MAX-Z X-Power Heli(etje)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RCEFlyer, 15 sep 2009.

1. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Dan heeft ie waarschijnlijk geen Gyro.

Je zou even de Canopy er af kunnen halen, en kijken of er een klein printje op de hoofdprint zit, een soort goudachtig blokje.
    Dan heb je er 1 met een Gyro..
    Kan ook direct op de print zitten, hangt er vanaf hoe de hoofdprint gemonteerd zit.

Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  2. jordiij

jordiij Guest

en wat als hij geen gyo heeft

3. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Nou als je geen Gyro hebt, blijf je dus het probleem houden..
    Je moet continue bij trimmen om tollen tegen te gaan..
    Eigenlijk niet te besturen dus..

Een van mijn V-maxjes heeft ook geen gyro..

4. bosse

bosse

Lid geworden:
    4 nov 2009
    weet iemand of de heli's van deze site een gyro hebben?

V-max Helikopter groen

Kennen jullie nog een andere site waar je ze kunt bestellen (verzending naar belgie)
    liefst zo goedkoop mogelijk en niet via ebay?

groeten

bosse

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Lastig, via ebay heb je degene met gyro voor 18 euro, inclusief verzend...
    Wach al een maand totdat hij hier is, maar goed, zal met de tijd van het jaar te maken hebben.....

6. Heli freak

Heli freak

Lid geworden:
    10 sep 2009

Dat is lastig te zien, degene met en zonder gyro lijken precies op elkaar.
    Ik had er 2 zonder gyro en nu eentje met gyro en het zijn exact dezelfde heli's. De 2 zonder gyro gebruik ik nu als spare parts.

Het moet er echt wel bijstaan, anders kun je ervan uitgaan dat het zonder gyro is.

Succes.

Henk

7. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    als het met gyro is dan staat erbij 3.5 channels die .5 staat voor gyro.

Groeten Marcel

8. Peter Greeny

Peter Greeny

Lid geworden:
    28 dec 2009
    Heeft iemand al de aanpassing van RCEFlyer (Menno) van de verwisselbare accu's toegepast? Ben benieuwd of dat een beetje te doen is.

Overigens heeft mijn helikoptertje een nokia-stijl laad aansluiting.

Peter

9. bosse

bosse

Lid geworden:
    4 nov 2009
    is het echt zo dat je niet kunt fliegen zonder gyro? heeft iemand de versie zonder gyro? kun jij deze recht houden en mooi mee rondvliegen?

10. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Op mijn doos staat gyro, maar zodra ik vooruit ga draait hij wel lelijk weg en moetik wel degelijk tegensturen om hem netjes een rechte lijn te maken... Vermoed dat de mijne zonder gyro is...

Ook als je hem getrimmed hebt en je geeft volgas wil hij ook wel de neus wegdraaien....
    Dus ik ben genept denk ik.... Maar ja wat doe je eraan, op de doos staat gyro, dus de verkoper is vast ter goede trouw....

11. bosse

bosse

Lid geworden:
    4 nov 2009
    en mits hij zonder gyro is , lukt het je om mooi rond te vliegen buiten soms eens een afwijking?

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ach het wil wel maar je mist de gyro toch echt wel! zo straks als die in de filmpjes vliegt doet hij van mij niet, Ach ja ergens eens op een beurs wat kopen...

Of anders, mischien nog wel een beter idee, een coax kopen..

13. Peter Greeny

Peter Greeny

Lid geworden:
    28 dec 2009
    Die van mij(n zoontje);) heeft wel een gyro.......was in eerste instantie stomverbaasd toen ik een demonstratie van het toestelletje zag. Je kan hem stil in de lucht laten hangen en de zender wegleggen. Zodra je tijdens het om de as draaien de stick loslaat staat hij direct weer stil.
    Overigens is dat de Firespy met de flybar boven de top-rotor in plaats van er onder maar ik denk dat ze hetzelfde vliegen.
    Onder de rechter stick zit een trim.
    Op de doos staat 3.5 kanalen en met grote letters Gyroscoop.

Als je dit gezien en gevlogen hebt snap je niet dat die Pico-Z nog verkocht wordt.

Als je hem niet stabiel kan laten hoveren dan denk ik dat er geen gyro in zit of dat die kapot is.

Peter

14. bosse

bosse

Lid geworden:
    4 nov 2009
    spijtig dat je die gyro versie niet vind in een webwinkel in nederland duitsland of belgie

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Er staat wel gyro op, maar 3 kanalen, ipv de 3.5.
    Nou ja eens evne kijkne welke eby hem wel heeft in de 3,5 kanaals...

Kan er ondertussen wel goed mee vliegen... beetje tegensturen in de bocht, en het gaat prima, hahah
    Maar ben des te meer benieuwd naar een met echte gyro...

16. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    3.5 betekent 3 kanaals met gyro, die .5 staat voor gyro ;)

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Dat wisten we al...
    De mijne is stuk. heeft veel crashes gehad..... Te wijten aan het ontbreken van de gyro, en dus de leercurve..

Nu ik alles goed snapte,en vrolijk tufte ik accu naar accu leeg, had ik even niet door dat de infrarood signalen niet door de bank kunnen, dus hij bleef even stilhangen (failsafe??) en klapte toen naar benee...

Helaas toch stuk, jammer, was een leuk ding... nu opzoek naar de versie MET gyro, en evne in de gaten houdne dat de ab de helie moet ZIEN, hahaha

18. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

ai, dat is jammer :(

Over dat infra rood signaal: ik heb ook gemerkt dat ie bij kunstlicht af en toe geen goede of gestoorde ontvangst heeft. Maar ach, wat mag je verwachten voor die centen ;)

Wij hebben er thuis drie, 1 voor mij, 1 voor Lars (9), 1 voor Ruben (12). Dikke pret met z'n drieen.

Grtz,
    Menno

19. V-max

V-max

Lid geworden:
    31 dec 2009
    Ik heb hier het volgende dingen voor deze nieuwe generatie >

Ik heb op Marktplaats wat gevonden om te krijgen van onderdelen.

Hier is de linkje voor: (2xA + 2xB en 2x tail rotor) > Marktplaats.nl > Swift, V-max, X-power helikopter onderdelen - parts. Vmax - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Ja, en ik heb een groene zonder Gyro helaas (maar is om te kijken hoe de ervaring is)
    Nu ga ik er op af met een Gyro. Maarja, dan hou ik deze als donor model. (tis echt verslavend)
    Ik heb ook die grote van Silverlit met Gyro dat merk je wel.

Hier heb ik nog een linkje voor: Set bladen 2xA + 2xB > Marktplaats.nl > Swift, V-max, X-power helikopter bladen - rotor blade Vmax - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Ik hoop dat jullie geslaagd zijn.

Laat me het even weten.

Mvg: Ricardo.

Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  20. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Hola!

Na het lezen van dit topic heb ik er ook 2 gekocht, dit was een 2-in-1 pakket zeg maar. op de doos staat iets van heli VS heli en er zit een "fire" knop op de zender, ben er nog niet helemaal uit wat dat nu precies doet. Ik had verwacht dat je op elkaar kan schieten ofzo maar als ik ze bijde aan heb staan en op de fire knop druk gebeurt er weinig, misschien kom ik er later nog achter. Helaas zijn die van mij wel van plastic dus de kwaliteit is niet echt. Maarja, het is wel grappig en ze zijn behoorlijk crash bestendig. Gelukkig maar want ik ben al wel 100x gecrashed inmiddels hahaha maargoed, na een dagje oefenen kan ik een van de heli's redelijk onder controle houden. Enkel als ik vooruit of achteruit wil dan verlies ik de controle een beetje (boel). Genoeg gelult, hier wat foto's ;)

Deel Deze Pagina