Meedoen met de F3P komend seizoen; materiaal nodig

Discussie in 'F3P' gestart door hezik, 27 jun 2007.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wie heeft nu tot 2x toe een berichtje geplaatst en direct weer verwijderd? :?
     
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik !!! SORRY
    Er klopte iets niet met de foto's

    Er wordt aan gewerkt :wink:
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, anders mail je ze maar, dan zet ik ze er wel op :D
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
    Ik zal vanavond even de maten van de diverse koolstof stangetjes die ik gebruik in de tekening van de PlingPling zetten.

    koop maar alvast :

    0.5, 0.7, 1, 1.2 en 2 mm staaf en band van 0.4 x 3

    Wie verkoopt tegenwoordig die setjes met Shocky toebehoren?

    Groet
    Winfried
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
    thx! :D
     
  7. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.093
    Bedankt voor de hulp Winfried. Is het carbon allemaal staaf of kan het ook buis zijn (voor de dikkere maten dan).

    Ik zie op de foto een kaartje met (iets wat lijkt op) ijzergaren. Is dat te gebruiken als spandraden ipv carbon? Daar zat ik namelijk aan te denken - ijzergaren is heel erg sterk en rekvrij, en met een paar drupjes CA wordt het ook wel star denk ik.
     
  8. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
    Tuurlijk mag je ook de super-lichte micro tubes gebruiken, kost iets meer , is wel erg mooi licht. Wellicht moet je 1 tantje dikker gaan om dezelfde buigsterkte te verkrijgen.

    Dat ijzergaren is gebruikt om de kruizen onder de vleugel met de dwars staander te verbinden. Ik zal wat foto's maken van de onderkant van de plingpling.

    dat raamwerk wat je met die carbon-staafjes/buisjes opzet werkt voor alle type shockflyers. Deze methode weegt heel weinig en zorgt voor een superstijf rompje. Zonder die 'verspanning' is de romp niet torsie stijf en staat je hoogteroer nog in de bocht als je vleugels al weer horizontaal liggen.

    Groet
    Winfried
     
  9. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    winfried

    waar dienen die gaatjes in de roeren voor?
     
  10. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    leuk nog meer wedstrijd vliegers :)
    mischien is de moonray(wist geen naam) een optie.
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57851&highlight=moonray
    ik ga binnenkort met eenV2 bezig,
    ik kan eventueel wel een keer een tekening mee nemen als er iemand in is geintereseerd
    hij vliegt heel rustig, traag, maar reageert wel goed op de uitslagen. ook bij weinig uitslag!
    hovert ook goed maar is niet nodig
    als er mensen zijn die een tekening willen dan hoor ik het wel.
    ik weet niet hoe ik hem digitaal moet krijgen namelijk
     
  12. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
    Misschien overbodig, maar bij deze de foto's van de onderkant... geen geheimen daar!
    veel van de getoonde idee-en zijn 'uitvindingen' van de familie van der Vecht. Beter goed gejat als slecht bedacht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.959
    Locatie:
    Velserbroek
    De tekening van de PlingPling is nu voorzien van kleurtjes die aangeven welke dikte carbon staaf je op welke plekken mag inzetten.

    http://www.f3ascore.com/F3P_PLANES/PlingPling-84-v1_2.pdf

    zoals eerder gezegd.. een dergelijke verspanning van je depron model maakt deze veel stijfer en vliegt daardoor ook beter.

    Voor de mensen die de Ikarus bouwdoos gebruiken:
    Het 'kruis' onder de vleugel is behoorlijk wat lichter als de 'dikke' voor- en achterlijst die daar standaard gebruikt worden.

    Deze bouwwijze is zeker niet de enige manier om je model te bouwen, maar wel 1 die zich afgelopen 2 indoor seizoenen als stabiel en sterk heeft bewezen.

    Bouw ze...
    Groet
    Winfried
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Kijk, dat zijn antwoorden waar we wat mee kunnen, pefect, harstikke bedankt winfried..

    Je maakt jezelf het leven wel zuur zo, want straks moet je indoor ook al klasses gaan splitsen ;)
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jups, vorig jaar in Rotterdam konden we ook maar 2 rondes vliegen....

    Grt.
     
  17. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.093
    Jongens heel erg bedankt voor deze info. Ik heb heel wat draadjes doorgevlooid in de indoor rubriek maar deze is de meest nuttige wat mij betreft.

    Dan over motoren. Is dit wat?

    Perba 16 gram

    of dit?

    Perba 25 gram
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nu moet ik nog tijdens het outdoor seizoen gaan oefenen met al die concurentie. :evil:

    Die ontvanger in je eerste bericht plan je toch niet nogsteeds om te gaan gebruiken?
    een goed licht ontvangertje hoeft niet veel te kosten en scheelt je zo 6 gram (en dat is VEEL)
    De gws 4kanaaals weegt volledig gestript (lakdraden naar servo erop gesoldeerd) minder dan de quatra (veelgebruikte ontv.)

    Ik vloog vorig jaar met een yak 54 en ga dat dit jaar weer te doen (of mss een click) deze woog 140g, netjes dacht ik. Mss dat ik hem nog iets verklein.

    Mijn setup:
    CC10
    2 D47 (1tje kapte ermee , begon met 3)
    1Waipont 68.
    Hyperion 2s 300
    gws 4ch ontv.
    Deze motor gestript tot 20g (inc. propsaver)
    gws 8X6 prop (ik houd van spoed 8) )

    Buiten vervang ik alleen de motor met een p60, ik heb nl het iedee dat dat himodel motortje nogal hard moet werken en met die p60 trek ik ongeveer evenveel Ampere en heb ik belachelijk veel power (indoor bijna niet te doen)

    Een ding wat je nog niet hebt genoemd is de lijm, deze heeft ook veel invloed alleen zijn de meningen een beetje verdeeld, ik gebruik bijna alleen constructielijm, ZEER weinig! uhu por word ook wel gebruikt en ook zap oderless.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Daar heb ik ook een wedstrijd mee gevlogen, best een geinig motortje voor het geld, ook erg compleet. Dat 16 grams motortje is mij nog onbekend :D

    Grt.
     
  20. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hier een link van een motor die na de strecker mijn voorkeur heeft.
    Erg stil, krachtig en behoorlijk efficiƫnt.

    http://www.brushlessmotors.co.uk/motorsandkits.php
    2C-20-310 Ready to Run Brushless

    Als je voor deze kiest is het wel aan te raden om er een Radial-Mount erbij te bestellen. Hiermee kun je na installatie nog de zijwaartsstelling instellen.

    P.s. voor de echte hobbyist: hij is er ook in bouwpakket vorm.
     

Deel Deze Pagina