ME 262

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 19 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Prachtig project om te volgen.
    Heb je genoeg vertrouwen in 1 enkele ontvanger die dan wel de stromen aankan.
    Dacht eigenlijk altijd dat zeker in zo,n grote en dure kist een powerbox met 2 ontvangers de manier is.
    Aan de andere kant wanneer heb je tegenwoordig nog een ontvanger probleem eigenlijk nooit natuurlijk.
    En het scheelt gewicht natuurlijk ruimte is geen probleem hier.
     
  2. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Hey Arjan,
    Bedankt!
    Dit is een van de nieuwste ontvangers met een dubbele stroom voorziening en een Sbus2 systeem. Ik heb hier genoeg vertrouwen in, heb verder in de jaren dat ik met futaba 2,4Ghz vlieg nooit problemen gehad. Top spul dat futaba vind ik.

    We hebben in een T33 twee ontvangers in combinatie met een powerbox deze combi werkt ook perfect.

    Gr Leon
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2017
  3. Dickie

    Dickie Guest

    De ontvanger is van het type futaba R7018SB is al voorzien van twee inwendige ontvangers (Redundantie) systeem en een powerbox systeem 12A continu 20A piekbelasting
    en 2 inwendige spanning sensoren met telemetrie 32 kanalen, S BUS 2 systeem en HV
    Geeft een alarm systeem af op de zender bij problemen met een van de accu,s
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2017
  4. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Helemaal duidelijk heren bedankt voor de verdere info.
    Had deze al wel een keer gezien maar er blijkbaar nog niet goed genoeg in verdiept.
    Vlieg zelf ook al dik 18 dik jaar met futaba misschien niet de goedkoopste maar altijd goed.
    Hoe minder spul erin hoe netter het ook vaak word.
    En zeker als de ruimte wat beperkt is.
    Succes met het bouwen komt vast en zeker helemaal goed.
    Gr,
    Arjan
     
  5. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Vanavond weer wat kunnen doen.

    Bevestigingen gemaakt voor de radio plaat. en een nieuwe radio plaat gemaakt die netter aansluit in de romp.
    Radioplaat alvast in de grondverf gezet.

    Steunen gemaakt waar de radio plaat op komt, iets dikker gemaakt zodat de romp gelijk meer stevigheid krijgt. en met de proxxon cirkelzaag een kleine hoek in gemaakt zodat hij netjes tegen de romp aan ligt.
    [​IMG]

    In de romp gelijmd en 3mm inserts geplaats om de radio plaat straks vast te maken.
    [​IMG]

    1ste laag grondverf erover en kijken of ie mooi past.
    [​IMG]

    Kijken of dat mooi uitkomt zo.
    [​IMG]

    Van de week verder met de 2de deur aan de romp vast lijmen en kijken hoeveel meter kabel en slang ik nodig heb voor deze kist.

    Gr Leon
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2017
    Dickie, femmo en Berto vinden dit leuk.
  6. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Vanmorgen 2de deur ingelijmd.
    En ook aan het kijken geweest wat voor een tanks er in moeten komen. 2 losse tanks of 1 tank met 2 doorvoeren (voor iedere motor een eigen).
    Hoeveel liter kero voor 2x P100 jetcats? Zelf een tank maken of een bestaande tank ergens vandaan zien te toveren?

    Als iemand tips heeft of ervaring met een dubbele turbine kist ik hoor het graag.
     
  7. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Frank Hartog, de Gloster Meteor heeft dezelfde motor configuratie.
    Groet Ger en bouw ze.
     
  8. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Das waar ook!
    Zal hem is vragen hoe hij het heeft zitten.
     
  9. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Vandaag een test opstelling gemaakt voor de motoren om te kijken hoe het werkt met opstarten van beide turbine motoren. Dat wil ik apart van elkaar kunnen doen en met de jetcat ECU's kan dat met de juiste instellingen.
    Na alles ingesteld en ingeleerd te hebben alles buiten uitgestald en starten maar.
    [​IMG]

    Motoren starten mooi op apart van elkaar en blijven ook mooi lopen. Alleen beide motoren/ECU blijven hangen in de mode LearnLow?? tijdje laten draaien maar ze blijven in deze modes staan met de gas handel op Idle. Wat doe ik verkeerd of moet er een aparte instelling zijn die ik nog moet aanzetten?
    Hier een foto van beide ECU's:
    [​IMG]

    Gr Leon
     
    Bart83 en AHoogendijk vinden dit leuk.
  10. Dickie

    Dickie Guest

  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Was waarschijnlijk een 'trim - RC learn' issue, hij zou het gister weer gaan proberen maar heb nog niet vernomen of het nu eruit was.
     
  12. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Nog niet opgelost..
    Nu contact met Jetcat kijken of hun een idee hebben.
     
  13. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Van alles en nog wat geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar. Op en neer aan het mailen met Jetcat maar krijg de indruk dat ze zelf ook niet zo goed weten wat er aan de hand is.
    heb hier een link met een video die ik gemaakt heb van het ''learn RC'' gedeelte en het opstarten van de motor. Is ook te zien dat hij in de learnlow modes blijft hangen.

    Als er mensen zijn die ervaring hebben met jetcat en weten wat hier fout gaat ik hoor het graag.

    link met video:


    gr
    Leon
     
  14. Dickie

    Dickie Guest

    Even ontspannen.
     
    Bankzitter en Berto vinden dit leuk.
  15. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Hahaha ja inderdaad..
    Ga weer verder met het model de motoren schieten nog niet echt op zo.

    Wel mooi die panfluiten
     
    Berto vindt dit leuk.
  16. Dickie

    Dickie Guest

    is mooi

    Heb je het al geprobeerd met de T12
     
  17. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Ja ook geprobeerd maar zonder succes
     
  18. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    566
    Hoi Allemaal,
    Ik denk het te weten waar het probleem zit.
    ALs je volgens mij boven de 25 % gas stick zit bij in leren van de ecu met trim down , trim max .
    Dat je te ver gaat met de stick stand bij gas dicht , geeft de ecu deze niet vrij om te gaan reageren op de gas stick.
    https://www.dropbox.com/sh/yd00d80ssvex9uj/AADo5cdxMgpFjBOk3hCatAnRa?dl=0
    De foto's heb ik vandaag met een collega modelbouwer gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2017
  19. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    566
    Even contact gehad met Henky , hij gaat het morgen proberen om het in leren van de max trim niet op 100 % in te leren , maar op de halve trim.
    In de ecu gaf hij iets van 26% aan , met de trim op max in geleerd , met halve trim zit het er onder en zal het als het goed zijn opgelost.
    bij jetcat is het volgens mij zo:
    # 1 : de eerste 25 % is run
    # 2 : 25 t/m 100 % is regeling van de turbine.
    # 3 : onder ongeveer 15 % turbine uit

    Dit is zonder de schakelaar te gebruiken.

    Ik hoop dat het nu goed komt.
    gr patrick
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2017
  20. henky

    henky

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Super bedankt voor deze tip!
    Ga het eind van de middag proberen. Laat het weten zodra het opgelost is!

    Gr Leon
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina