen oja vergrijzing slaat ook toe dat merk je goed
Netjes hoor, wat de radarreflector betreft, staat deze op de echte ook zo? hij hoort zo te staan dat hij als het waren water opvangt. Mvg, Pascal.
Zo hier dan eindelijk weer een update van de Matador 3 wat er afgelopen maanden na de zomervakantie is gebouwd aan de bok. Ik ben druk geweest met het bouwen van het strijkportaal en hoofd topblokken. Deze zijn volledig uit messing gemaakt. strijkportaal door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:41 Na het solderen even stralen. strijkportaal na het stralen door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:42
Hier nog een paar foto`s van het strijkportaal na de afwerking. Inclusief ladders en glijvoet. strijkportaal voet door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:43 Hier zijn de schijvennesten goed zichtbaar. strijkportaal schijvennest door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:44
De hoofdtopblokken. hoofd topblokken door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:45 De gaffels met schijvennest. strijkportaal 2 door BM Mat3 geplaatst op 27 dec 2015 om 21:45
Helemaal mee eens, en niet alleen het product is perfect, ook de foto's zijn geweldig van kwaliteit! Cor
wow wat een prachtig werkstuk, Ik hoop dat je volgende updates iets sneller komen. Maar anders wachten we geduldig hoor, belangrijk is te kunnen bouwen op je eigen snelheid.
Heren, Bedankt voor de positieve reacties! Hier een kijkje op de werf waar nu de mastvoeten voor het A Frame in aanbouw zijn. Ik heb de onderdelen even los in elkaar gezet om te kijken of alles een beetje past. De engineering in Inventor heeft bij deze onderdelen zeker wat meer tijd gekost omdat er verschillende hoeken en schuine zijdes in zitten, en het straks behoorlijk wat krachten krijgt te verduren. Mastvoet A Frame 2 door BM Mat3 geplaatst op 18 jan 2016 om 21:38 Mastvoet A Frame door BM Mat3 geplaatst op 18 jan 2016 om 21:38 Tot snel!!
Goedeavond, Bij deze een kleine update van de vorderingen van de bouw van de Matador 3 waar ik in de eerste maanden van dit jaar mee bezig ben geweest. De A Frame fundaties zijn gereed en worden later net als de railgeleidingen en schijvennesten verdiept in de ponton gemaakt door middel van lijm i.c.m. boutverbindingen. A Frame fundatie door BM Mat3 geplaatst op 14 apr 2016 om 21:06 A Frame fundatie 2 door BM Mat3 geplaatst op 14 apr 2016 om 21:07
Hier nog een overzichtsplaatje. Overzicht voorzijde ponton door BM Mat3 geplaatst op 14 apr 2016 om 21:07 Binnenkort hoop ik weer wat beeldmateriaal van de railgeleidingen te kunnen plaatsen. Groet,
Goedeavond Adam, Nee ik ben dit jaar helaas niet aanwezig op de werkschependag. Ga de bok klaarmaken voor de modelbouwshow van Dordt in Stoom 2016.
Goedeavond, Ik ben nog steeds aan het brainstormen over de vaaraandrijving van de bok. De ponton heeft een waterverplaatsing van een slordige 70 kg. Nu wil ik er perse schottelaandrijvingen onder gaan maken, alleen zelf bouwen met 25mm schroeven kijk ik tegenop. Nu ben ik schottelaandrijvingen tegen gekomen op internet met 25 mm schroeven. Kunnen jullie eens beoordelen of ik met 25 mm schroeven in een schottelaandrijving deze zware ponton aan het varen ga krijgen? Ga ik deze schottels dan niet overbelasten? Er komt wel een stevige boegschroef in met een schroef van 35 mm. Ik heb ook het topic van Helicor zitten lezen over de plannen over zijn drijvende bok en aandrijving maar wordt daar niet veel wijzer van. Groet Edwin
Hallo Edwin, Om die 70 kg in beweging te krijgen met twee Schottels met 25 mm zal een zware klus worden. Je zult die Schottels niet zo gauw overbelasten (tenzij je ze 10.000) toeren laat lopen, maar hun stuwkracht is denk ik te klein. Uiteindelijk gaat die 70 kg wel bewegen, maar buiten het gewicht moet je ook de windvang in de gaten houden. Een deel van het verleieren kun je wel opvangen met de boegschroef, maar je krijgt het spul gewoon niet tegen de wind in. Of kan die boegschroef ook meehelpen de bok vooruit te krijgen. Zelf vaar ik met een model van 90x12x5 cm met een gewicht van 3 kg. Het 25 mm schroefje gaf haar een aardige snelheid (2,5 km/u), maar het duurde wel even dat ze op snelheid was. Achteruit deed het schroefje 2x niets, dus heb ik een nieuw 30 mm schroefje gemaakt. In jouw geval draait de schroef altijd de goede kant uit natuurlijk. Zit er om de schroef een straalbuis? Die zal het rendement wel iets verhogen, maar ik vrees dat het geen succes wordt. Denk dat je op z'n minst schroeven van 40 mm moet hebben. En dan meer om de windvang te overwinnen, dan het gewicht. Wordt een mooi spul, waarvan ik met plezier de vorderingen volg. Gr. Klaas.