MAX-Z X-Power Heli(etje)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RCEFlyer, 15 sep 2009.

1. wiebje1962

wiebje1962

Lid geworden:
    25 okt 2009
    De heli die op het plaatje staat van Conrad (Indoor-helikopter "Micro" (R2F) 2,4 GHz) is gewoon een Walkera 4#3B.
    Zie de site van Walkera:
    WALKERA--CHINA
    Bij Conrad staat deze voor € 129,-, maar als het wat meer mag kosten, dan zou ik toch voor een wat nieuwer model gaan! Je kan hier alleen niet uit opmaken of het een brushed, single brushles of dual brushless is.
    Maar als ik de plaatjes vergelijk met de site van Walkera lijkt het maximaal een single brushless. Want de dual brushless heeft aan de staart niet nog een extra (wit) tandwiel zitten. Daar zit de staartrotor direct op de motor!

Bij www.helipal.com kost de 4-3B met dual brushless $159,- en de single brushless $139,- (of de laatste bij Wowhobbies voor rond de € 100,-). Natuurlijk wel + verzendkosten en als je onder de € 120,- alleen + BTW.
    Dat is helemaal compleet incl. 2.4 GHz zender en reserve onderdelen.
    Maar voor $ 169,- heb je een veel nieuwere 4#6 of zelfs een 4#6S met 3d gyro!!
    Die laaste kan je ook in Nederland krijgen, bijv. bij RCHellevoet of RomaToys.

Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  2. tchawaii

tchawaii Guest

Er bestaat dus een betere versie van? dat is goed om te weten....
    Ik bekijk die andere later even, eens zien welke het beste is. Hoe kan het merk ""Reel"" nu een walkera zijn? of is dat standaard bij de chinese modelletjes?
    Hoelang zal die ongeveer vliegen en wat is de laadmethode?

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dus het was toch een 4#3! Ik vond hem er al sprekend op lijken.

Veel modellen worden onder diverse merknamen op de markt gebracht, rebranding, heet dat. Zo is de Nine Eagles Solo Pro ook als Hype Solo Pro, Robbe Nano Arrow, Nine Eagles Soar en Colibri te koop. Bij Walkera is dat blijkbaar niet anders.

Deze heli's werken met losse accu's, misschien dat er een netlader is meegeleverd, anders zul je die apart moeten aanschaffen.

4. pascalheli

pascalheli

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    daar bij www.minihelicopters.nl hebben ze nou ook van die mini helicopters maar dan voor buiten (2.4 gHz) en maar 22cm lang, zag ook dat ze er onderdelen ervan hadden, oja het was ook nog een 4 kanaals, kreeg er een nieuwsbrief over...
    ziet er wel apart uit, ze haden me ook vermeld dat er een promo-video van zou komen.. het gaat om de 4ch ''mini flier'', weet er iemand iets over..?

5. tchawaii

tchawaii Guest

Deze week heeft aldi een mini-helietje voor 27 euro. Wel helemaal plastic als ik het plaatje zo bekijk. verder staat er niks bij. Voor wie het toch niet kan laten..............

IK heb de beperkingen van een 3ch inmiddels ondervonden. Kan je met een 4ch in een keer links vooruit, rechts achteruit enz?

6. pascalheli

pascalheli

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    je kan er mee sliden dus ook zijwaarst vooruit enzo, die ene die bij minihelicopters.nl staat ,de mini flier,is echt relaxt..

7. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik kan op Aldi site geen helicopter vinden...

8. tchawaii

tchawaii Guest

Hij stond toch echt in het krantje van vorige week. Ik heb hem inmiddels al weggegooid en op de site zie ik hem ook niet staan. Misschien dat ze hem nog naast de kassa hebben staan als je geluk hebt.
    De volgende heli die ik koop moet alles kunnen ik wacht gewoon rustig af totdat ik een leuke zie.

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik heb een Solo Pro die bijna alles kan, behalve op de kop natuurlijk, want het is een FP en geen CP. Dus ik zou hem toch niet hebben gekocht. Maar wel handig te weten wat de Aldi voor die prijs kan leveren.

10. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Ik heb het doosje een paar dagen geleden in de handen gehad bij de aldi, 27 euro meende ik...

11. tchawaii

tchawaii Guest

Ik heb het aldikrantje toevallig gevonden. De heli was vanaf 14 juli verkrijgbaar. Merk is Janarra of zoiets, bijna niet te lezen. Voornamelijk rood/wit maar uitsluitend plastic. 17cm lang, dorsnede 17.5cm , 3ch incl batt...en 3JAAR GARANTIE! hahaha dan kan je crashen hoevaak je wil!

vage site gevonden.
    Selin Impex

12. pascalheli

pascalheli

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    wat ze hebben is het ''net'' niet,
    en ik zie dat ze afbeeldingen en teksten van nitrotek.nl hebben gebruikt ,dus daar werken ze mee samen,en die zijn ook al niet te bereiken,bel ze maar eens..

13. jesper

jesper

Lid geworden:
    15 jul 2010
    Weet iemand mischien waar ik reserve obderdelen voor de helicopter kan kopen.

14. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Welke? Inmiddels zijn er een aantal in dit topic ter sprake gekomen namelijk...

15. jesper

jesper

Lid geworden:
    15 jul 2010
    De TY 901

16. pascalheli

pascalheli

Lid geworden:
    11 mrt 2010
  17. Roflcopter

Roflcopter Guest

Hoi, ik ben nieuw hier. mijn echte naam is Hugo, aangenaam :)

Ik ben op vakantie in Spanje. Op een markt heb ik een 3 channel Lucky Boy Fly Figter mini helicopter gekocht. De beste man vroeg hier 35 euro voor en ik heb de prijs naar 23 euro weten te lullen.

In mijn huisje gekomen direct opgeladen en de vage Chinese handleiding gelezen. Ik heb me kapot gelachen!

Ik had niet echt het vertrouwen dat dit ding het echt zou doen. Na vele crashes en blijven proberen heb ik 'm nu redelijk stabiel. Echt goed hooveren lukt nog niet.

Ik ben 's avonds lekker buiten gaan vliegen. Ik liet 'm opstijgen en hij ging zijn eigen vliegroute volgen. De controle was ik kwijt. Mijn hele viel van tien meter hoog uit de lucht en belandde op een terras tientallen meters verderop. ik was totaal verbaasd dat mijn nieuwe heli geen schade had en ik heb geleerd. Ik vlieg alleen maar binnen. Heb de pitch helemaal naar rechts staan en nu vliegt 'ie redelijk.

Ik heb heel dit topic gelezen en vraag me wat af. Wat is het verschil tussen drie en vier channels? Ik ben echt nieuw in deze materie. Ik ben meer van de plastic bouwdozen.

Ik wil graag wat meer van deze dingetjes. Lijkt me een goedkope hobby. Thuis ga ik mijn heli mooi spuiten en zelf stickertjes plakken.

Is het mogelijk om een wat betere controller hiervoor te gebruiken waar je alle helis mee kan besturen?

Ik heb een nieuwe hobby! Als ik thuis ben ga ik me een grotere Chinook aanschaffen. Jullie zullen mij hier vaker zien :)

Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2011
  18. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

1) Wat lukt er nog niet met hoveren? Hoogte houden? Als het goed is moet een heli als die van jou netjes op zijn plek blijven, zelfs als je de sticks zou loslaten, tenzij je gas-stick een veertje heeft en vanzelf terugveert.

2) Deze goedkope heli's werken met een infrarood signaal. Zonlicht stoort dit signaal, en meestal gaat zo'n heli er dan inderdaad vandoor. Je kan met dit soort heli's alleen naar buiten als het donker is. Zelfs in de huiskamer kun je in de problemen komen als zonlicht naar binnen schijnt.

3) Het aantal kanalen geeft aan hoeveel controle je over de heli hebt. Bij een 3 kanaals als de jouwe kun je om de verticale as draaien (links/rechts), omhoog en omlaag (gas) en vooruit/achteruit. Met een 4 kanaals kun je ook zijdelings schuiven, en heb je dus meer mogelijkheden.

4) Ik zou er wel mee opletten, verf voegt gewicht toe, en bij deze micro heli's betekent een beetje gewicht erbij al minder power en korter vliegen.

5) Alle heli's met 1 zender besturen zal helaas niet lukken. Zo is die van jou infrarood, en de meer geavanceerde heli's gebruiken meestal een zender die met een 2.4 GHz radiosignaal werkt. En om het nog leuker te maken gebruikt elke fabrikant zijn eigen versie van het 2.4 Ghz systeem. Dus vaak ben je gebonden aan een bepaald merk, of je hebt op een gegeven moment een aantal zenders, 1 voor elk merk heli dat je hebt.

19. Roflcopter

Roflcopter Guest

dubbel

Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2011
  20. Roflcopter

Roflcopter Guest

Bedankt voor je post en de duidelijke uitleg! Daar heb ik echt iets aan.

Buiten vliegen lukt nog steeds niet, misschien komt het omdat er hier honderd meter verderop een enorme zendmast staat? Kan dat storen? Jammer dat mijn heli zich niet aan mijn vluchtplan wil houden. Hij lag bijna in het zwembad!

Binnen heb ik maar weinig ruimte.

Het hoveren lukt wel, omhoog en omlaag is geen probleem. Maar ik denk dat er iets krom is, ik moet hem helemaal naar links trimmen en dan ook de stick naar links houden, dan blijft 'ie wel recht. Bochten maken lukt niet echt want dan gaat 'ie te hard tollen en wordt de piloot duizelig.

Dat van die verf snap ik wel, maar ik ga lekker een beetje testen bij deze heli, bij thuiskomst ga ik me een paar nieuwe en betere heli's aanschaffen. En dan komt zeker de chinook erbij.

Jammer van die zender. Ik wil toch straks in het duurdere segment gaan kijken, maar dat is van latere zorg.

Zo'n vier kanaals lijkt me wel wat.

Deel Deze Pagina