Materiaal remvoering kopen, waar..?

Haha, jij hebt ook echt teveel vrije tijd he.:p;)

Welke afstand moet je hebben tussen de twee gaten?. Ik kan dan even kijken of ik nog iets moois heb liggen. Misschien passen de Capricorn remvoeringen wel, dan kan je stoppies maken. :D

Haha, jij hebt ook echt teveel vrije tijd he.:p;)

Ach joh, als je een beetje handig bent met SolidSnurks dan is het nog geen uur werk, incl, uploaden op Youtube. Gewoon foto maken, gebruiken als achtergrond en de sketch overtrekken...Heb je maar 1 maat nodig en schaal je de boel op maat. Als je net als jij alles gaat zitten opmeten, tja...

Maar dat van Capricorn vind ik ok, meet morgen even na.
Je weet dat ik die rommel liever niet gebruik, maar ja..:D

Ach joh, als je een beetje handig bent met SolidSnurks dan is het nog geen uur werk, incl, uploaden op Youtube. Gewoon foto maken, gebruiken als achtergrond en de sketch overtrekken...Heb je maar 1 maat nodig en schaal je de boel op maat. Als je net als jij alles gaat zitten opmeten, tja...

Maar dat van Capricorn vind ik ok, meet morgen even na.
Je weet dat ik die rommel liever niet gebruik, maar ja..:D

Natekenen of overtrekken heb ik wel gehad, heb nu gewoon de originele cad-files. ;)

Centerafstand is 26mm bij mij dus dat gaat niet passen.

Klopt, was toen voor de startbox.

Weet alleen niet of dat frictiemateriaal top is. Zelf heb ik betere ervaringen met de teflon remschoenen zoals de gele van Mugen en Serpent.
De standaard schoenen van Xray zijn ook van hetzelfde soort materiaal gemaakt wat voor 1:1 koppelingen wordt gebruikt en persoonlijk vind ik de standaard Xray remmen vrij waardeloos.

Ik weet wel van mijn BMT tijdperk toen ik met de rem aan het experimenteren was dat gewone remvoering van auto's het constantste was maar wel snel sleet, zelfs met brandstof er overheen gegoten (de rem zat naast de tank) werkte de rem goed. Ik heb zelfs koolstof remvoering gemaakt op een stalen schijf en je merkte dat het koolstof moest opwarmen en zo de rem er langzaam in kwam. De meest simpelste rem was toch de epoxy schijf met stalen platen, zeker als je met een klein plaatje langs de watersnijder gaat kan je iedere wedstrijd lachend een nieuwe schijf plaatsen maar nodig is het niet.

Als ik het goed begrijp is het geschikt voor zeer zwaar gebruik (vrachtwagens enz.) en zal het dus een behoorlijke druk nodig hebben om te gaan vertragen.
Maar aan de andere kant betreft de hardheid van het materiaal maar 80 shore, dus het moet wel te vervormen zijn.

Laatst bewerkt:
Zeker als die stalen platen klaar zijn is het een kleine moeite om dat eens te proberen. Maar wat bedoel je met epoxy schijf? Pure epoxy kan haast niet de bedoeling zijn, glasvezel versterkt zeker? Of begrijp ik het niet goed.

Als ik het goed begrijp is het geschikt voor zeer zwaar gebruik (vrachtwagens enz.) en zal het dus een behoorlijke druk nodig hebben om te gaan vertragen.
Maar aan de andere kant betreft de hardheid van het materiaal maar 80 shore, dus het moet wel te vervormen zijn.

Ik heb het filmpje laten zien + de autos rijdend en ook de boel doorgerekend voor ze, Dus vlaktedruk, glijsnelheid, energie inbreng en dutycycle. Mag aannemen dat zo`n bedrijf daar het juiste spul bij kan bedenken. Het bedrijf waar ik de boel laat maken zit in Nederland en heeft verschillende merken en types frictie materiaal.
Uit het linkje is volgens hun de juiste, het is zeker niet het spul dat je veel ziet op koppelingen en remmen. De basis is anders. Het heet niet voor niets SF "science friction"...hahaha, past wel in mijn "Pure Free Fighting Machine"

Maar testen zal uitsluitsel geven.

Ja dit materiaal komt mij bekend voor van 30 jaar geleden. Heb overigens een schijf van carbon gemaakt voor de NT1 maar dat moet iedere keer opwarmen voordat het remt. Met blank metalen remplaatjes op een carbon schijfje. Roy , kan je, als het past, best eens van mij proberen als je wil.

ps zou gewoon kurk niet werken?

Ja dit materiaal komt mij bekend voor van 30 jaar geleden. Heb overigens een schijf van carbon gemaakt voor de NT1 maar dat moet iedere keer opwarmen voordat het remt. Met blank metalen remplaatjes op een carbon schijfje. Roy , kan je, als het past, best eens van mij proberen als je wil.

ps zou gewoon kurk niet werken?

Ben druk bezig geweest met tekenen en het ontwerp is helemaal af en ligt vast,
als ik de spullen heb kan ik makkelijk switchen tussen een epoxy schijf, carbon schijf, frictie materiaal op stalen platen of eventueel op de schijf.
Ik ga het allemaal proberen.

Helaas past er niks van xray in het remsysteem van de HK, de schijf is 3mm te groot en de rem plaatjes veel te klein.
Kurk is denk ik zo weg en verbrand.

Het laten laseren van de plaatjes was 100 euro, veels te duur dus...
Hans van de Kyosho maakt het even voor mij, helemaal top.
Dan stuur ik snel de schijf naar Veenendaal voor het bekleden.
Hoop dat het voor het NK klaar is.

Back