Me-109 anders dan anders

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Von W, 11 dec 2019.

  1. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Ik denk dat het deze zal worden maar dan zonder de koffievlekken,
    done4.jpg

    Binnenkort gaat het verder met het verslagje, de motorgondels en vleugels zijn gesneden.

    Dirk
     
    ramses vindt dit leuk.
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.653
    Locatie:
    Oordegem
    Inclusief die strenge Duitser?
     
  3. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    NATURLICH !
     
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    991
    Blijkbaar zaten de Duitser ook met plaats gebruik voor de neuspoot. De wieldeuren zitten aan de zijkant van de poot, je zou zeggen dat de poot dan 90 graden draait bij intrekken. Dit doet de F86 en F16 ook, maar die hebben een inlaat in de weg zitten, dat is hier niet het geval
     
  5. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Nog snel de laatste update van 2019.

    Ook al was het hier even stil toch werd er tussendoor gebouwd.
    Bij de romp is er voorlopig niet veel meer veranderd wel bij de vleugel en de motorgondels, ik ben zover dat ik alles al eens op een hoopje kan leggen voor een eerste indruk van de Me.
    X-37 101.jpg X-37 102.jpg


    De inbouw van de ventilatoren, het achterste deel van de gondels had ik fout gesneden dus de hete draad moest vandaag nog effe aan het werk.
    X-37 104.jpg

    en tenslotte het allerlaatste snijwerk van het jaar,
    X-37 103.jpg


    see you next year,

    Dirk
     
    ramses, renetl50, bipeflyer en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Hier zijn we weer,

    Net de uitsparingen gefreesd voor de retracts. Het viel me wel effe tegen, dat het nipt ging worden wist ik maar dat ik net door de vleugel heen ging is toch jammer. Zal lapwerk worden met een dun alu plaatje, dat heb ik nog wel ergens liggen.
    X-37 31.jpg

    Bevestiging plaat erin en laten uitharden, eerst alles monteren en daarna zal ik het wel oplappen.

    X-37 32.jpg
    De twee "Turbo-Lader Strahltriebwerke" , vandaar Me-109 TL, zijn ook al een end gevorderd.
    X-37 33.jpg

    M'n nieuwe verrekijker :rolleyes:

    X-37 34.jpg

    Dirk
     
    MicropropSport, Rutten, ramses en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Op het einde komt alles goed.

    Gisteren de retracts verder ingebouwd en het ging van kwaad naar erger, niet enkel de retract kwam langs boven piepen ook het wiel zat er gedeeltelijk door wat te verwachten was.
    X-37 42.jpg

    Eerst moest ik nog een half uur zoeken naar een litho plaat die ergens in een hoekje verstopt stond. Plaatje gesneden, afgetekend en lichtjes verzonken in de XPS zodat het nauwelijks of niet uitsteekt.

    X-37 43.jpg

    Met de gebruikelijke PU-lijm mooi op zijn plaats gelijmd en klaar is kees, zelf de camouflage kleuren zitten er al op :D

    X-37 45.jpg

    X-37 44.jpg

    Deze avond de andere kant en dan kunnen we verder met de bouw.

    Dirk
     
    ramses, E.hof en Bruno van Hoek vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina